Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK]Stuki zaworowe:(

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Gregor1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 paź 2007, 13:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

[B4 ABK]Stuki zaworowe:(

Post autor: Gregor1984 » 22 gru 2007, 11:37

Moja furka przeszła mały remont silnika około miesiąca temu, zrobiłem w tym czasie około 1000 km. Zmieniłem popychacze na nowe (INA), panewki, uszczelniacze i wszystkie uszczelki. Przed rozebraniem silnika stukały mi zawory, ale teraz moim zdaniem jeszcze bardziej, na zimnym to po prostu tragedia. Nie wiem gdzie moze tkwić błąd? moze popychacze choć nowe są wadliwe? prosze o pomoc bo nie mam pojęcia co z tym robić?

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 gru 2007, 12:46

Popychacze zaworowe i uszczelniacze to nie wszystko co należałoby zrobić przy głowicy. Ja bym przy okazji zmienił prowadnice i co najmniej dotarł zawory. Sama wymiana popychaczy i uszczelniaczy nie zmniejsza stukania zaworów. Nowy sprawny popychacz jeszcze bardziej uchyla zawór, który powracając z dalszego otwarcia jeszcze bardziej będzie stukał.

leito1610
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 08 wrz 2007, 21:11

Post autor: leito1610 » 22 gru 2007, 13:11

na zimnym jakby stukało to jeszcze nie jest tragedia ale jesli na goracym wali to juz o czyms swiadczy ,w warsztacie powinni zweryfikowac stan głowicy czy potrzebne sa nowe prowadnice ,nowe gniazda zaworowe czy ewentualnie ich dotarcie ,
czarekj pisze:Sama wymiana popychaczy i uszczelniaczy nie zmniejsza stukania zaworów
uszczelniacze zaworowe niemaja nic do tego
czarekj pisze:Sama wymiana popychaczy i uszczelniaczy nie zmniejsza stukania zaworów
wymiana moze pomóc ,mialem taki przypadek gdzie szklanki popychaczy byłu tak zajechane ze az,,wklesłe'' pomogla sama wymiana popychaczy , kolego a jak z cisnieniem oleju ? kontrolka gasnie normalnie?

Gregor1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 paź 2007, 13:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Stuki zaworowe

Post autor: Gregor1984 » 22 gru 2007, 13:45

Jesli chodzi o prowadnice byly one w całkiem dobrym stanie, luz był sprawdzany za pomocą czujnika zegarowego, gniazda docierałem z zaworem az do calkowitego zaniku plamek. Dlatego pytam co moze jeszcze byc przyczyną takiego stanu rzeczy.
kontrolka oleju gasnie razem z załapaniem silnika.

leito1610
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 08 wrz 2007, 21:11

Post autor: leito1610 » 22 gru 2007, 18:03

W takim razie moze masz zle ustawiony rozrzad bo z tego co piszesz to to wszystko powinno byc ok

Gregor1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 paź 2007, 13:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Gregor1984 » 23 gru 2007, 10:03

Sprawdzalem rozrzad kolego. Jest ok, wszystkie cechy graja, moim zdaniem autko mialoby klopoty z jezdzeniem na rozrzadzie przestawionym chociazby o jeden ząb.
Juz powoli brakuje mi pomysłów..

rafales83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 29 maja 2007, 12:28
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: rafales83 » 23 gru 2007, 10:46

Ja wymieniłem popychacze na nowe japońskie i na zimnym silniku stukają jeszcze gorzej niż na starych, wcześniej jeździłem na mobilu 10w-40, teraz wlałem schela 10w-40 i jest ciszej

Awatar użytkownika
audicom1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 30 gru 2006, 14:46

Post autor: audicom1 » 23 gru 2007, 10:55

A zapłon Ci się nie przestawił?

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 23 gru 2007, 17:11

opóźnij zapłon. procedure poda Ci Czarek, bo to nie jest kwestia tylko obrócenia aparatu w prawo!!!

Awatar użytkownika
audicom1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 30 gru 2006, 14:46

Post autor: audicom1 » 23 gru 2007, 19:22

Darecki3037 pisze:opóźnij zapłon. procedure poda Ci Czarek, bo to nie jest kwestia tylko obrócenia aparatu w prawo!!!
-czy oby napewno w prawo? W lewo bodajże?!
-kolego użyj szukajki-było o tym pisane już

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 24 gru 2007, 19:14

Rowniez mam nowe popychacze INA, nowe prowadnice i tez stukaja. Zaplon ustawiony na punkt (posiadam lampe stroboskopowa).

Awatar użytkownika
audicom1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 30 gru 2006, 14:46

Post autor: audicom1 » 24 gru 2007, 19:19

krychu pisze:Rowniez mam nowe popychacze INA, nowe prowadnice i tez stukaja. Zaplon ustawiony na punkt (posiadam lampe stroboskopowa).
-lpg masz? chociaż bez lpg też może zaistnieć problem ze złym składem mieszanki, odgłos stukania zaworów może wystepować bodajże przy zbyt ubogiej mieszance-warto sprawdzić

pajak100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 192
Rejestracja: 27 sie 2007, 18:41
Lokalizacja: płock

Post autor: pajak100 » 24 gru 2007, 20:37

Co do kręcenia zapłonem to zgodnie z obrotami palca rozdzielacza się go opóżnia. Znaczenia nie ma czy w prawo czy w lewo. Ale we wszystkich audi i VW palce rozdzielacza kręcą się w prawo. No chyba ze jest jakiś wyjątek, a ja go nie znam. W innych samochoda jest różnie.
Co do stukania- najciemniejszym scenariuszem są zle spasowane panewki. Obym się mylił, bo to kiepski swiąteczny prezent. A jeżeli robił to mechanik to można mu to zarzucić, że coś spaprał.

Gregor1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 paź 2007, 13:25
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Gregor1984 » 24 gru 2007, 22:42

Jestem troche zaskoczony kwestia panewek. Jestem ciekawy dlaczego miałyby stukac popychacze. Bylbym bardzo wdzieczny jakbys wyjasnil zasade przenoszenia sie luzu na popychacze. Chyba ze chodzi tylko o to ze cisnienie oleju traci sie na dole silnika. Czy dobrze rozumuję? Czy przyczyna moze byc brak osłony wałka rozrządu? Nie ma sie czym chwalic ale sobie o niej zapomniałem przy składaniu motorka :/

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 gru 2007, 00:02

Gregor1984 rozumujesz właściwie.
Mimo szczerych chęci wielu osób ciężko będzie Ci precyzyjnie pomóc. Każdy odbiera dźwieki inaczej. Jeżeli "pacjent" nie zostanie położony na stole to i z diagnozą ciężko utrafić.
Radziłbym poświęcić godzinkę i założyć osłonkę na wałek, bo Ci krzywki czwartego cylindra cały olej przez odmę na tłoki wgonią.
Mierzyłeś może ciśnienie oleju na końcu magistali olejowej w głowicy? (w tym zaślepionym śrubą otworze)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl