Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABT LPG] Temperatura na trasie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Eldir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:27

[b4 ABT LPG] Temperatura na trasie

Post autor: Eldir » 02 cze 2009, 15:43

Moje audi to abt 92r z instalacja gazową pierwszej generacji. Dziś przejechałem 130km po trasie i zauważyłem, że temperatura utrzymuje się w granicach 90-100 stopni(dochodzi do pierwszej kreski po 90 stopniach) i włącza się wtedy wentylator. Czy ta temperatura nie powinna utrzymywać się na poziomie 90 stopni. 95% drogi była to jazda z prędkością 100-120 km. I jeden moment gdzie prędkość przez chwile wyniosła 160 km/h. Czy z moim autem jest coś nie tak ? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Hołowczyc20
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 804
Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Hołowczyc20 » 02 cze 2009, 16:04

Temperatura jak najbardziej ok :-P

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 02 cze 2009, 16:17

sprawdz czujniki ten przy chlodnicy i ten szary 3pinowy kolo glowicy oraz sprawdz termostat czy oba weze gorny i dolny sa tak samo nagrzane , przy tej predkosci temp powinna wynosic caly czas 90 stopni jak dluzsza trasa to moze byc nawet 88-90 stopni

[ Dodano: 2009-06-02, 16:18 ]
Hołowczyc20 pisze:Temperatura jak najbardziej ok :-P
nie bardzo ok skoro wieksza czesc trasy byla 100-120km/h wiec nie powinna mu temp isc do 100 stopni ;)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 02 cze 2009, 16:23

Przede wszystkim należy się upewnić czy to co widzisz na wskaźniku na desce jest zgodne z rzeczywistością. Te wskaźniki i czujniki lubią kłamać, zwłaszcza nieoryginalne. Trochę to trudne bo nie bardzo jest jak zmierzyć temp. płynu ale dysponując pirometrem można zmierzyć temperaturę w bezpośrednim sąsiedztwie czujnika (szarego). Jeśli pomiar potwierdzi rzeczywistą temp. w okolicach 100*C to faktycznie jak na trasę to ciut za dużo i należałoby sprawdzić termostat czy otwiera się wystarczająco mocno. Wiąże się to z jego wymontowaniem więc w sumie lepiej go od razu wymienić na nowy markowy.

Eldir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:27

Post autor: Eldir » 02 cze 2009, 16:42

Dolny wąż był ciepły,a ten z czujnikami (niebieski i szary) był bardziej nagrzany. Sprawdzałem jak zjechałem do domu.

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 02 cze 2009, 17:26

Eldir pisze:Dolny wąż był ciepły,a ten z czujnikami (niebieski i szary) był bardziej nagrzany. Sprawdzałem jak zjechałem do domu
Czyli termostat nie otwiera się do końca.Wymień termostat i będzie ok

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 02 cze 2009, 17:32

Eldir pisze:Dolny wąż był ciepły,a ten z czujnikami (niebieski i szary) był bardziej nagrzany.
Ten objaw wstępnie przemawiałby za nie do końca otwierającym się termostatem. Po długiej jeździe w ruchu miejskim oba węże powinny być praktycznie tak samo gorące. Po zatrzymaniu w trasie różnica może być nieco większa.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 02 cze 2009, 19:46

jak masz klimatronik sprawdź odczyd kodem i będziesz wiedział jaka temp. jest naprawdę <ok>

łapa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 05 lis 2008, 20:14
Lokalizacja: Gorzów wielkopolski

Post autor: łapa » 02 cze 2009, 20:55

Też jestem za termostatem.
Jeżeli termostat jest skopany to albo nie dogrzewa silnika albo prowadz do przegrzania.
Przynajmniej tak było w moim przypadku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl