Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 JN]Styl jazdy,zima a branie oleju-problem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

[B3 1.8 JN]Styl jazdy,zima a branie oleju-problem

Post autor: trepek » 15 mar 2009, 20:44

Mam Panowie i Panie pewien problem a mianowicie po zimie i przejechaniu w nią ok 700-800km zauważyłem ubytek oleju, tak mniej więcej 150-200ml. Samochód zwykle był używany na krótkich trasach, czasem bardzo krótkich (drugi samochód w rodzinie). Przed zimą wjechałem samochodem na kanał i od spodu silnik był suchy, nie dało się dostrzec żadnych wycieków. Również otwierając maskę nie można dostrzec nawet najmniejszego zabrudzenia (o czym wszyscy możecie się przekonać wchodząc w link znajdujący się w moim podpisie). Silnik zdrów jak ryba, nie gaśnie, nie ma braku mocy w żadnym zakresie obrotów, zawsze od pierwszego odpala a tu z taką dolegliwością mi wyskoczył :-/
Przyznam się, że mnie i mojego ojca nieco to zaskoczyło (ojciec z zawodu kierowca ciężarówki, kilka milionów kilometrów ma przejechanych na koncie, kilkadziesiąt rozebranych na części pierwsze i złożonych silników, co nie co już widział w życiu).

Macie jakieś pomysły? Bo ja z ojcem tylko dwa: silnik mało kiedy był dobrze rozgrzany a druga to taka, że ktoś kiedyś zalał ten silnik mineralnym olejem a ja wlałem pół-syntetyka.

Dodam, że samochód mam od września 2008 roku. Kupiłem go od handlarza, który go sprowadził z Niemiec. Samochód w Niemczech został wyrejestrowany w 2007r. Także nieco stał, zanim trafił do mnie i ktoś zaczął nim jeździć.

lukkrak25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 18 kwie 2007, 14:49
Lokalizacja: Kielce...

Post autor: lukkrak25 » 16 mar 2009, 08:11

Ja w domu mam 3 B3 i zawsze w zime gdy odpale i zaraz ruszam osiągając powyżej 2,5tys obr to bierze olej(w sumie nie dużo ale bierze). Natomiast gdy poczekam az sie troche zagrzeje - z 5 min - wszystko jest ok. Wiec moze to jest ta przyczyna.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 mar 2009, 11:22

A możliwe jest, że tylnie zużyte łożysko w samochodzie było tego przyczyną? Zawsze myślałem, że ten samochód to takie wolne toczydełko ale dwa dni temu po wymianie łożyska, jak zobaczyłem z jaką łatwością zaczął przyśpieszać i jeździć samochód, uświadomiłem sobie jak bardzo był przez tamto łożysko spowalniany.
Takie porównanie: jadąc do mojej miejscowości trzeba wyjechać pod górkę, nachylenie takie średnie ale jest dość długa (1km). Na starym łożysku na 4 biegu i połowie gazu z trudem samochod utrzymywał stała prędkość (70-80km/h) a teraz na 5 biegu i 1/3 gazu (a nawet mniej) jeszcze się rozpędza!
W sumie, zawsze temu samochodowi trzeba było dać połowę gazu aby jakoś zaczął się zbierać i nie tamować ruchu.

Awatar użytkownika
czester-11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 15 mar 2007, 23:09
Lokalizacja: Olsztyn/Gdańsk

Post autor: czester-11 » 16 mar 2009, 13:25

Łożysko niema nic do wycieku oleju, jest pewnie tak jak kolega wcześniej napisał. Na zimnym silniku kiedy pokonujesz bardzo krótkie dystanse , takie ze nie zdąży sie dobrze nagrzać silnik , a jak wiadomo olej nagrzewa sie dwa razy wolniej niż płyn chłodzący, więc może go spalać.
Jest on po prostu zbyt gęsty i nie nadąża spływać ze ścianek cylindra, do miski.

Co do łożyska to masz racje ze lepiej sie "toczy" :) ja u siebie dopompowałem kola na kompresorze z wyświetlaczem elektr. i różnica kolosalna ciszej i jak by nic nie ważył tak sie rozpędza, gdzie wcześniej jak pociąg sunął do przodu..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl