Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S Benzyna+LPG] Tragiczne spalanie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 15 lut 2013, 04:09

stars1992 pisze:Termostat jest chyba nie sprawny
Termostat nie działa poprawnie, nie zamyka się.
stars1992 pisze:wtryskiwacz paliwa- gdzie on jest i jak sprawdzic?
Jeśli posiadasz K-Jetronic to musisz zdjąć obudowę filtru powietrza i widzisz górną część zespołu wtryskowego.
Na zdjęciu, które załączyłeś zaznaczyłem wtryskiwacz(duży okrąg) oraz czujnik temperatury powietrza dolotowego(mały okrąg):

Obrazek

Sprawdzenie rezystancji uzwojenia wtryskiwacza. Powinno wynosić 1,5 ohma.
nieprawidłowa mieszanka paliwowo-powietrzna- to ten niebiesku czujnik??
To czujnik tlenu, Lambda sensor.
stars1992 pisze:termistor cieczy chłodzącej- pierwszy raz o czyms takim slysze :p
Czujnik temperatury silnika to termistor, czyli element półprzewodnikowy, którego rezystancja zmienia się zależnie od temperatury. Jest on zainstalowany w miejscu, gdzie ma styczność z płynem chłodzącym. Czujnik przesyła do engine control unit sygnał(napięcie), którego wartość zmienia się wraz ze zmianą temperatury. Termistor zastosowany w czujniku jest typu NTC o ujemnym współczynniku temperatury. Rezystancja wewnętrzna jest odwrotnie proporcjonalna do wartości temperatury. Wzrasta w niskich temperaturach i zmniejsza się w wysokich.

Czujnik temperatury jest zasilany przez ECU napięciem 5V. Jest on wyposażony w dwa styki: +5 V zasilanie i styk odniesienia o ujemnej biegunowości. Sygnał powrotny pochodzi z tego samego przewodu zasilania, którego napięcie zmniejsza się wraz ze wzrostem temperatury.

tomek1010
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 20 gru 2014, 20:42
Lokalizacja: St-ce

Post autor: tomek1010 » 20 gru 2014, 21:34

Witam.
Dawno było ale napiszę ... kupiłem wczoraj taką 80-kę PM. Mam to samo.
Temperatura 72 st. od 4-70 st. nagrzewa się przez 14 km !
Brak stabilizacji termostatu. Cały czas otwarty albo coś go zablokowało lub ....

W Intercars'ie, są do tego modelu termostaty na 74 st. Cel ! Może założono taki, ale raczej otwarty ten mój będzie.

Spalanie LPG mam ok 10-11 L przy niedogrzanym silniku, natomiast przejeżdżając w sumie 220 km spaliło mi aż 9 L benzyny, choć tylko rozgrzewam silnik na benzynie (tzn. po ok 2-3 km przełączam na gaz przy temperaturze powietrza +3-6 st.).
Gaz chyba 1-szej generacji Stag 2 L, trochę kicha ... ale auto tanie było.

Ktoś coś poradzi .... proszę o pomoc
Jestem nowy na forum.

P.S.
Zaraz zejdę po ten nowy termostat i sprawdzę termometrem na podczerwień przy jakiej temperaturze nowy term. się otwiera, powinien w okolicach 87 st. - on jest firmy Wahl...coś tam :) i kosztował 30 zł

Tomasz.

[ Dodano: 2014-12-20, 22:02 ]
Sprawdziłem...
Przy 84 st. szczelino 1-2 mm
przy 87 st. szczelina 4-5 mm
przy 90 szczelina chyba max jakieś 6-7 mm oczywiście dookoła :).

Czyli sprawny i na taką temperaturę jak podają dane katalogowe.

[ Dodano: 2014-12-20, 22:39 ]
stars1992 pisze:termistor cieczy chłodzącej- pierwszy raz o czyms takim slysze :p
Czujnik temperatury silnika to termistor, czyli element półprzewodnikowy, którego rezystancja zmienia się zależnie od temperatury. Jest on zainstalowany w miejscu, gdzie ma styczność z płynem chłodzącym. Czujnik przesyła do engine control unit sygnał(napięcie), którego wartość zmienia się wraz ze zmianą temperatury. Termistor zastosowany w czujniku jest typu NTC o ujemnym współczynniku temperatury. Rezystancja wewnętrzna jest odwrotnie proporcjonalna do wartości temperatury. Wzrasta w niskich temperaturach i zmniejsza się w wysokich.

Czujnik temperatury jest zasilany przez ECU napięciem 5V. Jest on wyposażony w dwa styki: +5 V zasilanie i styk odniesienia o ujemnej biegunowości. Sygnał powrotny pochodzi z tego samego przewodu zasilania, którego napięcie zmniejsza się wraz ze wzrostem temperatury.[/quote]

Dokładnie to nie jest element półprzewodnikowy tylko rezystor o zmiennej temperaturze w zależności od temperatury :) ten jest NTC równie dobrze zamiast kupować czujnik można go naprawić wymieniając w nim termistor NTC 2k2 oma czyli 2,2 kilooma, ale czy da radę go rozebrać ...
Termistor ma również temperaturę pracy, czyli przy przekroczeniu temperatury max. (jak i minimalnej) ulega uszkodzeniu całkowitemu lub trwale zmieniają się jego parametry ... (jak np zagotuje wodę :) ) powodując nieprawidłową pracę silnika.

Ja czekam na odpowiedź. Jak wymienię termostat to opiszę co zaobserwowałem

Tomek.

[ Dodano: 2014-12-21, 17:48 ]
Charakterystyka czujnika - rezystancja <-> temperatura

[ Dodano: 2014-12-21, 17:49 ]
Obrazek

[ Dodano: 2014-12-22, 19:24 ]
Dziś pojawił się nowy problem.
Jadąc na LPG zabrakło benzyny (wtedy tego nie wiedziałem) i samochód przestał jechać, na oparach dojechałem do celu (ok. 1 km dalej był cel)
Próba odpalenia na benzynie i LPG nie powiodła się. Załapywał ale po dodaniu gazu gasł.
2 mechaników nie wiedziało co może być, sprawdziliśmy iskrę -była. Sprawdziłem czujnik temperatury/kostkę do ECU - okazał się OK.
Zatankowałem 11L benzyny, kilka razy pod-pompowałem przekręcając zapłon ale nie uruchamiając rozrusznika.
Samochód zapalił, obroty falowały ale wraz ze wzrostem temperatury silnika falowanie uspokoiło się.
Przejechałem 30 km do domu ale bez świateł stopu, klaksonu i świateł awaryjnch - przestało działać.
Z mądrej książki dowiedziałem się,że bezpiecznik F3 ( S3) odpowiada za to.
Sprawdziłem bezpiecznik - jest sprawny.
Do bezpiecznika dochodzi zasilanie linią oznaczoną na schemacie jako '30'.
Obok do bezpiecznika S2 też tą linią dochodzi zasilanie, spróbuj.ę jutro podpiąć z tego bezpiecznika, bo prawdopodobnie pod bezpiecznikami jest brak połączenia od '30' do F3.
Napięcie na wej. bezpiecznika jest 1,25 V

Jutro napiszę jak poszło.

P.S.
Przy okazji awarii wymieniłem świece, poprzednie miały przerwę 1,3 mm - trochę za dużo chyba.

Pozdrawiam przed Świętami Wszystkich.
Tomasz

[ Dodano: 2014-12-26, 22:49 ]
Podpiąłem dodatkową 'linie' do punktu '30' i już wszystkie światła mam.
Niepokoi mnie to,że czasem chyba pompa paliwa nie chce załapać, oraz to,że zbyt szybko ubywa benzyny ze zbiornika jak jadę na gazie.
Termostat wymienię wkrótce, mechanicy nie chcą podejmować się wymiany w tak starym samochodzie.
Jeszcze martwi mnie poranne 'pulsowanie' silnika przy rozgrzewaniu go na benzynie.

Co to za skrzynka pod tym plastikiem przy ręcznym ? Tam jakiś przekaźnik 'pyka' jak przekręcam zapłon ?

Okazało się,że mam gaz podłączony na 'sztukę' tzn. jest regulowany tylko śrubą choć sterownik jest pod maską, jednak nie jest on zasilany.
Może zmniejszyło by spalanie gdy go podłączyć?
Tylko czy silnik krokowy po kilku latach pauzy będzie chciał pracować bo przecież przez ten zawór sporo metrów sześciennych LPG przeleciało ...
Komputer (Stag 2-L) współpracuje z sondą lambda, także zanim go podłączę muszę sondę sprawdzić/wymienić.
Gazownik powiedział,że jak go podłączę aby skonfigurować go jako 'masa' ?????
Czy to tak ?
Ktoś mi tu wytłumaczy ewentualnie podpowie ?

Tomasz

[ Dodano: 2014-12-26, 22:52 ]
Aha jeszcze....
Gdzieś wyczytałem,że gaz na śrubę bez emulacji sondy może nabałaganić w mapach benzyny i to 'pulsowanie' ranne może być tego objawem. Robiłem reset ECU ale nie jestem pewny poprawy....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl