Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK B4] szary czujnik padl??

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
bialas1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 188
Rejestracja: 01 kwie 2011, 17:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: bialas1 » 06 maja 2014, 11:41

Na początku to sprawdziłbym czy to nie wskaźnik albo zegary szwankują, zdejmij wtyczkę z szarego czujnika i zewrzyj jakimś kabelkiem 2 piny ( nie pamiętam już które, metoda prób i błędów). Po zwarciu wskazówka od temperatury powinna powędrować do końca. Jeżeli tak się nie stanie masz winowajcę. Jeżeli wskazówka ruszy zostaje czujnik lub termostat.
Przy dłuższej jeździe gdy masz pewność, że silnik jest rozgrzany otwórz maskę i podotykaj węże od płynu chłodniczego, szczególnie te dolne wychodzące z chłodnicy.
:arrow: Pomogę ogarnąć ABK.
:arrow: Diagnostyka VAG.
:arrow: Ustawianie zapłonu w ABK.

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 05 cze 2014, 20:35

bialas1, dolny gruby waz goracy ze 2-3 sekundy dalem rade go utrzymac w rece, gorny gruby jeszcze bardziej goracy bo moze z 1 sekunde udalo mi sie go utrzymac, a ten cienszy co wychodzi z chlodnicy nad dolnym grubym i idzie do dolu zbiorniczka z plynem jest chlodny

[ Dodano: 2014-06-05, 20:33 ]
Witam. Dzisiaj wymienilem czujnik ale od wentylatorow bo tez mi padl a cieplo idzie to sie przydadza wiatraki hehe Szary po niedzieli kupie i tez chyba EPS. Ale nie o tym chciaem pisac hehe nizej daje fotke jaka mi temperatuje pokazuje na zegarach jak silnik jest rozgrzany i smigam po miescie. Natomiast wiatraki sie wlaczaja wedlug zegarow jeszcze przed 90 stopni. Termostat sie otwiera i wtedy goracy jest tez dolny waz. I co wywalic szary czujnik??

Obrazek
Audi 80 B4 2.0 ABK

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 cze 2014, 07:18

koziolmc60, w Twoim przypadku najpierw przyjrzał bym się licznikowi a w szczególności połączeniu wskaźnika temp do płytki drukowanej a jeśli to nie pomoże to pewnie czujnik.
WRC is for boys.
Group B was for men.

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 06 cze 2014, 19:35

No wiec dzisiaj dorwalem szary czujnik z B3 na szrocie i zapodalem go do swojego nimca i taka sytuacja powstala:

Obrazek

I co wy na to ?
Audi 80 B4 2.0 ABK

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 cze 2014, 19:39

koziolmc60 pisze:I co wy na to ?
a co my na to, no w Twoim przypadku wina leżała po stronie czujnika :-P
WRC is for boys.
Group B was for men.

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 06 cze 2014, 19:43

hehe chodzilo mi o to czy zostawic ten ze szrotu co zalozylem czy kupic nowy :mrgreen:
Audi 80 B4 2.0 ABK

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 cze 2014, 19:48

koziolmc60, skoro ten pokazuje oki to po co Ci nowy ;-) jak masz możliwość to możesz sobie jeszcze z vagiem porównać
WRC is for boys.
Group B was for men.

koziolmc60
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 803
Rejestracja: 01 cze 2011, 20:49
Lokalizacja: Tomaszow Maz.

Post autor: koziolmc60 » 06 cze 2014, 19:50

PieterB pisze:ak masz możliwość to możesz sobie jeszcze z vagiem porównać
tak zrobie <ok>
Audi 80 B4 2.0 ABK

Edi73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 mar 2019, 14:54

Post autor: Edi73 » 10 mar 2019, 15:51

Witam
Różnica pomiędzy wskazaniem temperatury na liczniku a odczytem VAG jest 10 stopni (licznik zaniża). Po zwarciu dwu pinów w trzypinowej wtyczce szarego czujnika wskaźnik pokazał 120 stopni. Po zwarciu powinien chyba pójść dalej, do końca, a przecież na cyferblacie po 120 jest jeszcze jedna kreska. Czy tak?
Czy dobrze zrozumiałem, że powinienem szukać przyczyny w liczniku (styki, masa, zimne luty)?

Reszta działa bez zarzutu. A przynajmniej tak mi się wydaje.
Dzięki.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5443
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 mar 2019, 18:11

Edi73, _powitania

A czujniki ORI masz oba :?:

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 mar 2019, 19:34

Edi73, 10 stopni to jeszcze nie tragedia ;-) przyczyna może być i w zegarach i w samych czujnikach - jednym albo drugim.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Edi73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 mar 2019, 14:54

Post autor: Edi73 » 10 mar 2019, 22:13

A czujniki ORI masz oba
Tak

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5443
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 mar 2019, 22:15

10 stopni , to nie jest wcale aż tak dużo.
Duże rozbieżności są wtedy gdy silnik nagrzewa się , to na vagu sporo większa jest temperatura niż na liczniku, ale jak już jest te 90 to odchyłka minimalna jest.

Edi73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 10 mar 2019, 14:54

Post autor: Edi73 » 10 mar 2019, 22:31

PieterB pisze:10 stopni to jeszcze nie tragedia
Tak, wiem, ale mam dwa liczniki na części i choć mam obawy by przy okazji nie narobić jakichś szkód to jednak miło by było mieć prawidłowe wskazania.

Jeżeli, po zwarciu pinów we wtyczce szarego czujnika wychylenie wskazówki do 120°C to za mało - wskazywałoby to na problemy w liczniku.
Jezeli wychylenie do 120°C jest prawidłowe to skłaniałbym sie do wymiany samego czujnika.

Jak powinno być?

[ Dodano: 2019-03-10, 22:31 ]
Krzysiek 84 pisze:ale jak już jest te 90 to odchyłka minimalna jest.
U mnie różnica 10°C jest stała. Wskaźnik przy normalnej jeździe nie pokazuje więcej niż 80°C

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 mar 2019, 23:11

Edi73 pisze:to jednak miło by było mieć prawidłowe wskazania
Nie realne....
Edi73 pisze:Różnica pomiędzy wskazaniem temperatury na liczniku a odczytem VAG jest 10 stopni (licznik zaniża).
A skąd wiesz że w ECU jest prawidłowa??

Tu zaniża tam zawyża temat nie do ogarnięcia nie przy analogowych wskaźnikach. Zawsze bedzie "coś"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga