Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Tłumnik końcowy z diesla do benzyny

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
sargi35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 10 cze 2008, 03:22
Lokalizacja: Bolesławiec

[B4 ABK] Tłumnik końcowy z diesla do benzyny

Post autor: sargi35 » 20 maja 2009, 16:06

Witanko. Powiedzcie mi, czy tłumnik końcowy z diesla 1,9 L(90 KM) nadaje się do benzyny 2.0 L na pełnym(115KM) ? Wygląda tak samo, ale czy ma takie samo działanie, w sumie tylko tłumi hałas, a przepustowość powinien mieć także taką samą. :lol:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 20 maja 2009, 16:59

Zamontowac mozna bo mocowania sa takie same i widziałem 2 PB z takimi wydechami ale nie mam pojecia jak wpływaja na prace silnika. Zamontuj i napisz chociaz wygląda to bardzo głupio PB z rurami w dół :lol:

Awatar użytkownika
michael80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
Lokalizacja: Lubelskie LKR

Post autor: michael80b3 » 20 maja 2009, 17:44

Zamontować możesz bo z tym nie powinno być problemu, ale jak będzie wyglądał benzyniak z wydechem skierowanym w dół?

Awatar użytkownika
sargi35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 10 cze 2008, 03:22
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: sargi35 » 20 maja 2009, 19:35

Spoko loko, końcówka będzie zmieniona ;-)

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 21 maja 2009, 00:37

Wydaje mi się że tłumiki od silników wysokoprężnych powinny mieć inną budowę, umożliwiającą dużo większy przepływ spalin. Diesel chyba bardziej 'dmucha' ze zwględu na sporo większą lambdę (brak przepustnicy, turbosprężarka).
Jeśli moje przypuszczenia są słuszne to taki tłumik końcowy może mieć pozytywny wpływ poprzez rozprężenie układu, może się zwiększyć hałas, natomiast jakie zajdą zjawiska falowe to nie mam pojęcia.

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 21 maja 2009, 08:05

HeavenQueen, turbo w tym przypadku to akurat tłumi "dmuchanie" silnika w wydech...

Awatar użytkownika
sargi35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 10 cze 2008, 03:22
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: sargi35 » 21 maja 2009, 15:08

turbo w tym przypadku to akurat tłumi "dmuchanie" silnika w wydech... to znaczy że co ?

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 21 maja 2009, 20:28

Łopatki gorącej strony turosprężarki zmieniają energię pędu spalin na pracę mechaniczną na wale tejże maszyny, co za tym idzie powodują spadek ciśnienia spalin na wylocie z turbo, czego wynikiem jest wzrost prędkości spalin i akustycznie bardziej 'dmucha'. Bądź co bądź spalin wg. mnie będzie stosunkowo więcej niż w benzyniaku ;-)
Ostatnio zmieniony 22 maja 2009, 05:27 przez HeavenQueen, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
sargi35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 10 cze 2008, 03:22
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: sargi35 » 21 maja 2009, 21:13

Czyli co, zakładać taki tłumnik czy lepiej nie?

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 21 maja 2009, 22:14

Spróbuj, jest szansa że będzie lepiej, a może być najwyżej tak samo. Najlepiej to by było z hamować przed i po dla wyjaśnienia sprawy. Jeśli się nie zdecydujesz a masz ten tłumik gdzieś na boku to ja go wezmę chętnie do swojego ABK ;-)
A jeszcze może tak przy okazji napiszę co mnie naszło niedawno. Tak rozważając na temat spalin, warto wiedzieć że ich (masowo) jest zawsze tyle samo, zmienia się tylko ciśnienie, co za tym idzie objętość spalin i prędkość. Mam gdzieś kilka mądrych wzorów i zależności przepływów czynników przez kanały (straty, opory itp. w funkcji temperatur, ciśnień i prędkości), jakby był ktoś zainteresowany to mogę umieścić.

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 21 maja 2009, 23:39

HeavenQueen pisze:Łopatki zimej strony turosprężarki zmieniają energię pędu spalin na pracę mechaniczną na wale tejże maszyny, co za tym idzie powodują spadek ciśnienia spalin na wylocie z turbo, czego wynikiem jest wzrost prędkości spalin i akustycznie bardziej 'dmucha'. Bądź co bądź spalin wg. mnie będzie stosunkowo więcej niż w benzyniaku ;-)
Co masz na myśli pisząc "zimnej strony"?
Przez zimną stronę turbo rozumiem łopatki które dmuchają powietrze do silnika...
Po drugiej stronie jest znacznie goręcej i to ta strona (nazwijmy ją gorącą) siłą "przelotu" spalin przez wirnik napędza wirnik sprężarki po stronie "zimnej". (tak w skrócie)

Spadek ciśnienia za turbo na pewno nie powoduje wzrostu prędkości spalin... przy założeniu że średnica wydechu jest stała. Jedynie samo turbo siłą bezwładności może powodować szybsze opróżnianie wydechu ze spalin (zwyczajnie je wypompuje)

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 22 maja 2009, 05:29

PMX pisze: Co masz na myśli pisząc "zimnej strony"?
Faktycznie mój błąd. Chodziło o gorącą.
Natomiast z równania ciągłości strugi wynika że jeśli mamy spadek ciśnienia w przekroju to równoważony jest on wzrostem prędkości :-)

Awatar użytkownika
seb100
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 02 sie 2007, 08:50
Lokalizacja: Warszawa/Tarchomin

Post autor: seb100 » 22 maja 2009, 08:23

Panowi,

Ja mam taki tłumik zamontowany, obcięte rury na prosto i założone końcówki z kwasówki rurki. Można zakładac nić sie nie stanie.

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 22 maja 2009, 12:37

HeavenQueen, Wzoru nie znam ale na logikę rzecz biorąc przy zmniejszeniu ciśnienia nie może wzrastać prędkość... bo z tego by wychodziło że przy słabo odkręconym kranie woda leci szybciej, a więc i więcej objętościowo w jednostce czasu...

Ale koniec OT <ok>

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 22 maja 2009, 21:52

PMX pisze:HeavenQueen, Wzoru nie znam ale na logikę rzecz biorąc przy zmniejszeniu ciśnienia nie może wzrastać prędkość... bo z tego by wychodziło że przy słabo odkręconym kranie woda leci szybciej, a więc i więcej objętościowo w jednostce czasu...

Ale koniec OT <ok>
Strumiennica, dysza, zwężka (np. Venturiego), turbina itp. to są przykłady gdzie zmiejszenie przekroju powoduje wzrost prędkości kosztem spadku ciśnienia. W kwestii wody w kranie jest inaczej, ponieważ woda jest nieściśliwa. Ale weź typowego węża ogrodowego, bez dyszy (końcówki) woda leci tak sobie, założysz pistolet, masowo leci tyle samo a dużo szybciej i dalej ;-)

Jeszcze w kwesti tłumików. Dzisiaj kolega zmierzył sobie różnicę ciśnienia akustycznego w Vectrze 2.0 DTI z tłumikiem końcowym i bez. Różnica w granicach błedu pomiarowego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl