Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b3 1.8 8A] stuki w silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
_arek_2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 05 kwie 2007, 01:10
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń

[80 b3 1.8 8A] stuki w silniku

Post autor: _arek_2 » 05 kwie 2007, 03:15

Witam.Jestem nowy wiec prosze o wyrozumialość. :-D Jestem posiadaczem b3 Sport EDITION mam ja 2lata ale teraz coś zaczelo się z nią dziać zlego(po odpaleniu gdy jest zimna przez jakies 15 sekund klekoce taj jagby zawory :-( gdy silnik jest cieply to jest ok chodzi równo i cichutko)proszę opomoc i z góry bardzo dziękuję za pomoc lub radę co to może być :?:

Lisek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 25 lut 2007, 11:11

Post autor: Lisek » 05 kwie 2007, 14:55

Siema może kolego przyszedł czas na zmianę oleju. jezeli olej masz ok to może popychacze zaworów.

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 05 kwie 2007, 21:40

na poczatek to sprawdz poziom, pozniej czy nie za stary olej, a pozniej jezeli masz na nowe popychacze wymien, a jak nie to polub ta przypadlosc, najwazniejsze ze na cieplym jest cicho.

Awatar użytkownika
jarema
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 26 gru 2006, 15:57
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarema » 05 kwie 2007, 22:03

Jeżeli to trwa kilka sekund i tylko na zimnym silniku to jest norma. Silnik ma popychacze olejowe i po długim postoju olej z nich jest wyciskany przez krzywki wałka rozrządu. Dlatego przy pierwszym odpaleniu musi trochę postukać zanim się popychacze napełnią olejem.
Tak zresztą jest opisane w książce obsługi i naprawy Audi.

Awatar użytkownika
_arek_2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 05 kwie 2007, 01:10
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń

Post autor: _arek_2 » 05 kwie 2007, 22:19

Dzięki za radę! Olej jest po wymianie jakis 1tysiączek dopiero przejechal filtry też. Jest na castrolu. Wymian oleju pilnuję i wymieniam co 20tyś.To znaczy że chyba jest wszystko ok. 8-) Więc lalunia będzie dalej śmigać po polskich dziurach!A to jest trudne na obniżonym zawieszenu

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 06 kwie 2007, 11:14

Co 20 tyś wymieniasz olej? Według mnie 10tyś to max. Może na pełnym syntetyku 15tyś ale uważam że to i tak za dużo nawet jak na syntetyk.

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 07 kwie 2007, 10:01

te 20 tys. km to troche duzo na te silniki, producent jak pamietam polecam max 15 tys. km, to i tak duzo.

W zaleznosci od jakosci i lepkosci oleju, olej powinno sie wymieniac predzej niz przewiduje producent, tak np. olej 15W-40 co maksymalnie 10 tys. km, olej 10W-40 co maksymalnie 15 tys. km, o olejach o mniejszej klasie lepkosci nie wspomne bo te silniki jedynie moga pracowac na tych lepkosciach, ze wzgledu po pierwsze na wiek, przebieg, stan uszczelnien.

Pamietaj ze przeciaganie z wymiana oleju moze powodowac zapiekanie sie pierscieni tlokowych, po przez osadzacy nagar sie na nich.

Awatar użytkownika
_arek_2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 05 kwie 2007, 01:10
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń

Post autor: _arek_2 » 13 kwie 2007, 16:20

przy mojej jeżdzie i kilometrach przejeżdzanych to bym musial robić wymiany oleju co niecale 3 miesiące! Więc jeżdżąc na castrolu myślę że wymiana 2 razy w roku to wystarczy? A jesto moje drugie audi pierwsze bylo Audi 80 1.9 kat.89E(113KM)do rozbicia :cry: chodzilo cudownie :-D

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 13 kwie 2007, 16:43

Ja rowniez wymieniam olej co 3 miesiace, wiec kupuje olej ORLEN PLATINIUM 15W-40 za 56 zl. i do tego filtr oleju KNECHT za 14 zl.
Lepiej lej slabszej jakosci olej, a wymieniaj jak sie zaleca.
POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
_arek_2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 05 kwie 2007, 01:10
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń

Post autor: _arek_2 » 13 kwie 2007, 16:48

Może to być lepszy sposób taniej a częściej niz drożej i rzadziej!!!

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 13 kwie 2007, 16:54

Sam z praktyki wiem ze jakosc oleju castrol a platinium nie rozni sie az tak bardzo zeby te oleje mialy taka przepasc cenowa,
I wiem rowniez z praktyki zeby wyznaczyc okres wymiany w silniku producent wydaje duzo pieniedzy, np. politechnika wroclawska dostala pare silnikow 1.9 TDI do badan i jeden juz sie zatarl, teraz jest jeszcze nowy silnik od pandy 1.3 JTD, ciekawe jak dlugo ten wytrzyma :-D .

Kiedys w historii swiata, a dokladnie po II-giej wojnie swiatowej, do europy byly transportowane samochody, oleje itd. itp. (plan marchala), wiec takie same silniki pracowaly na dwoch kontynentach. Ale silniki w europie pracowaly duzej o 1/3 niz te same silniki w stanach. Badania pochlonely kupe pieniedzy, a powodem byla slabsza jakosc oleju ktore szly na europe (zasiarczenie oleju), wiec ten fakt udowadnia ze jakosc oleju nie musi tu byc idealna, no moze pod presja ekologow sie to zmieni.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2007, 17:00 przez krychu, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
_arek_2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 05 kwie 2007, 01:10
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń

Post autor: _arek_2 » 13 kwie 2007, 17:00

troszkę różnica jest gdyż ja placę 130 za 4l za GTX. A umie w firmie w Peugotach serwis olej wymienia co 30tys. a moje Audi jest samochodem na dojazd do pracy ok 200km dziennie.

pozdro

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 13 kwie 2007, 17:03

Ja rozumie cie, sam rowniez pochlaniam kilometry, a to do domu 300km, a to na labolatoria, 150 km, tygodniowo robie roznie, ale od 600 - nawet do 1500 km. Ostatnio olej wymienialem we wtorek po swietach i juz mam 1800 km na tym oleju.
Polecam oleje ORLENA z serii PLATINIUM, co do castrola to boje sie podrobek :-( , ktore nagminnie mozna spotkac, w polskiech sklepach.

Awatar użytkownika
_arek_2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 05 kwie 2007, 01:10
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń

Post autor: _arek_2 » 13 kwie 2007, 17:07

to mogę Cię zmartwić gdyż wiem ze oleje PLATINUM znikną z pólek pkn orlen wiem to od znajomego który pracuje na stacji ORLEN :-(

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 13 kwie 2007, 17:14

bylo by szkoda, wtedy bym raczej przezucil sie na shella lub valvolline.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl