Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] [przewód od filtra oleju]

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
smaqosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:45
Lokalizacja: Podlaskie

[B4 ABK] [przewód od filtra oleju]

Post autor: smaqosz » 14 cze 2013, 12:15

Czy zna ktoś może nr seryjny tego przewodu, bądź jak to się fachowo nazywa,bo jestem laikie z mechaniki,a muszę go wymienić jak widać na zdjęciu jest pęknięty więc stąd mogą być moje problemy z mokrym silnikiem od oleju, Na zdjęciu zaznaczyłem dokładnie o jaki chodzi mi. Będę wdzięczny za pomoc.
Pozdrawiam,
Obrazek
Obrazek
Tak właśnie te pęknięcie wygląda może to przez to też mam zbyt duża kompresje na biegu jałowym. Jak nic się nie zmieni to w poniedziałek udam się do mechanika,by sprawdził co jest grane
Obrazek
Ostatnio zmieniony 14 cze 2013, 23:54 przez smaqosz, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 14 cze 2013, 16:24

ale to nie jest przewód od oleju kolego a raczej od płynu chłodniczego ( chyba że ktoś coś budował i masz dodatkową chłodniczke oleju )

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 14 cze 2013, 16:37

smaqosz pisze:Czy zna ktoś może nr seryjny tego przewodu, bądź jak to się fachowo nazywa
Jest to przewód doprowadzający płyn chłodniczy do chłodniczki oleju.
Jego awaria uniemożliwia kontynuowanie dalszej jazdy.

Audi 80 ABK były wyposażone w dodatkową chłodniczkę oleju, dodatkowe chłodzenie.
Najlepiej poszukaj takiego przewodu na jakimś śrocie, dobra używka na pewno się sprawdzi.

Olej znajdujący się w pobliżu chłodniczki może wydobywać się przez uszkodzona uszczelkę chłodnicy oleju. Jeśli tak jest, to wymień ją. Odkręcasz filtr oleju, potem nakrętkę chyba klucz 22 i chłodnica jest w Twoich rękach.

Sprawdź pozostałe węże układu chłodzenia, po latach lubią pękać w najmniej oczekiwanym momencie, np. na autostradzie :mrgreen:

Awatar użytkownika
smaqosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:45
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: smaqosz » 14 cze 2013, 17:44

yhy to wielkie dzięki panowie, jestem laikiem więc nie znam się za bardzo dlatego dobrze,że jest to forum,to będę musiał się wybrać na szrot i zobaczyć bo jak dzwoniłem pytać się ile nowe kosztują to 48 i 68 zl. Jeszcze ten jeden muszę przewód wymienić dzisiaj podskoczę do mechanika,bo coś mi w silniku gra chyba zawory przynajmniej mam taka nadzieje. To lepiej kupić używkę czy nową, bo jak używkę to też nie wiadomo kiedy padnie.
Tylko czy jak ja wczoraj wyminiłem filtr oleju to jak go na nowo odkręce to będę musiał nowy brać czy mogę ten sam ?

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 14 cze 2013, 17:54

smaqosz pisze:Tylko czy jak ja wczoraj wyminiłem filtr oleju to jak go na nowo odkręce to będę musiał nowy brać czy mogę ten sam ?
Przy odkręcaniu filtra oleju zazwyczaj ulega on uszkodzeniu, zależy jakiego narzędzia użyjesz.
Ale jeśli uda Ci się odkręcić nie uszkadzając obudowy to nie ma żadnych przeciwwskazań, aby założyć go ponownie.

A jeśli możesz kupić nowy przewód to jak najbardziej polecam to zrobić.
smaqosz pisze:coś mi w silniku gra chyba zawory przynajmniej mam taka nadzieje.
Stuki dochodzące utrzymują się nawet po rozgrzaniu silnik, czy tylko jak jest zimny?

Awatar użytkownika
smaqosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:45
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: smaqosz » 14 cze 2013, 19:16

Jeszcze raz dzisiaj to zdiagnozuje czy,ale wydaje mi się,że na zimnym jak i na prawym potem wrzucę filmik to możesz będzie można odsłuchać to ocenisz. Mam specjalny klucz do filtra, to może uda się nie uszkodzić. Zobaczę jeszcze ile nowy będzie kosztował,a jak nie no to kupię o danej średnicy przewód i po prostu skrócę go, nie powinno mieć to raczej, żadnego znaczenia.

Awatar użytkownika
Przemas80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1876
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: Przemas80 » 14 cze 2013, 19:20

smaqosz pisze:Jeszcze raz dzisiaj to zdiagnozuje czy,ale wydaje mi się,że na zimnym jak i na prawym potem wrzucę filmik to możesz będzie można odsłuchać to ocenisz. Mam specjalny klucz do filtra, to może uda się nie uszkodzić. Zobaczę jeszcze ile nowy będzie kosztował,a jak nie no to kupię o danej średnicy przewód i po prostu skrócę go, nie powinno mieć to raczej, żadnego znaczenia.
Żadnych samoróbek nie rób bo taki wężyk może jeszcze szybciej świsnąć niż Ci się wydaje także jak już nie masz kasy kup używkę

Awatar użytkownika
smaqosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:45
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: smaqosz » 15 cze 2013, 00:09

Przemas80 pisze:Żadnych samoróbek nie rób bo taki wężyk może jeszcze szybciej świsnąć niż Ci się wydaje także jak już nie masz kasy kup używkę
Znaczy taka samoróbka to nie będzie,bo kupię taki sam wężyk jak powinien iść tyle,że nie oryginalny i po prostu skrócę go wujas tak u siebie robił i póki co nic nie jest,a już trochę jeździ.
Tak wygląda ten stukot co mówiłem.


O dziwo po wymianie filtru paliwa i wyjęciu przekaźnika 30 oraz po lutowaniu jego styków ustąpiło to nawet już falowania póki co nie słychać jutro jeszcze zobaczę jak silnik w pełni ostygnie jak odpali i

Awatar użytkownika
Kamuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 359
Rejestracja: 19 maja 2011, 14:00
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: Kamuś » 15 cze 2013, 08:50

paw1131 pisze: smaqosz napisał/a:
Tylko czy jak ja wczoraj wyminiłem filtr oleju to jak go na nowo odkręce to będę musiał nowy brać czy mogę ten sam ?


Przy odkręcaniu filtra oleju zazwyczaj ulega on uszkodzeniu, zależy jakiego narzędzia użyjesz.
Ale jeśli uda Ci się odkręcić nie uszkadzając obudowy to nie ma żadnych przeciwwskazań, aby założyć go ponownie.
Przy cenie filtra rzędu 10zł zakładać stary filtr? :roll:

Awatar użytkownika
smaqosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:45
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: smaqosz » 15 cze 2013, 10:41

Niie no jak taka cena to na lepiej nowy,bo jak coś się uszkodzi no to wiadomo

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 15 cze 2013, 14:50

takie ciche cykanie to wydają się być wtryski tylko było coś jeszcze tam słychać i nie jestem w stanie zdiagnozować

Awatar użytkownika
smaqosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:45
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: smaqosz » 15 cze 2013, 15:09

dzikx pisze:takie ciche cykanie to wydają się być wtryski tylko było coś jeszcze tam słychać i nie jestem w stanie zdiagnozować
To drogie może być w naprawie ? Na razie samo z siebie ustało,ale będę dalej obserwować.
Wie ktoś może jak usunąć tę literkę "D"
http://images41.fotosik.pl/2069/2c63769648cb4593med.jpg

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 15 cze 2013, 15:38

szczerze nie wiem co to jest, jak była to szklanka to nie. Gorzej jak korba, to drogie. Czy jak jest rozgrzany i dasz mu pełny gaz nie chodzi dziwnie ?? Znaczy jak by pukał ?? Co do naklejki może na ciepło, prawie wrzącą wodą i czymś delikatnie skrobnąć może.

Awatar użytkownika
smaqosz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 17 maja 2013, 08:45
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: smaqosz » 15 cze 2013, 20:53

dzikx,
Teraz to już nic nie stuka to ciężko jest mi cokolwiek powiedzieć,ale wcześniej jak gazowałem i trzymałem na obrotach to było słychać,ale już ustało, po wymianie filtra paliwa i po lutowaniu przekaźnika nr 30, więc nie wiem może i coś pomogło to. Teraz zmagam się z tą naklejką;/

Awatar użytkownika
Marker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 23 gru 2011, 22:56
Lokalizacja: BIA

Post autor: Marker » 15 cze 2013, 21:26

Suszarka, opalarka ?

Powinno pomóc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl