Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 ABK]szarpie mi autem podczas jazdy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 maja 2016, 16:45

chlebek pisze:na niezablokowanym ecu przy obrotach 2200 nie widzę 0.
nie chodziło mi normalnie na wolnych obrotach
może tu https://audi80.pl/topics77/b4-20e-ab ... 533,30.htm

chlebek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 wrz 2013, 10:27

Post autor: chlebek » 21 maja 2016, 16:49

na jałowym jak lampę mam w 6° to 0 lata to w lewo to w prawo ale generalnie da się je zobaczyć.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 maja 2016, 18:31

chlebek pisze:na jałowym jak lampę mam w 6° to 0 lata to w lewo to w prawo ale generalnie da się je zobaczyć.
Zobacz czy na vagu w blokach pomiarowych też masz podobną wartość. A lata bo ABK ma prawdopodobnie dodatkową stabilizacje obrotów biegu jałowego przez zmiany kąta wyprzedzenia zapłonu.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 maja 2016, 20:18

chlebek pisze:na jałowym jak lampę mam w 6° to 0 lata to w lewo to w prawo ale generalnie da się je zobaczyć.
czyli oki

maciek889, na vagu wróć na vcds ma 19 fakt że brak tam jednostki dlatego też nie mam 100 % pewności czy to prawidłowy parametr jest lub jest prawdopodobnie starszy soft i nie ma w ogóle grupy 006.
Dlatego tu tylko ori vag wyjaśniłby sytuację.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2016, 07:38 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

chlebek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 14 wrz 2013, 10:27

Post autor: chlebek » 22 maja 2016, 01:31

Icemerc ma ori vaga i będą logi jak tylko cofnę rozrząd o ten ząbek. rotfl

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 25 maja 2016, 07:52

VCDS to rozwiniecie vagcom 311.2 wiec czemu PiterB stwierdzenie, że "dziwnie pokazuje" dane?

posiadam dwa interfejsy, ori vagcom 311.2 oraz VCDS więc chlebek ustawiaj rozrzad jak Bozia przykazała i robimy logi :) Zrobimy logi starym ori Vagcomem 311.2 :-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 maja 2016, 08:16

icemerc, napisałem że może ;-) no sam vcds'a nie używałem ale niektórych bloków nie rozpoznaje co to, więc dlatego tak napisałem. Może się myślę.

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 25 maja 2016, 17:16

nie jedno auto vagowałem i głownie vcds-em bo czyta po linii can, czego kkl i vagcom 311.2 nie potrafi :P

ale ok w starszych autach może ma to jakieś znaczenie wiec aby miec pewność musiałbym potestować oba programy na jednym aucie...

Kejpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 maja 2016, 19:18
Lokalizacja: RST

Post autor: Kejpi » 28 maja 2016, 23:53

Witam pomożecie nowemu?
Objawy:
- Ciężkie odpalanie z 15sekund trzeba kręcić.
- wolne obroty na poziomie 1400obr
- po musnieciu gazu aby obroty troszke urosły powoli sam sie wbija na obroty pewnie do samego odciencia gdy go przydusze biegiem i sprzeglem do poziomu 1000 obr urosnie do 1700 spadnie do 1400 i stoi do puki nie podniose mu obr troche.
- w trakcje jazdy mam tempomat :/ czyli gazem ustawie 60km/h i tyle bedzie jechał po jakims czasie zacznie bardzo ale to bardzo powoli zwalniać.
- nie ma tego obecnie ale przez pewien czas miał takie coś jak brak mocy przy pewnych obrotach tak jak by przerywał

Silniczek krokowy wymyłem jak sie tylko dało: benzyną i środkiem uszlachetniającym/do czyszczenia wtryskow diesla. jak sie dmuchnie ustami na wejscie powinien byc jakis znaczacy opor bo u mnie moge dmuchać powiedzmy tak jak bym dmuchał przez hmmm rurke od dlugopisa

Alekssssander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51

[B4 2.0 ABK] szarpanie, przerywanie, ciężkie odpalanie, w ko

Post autor: Alekssssander » 29 maja 2016, 02:02

Witam, w ten poniedziałek zakupiłem audi 80 z 92r 2.0E 115km ABK.
Od początku problem, podczas powrotu do domu już "nowym" autem jadą na gazie ( 2 generacja) samochód nagle zgasł, pomogło odpięcie przepływomierza.
Po powrocie podpiąłem go z powrotem i auto normalnie odpalało na benzynie i jeździło z tym że przerywał co jakiś czas gaz przy przyśpieszaniu. Po przełączeniu na gaz od razu silnik gasł i nie było możliwości jechać na gazie. po 100 km zaczął ciężko odpalać i z czasem było coraz gorzej, w tym momencie auto całkiem stanęło i nie można go odpalić.
Próbowałem odpinać przepływomierz, czyściłem silnik krokowy, iskra jest, dolot uszczelniony, pompka paliwa działa.
Ktoś kiedyś założył "czerwony przycisk" koło kierownicy załączający prawdopodobnie wtrysk zimnego rozruchu. Niebieska wtyczka na kolektorze dolotowym załącza cewkę przy kliknięciu przycisku.
Z wciśniętym przyciskiem załączy silnik na chwilę, ale po paru sekundach dalej gaśnie.
Co jeszcze mogę zrobić żeby go uruchomić ?
Co może być przyczyną tego stanu?
Po przepatrzeniu forum sądzę, że może być to problem z przepływomierzem lub potencjometrem przepływomierza. Dobrze myślę ? Jak to sprawdzić ?
Długo Audiczka mi nie posłużyła za długo bo zaledwie pare dni.
Zaznaczam, że przy kupnie i jazdach testowych wszystko było okej i nie szarpało, ani nie przerywało i na gazie i na benzynie, tylko obroty lekko falowały.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 maja 2016, 08:01

Alekssssander, akurat abk jest bardzo dobrze opisany na forum
https://audi80.pl/topics77/b4-20-abk ... t88845.htm
https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htm

To samo do kolegi Kejpi,

Alekssssander
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 maja 2016, 22:51

Post autor: Alekssssander » 29 maja 2016, 23:07

Pompa paliwa działa lecz na przewodach dochodzących do listwy nie ma paliwa, co może blokować dopływ paliwa pomiędzy bakiem a listwa wtryskową ? Dodam że auto zaczęło na gazie odpalać, ale strasznie nie równo chodzi i pali tak jak by tylko na trzy gary.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 maja 2016, 10:19

Alekssssander, w tych tematach pewnie było napisane ;-) sprawdź regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 maja 2016, 11:17

Alekssssander pisze:Pompa paliwa działa
Co rozumiesz przez działa? Tylko bzyczy czy daje ciśnienie gdy sprawdzasz przy zbiorniku paliwa?

Kejpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 maja 2016, 19:18
Lokalizacja: RST

Post autor: Kejpi » 30 maja 2016, 19:18

Zgodnie z FAQ doszedłem do:
- zepsuty czujnik temperatury silnika miał po nocy 6kohm!, jutro będzie nowy na razie dałem z forda do węża obroty spadły z 1400 do 1050-1100 obroty nie rosną już same. efekt tempomatu zażegnany. takie obroty pewnie spowodowane mogą być inna charakterystyką czujnika temperatury z forda no i tym że zbiera ciepło z gumy nie wody.

Ale nadal źle odpala wyciągnąłem wtrysk rozruchowy na ciepłym silniku nie wiem jak na zimnym nie podaje paliwa sucho przed nim w wężyku paliwo jest co z tym fantem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl