[B4 2.0 ABK +gaz] trzesie na benzynie
[B4 2.0 ABK +gaz] trzesie na benzynie
witam.auto na gazie smiga dobrze problem pojawia sie na benzynie. Trzesie silnikiem obroty lekko sa za niskie z rury czarna sadza leci ,swiece okopcone od sadzy czarne,jak jak schodzi z wysokich obrotow lekko strzela w tlumik jak by zaplon byl zle ustawiony i wczesie jazdy jak puszcze gaz lub dodam to szarpie nawet podczas zmiany biegow.na kompie wykazalo blad czujnika stukowego wymienilem go i dalej to samo.Na gazie wszystko jest w porzadku. Wymienilem swiece ,przewody ,kopulke z palcem. co to moze byc?
skoro czarne są siwce to oznacza ze zalewa ci silnik, co do stukowego w ABK występowały 2 rodzaje jeden który vag przed odpaleniem widział jako błąd i po uruchomieniu silnika gasł a drugi który dopiero jak padł to tylko takie info . A co do problemu silnik ewidentnie zalewa proponuje obadać 2 rzeczy na początek skoro już kable powymieniane, regulator ciśnienia paliwa na końcu listwy wtryskowej od strony grodzi ( wystarczy ściągnąć po jeździe na Pb wężyk gumowy który prowadzi od przepustnicy do regulatora jeśli jest mokry to do wymiany). 2 rzecz to słynny czujnik niebieski który jest na króćcu przy głowicy ,jeśli go odepniesz i zauważysz znaczącą poprawę to powinno być to niestety wywali ci błąd na kompie .Jest jeszcze prosta rzecz możesz mieć zasyfiony filtr paliwowy lub padająca pompę paliwa . Nie zakładam na razie uszkodzeń przepływki po wystrzale czy krokowca Bo problem byłbym na PB i LPG
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Problemy tylko na PB jak pisałeś.
Obstawiam, że masz jakiś starszy gaz (I i II gen) czyli brak pełnej obsługi sondy.
Sekwencja by pracowała jak PB więc:
Sonda do sprawdzenia
nie wiem tylko jak gaz II gen traktuje wskazania TPS.
Jak masz zwykłą flanszę w dolocie masz stary gaz i to de facto śmierć dla ABK.
Chociaż może regulator paliwa szwankuje. I jak traktujesz PB (dużo jeździsz, na jakim stanie paliwa, kiedy przełączasz na gaz itp. )
Możesz zastosować jakiś środek do PB do czyszczenia wtrysków i zobaczyć czy jest poprawa.
Obstawiam, że masz jakiś starszy gaz (I i II gen) czyli brak pełnej obsługi sondy.
Sekwencja by pracowała jak PB więc:
Sonda do sprawdzenia
nie wiem tylko jak gaz II gen traktuje wskazania TPS.
Jak masz zwykłą flanszę w dolocie masz stary gaz i to de facto śmierć dla ABK.
Chociaż może regulator paliwa szwankuje. I jak traktujesz PB (dużo jeździsz, na jakim stanie paliwa, kiedy przełączasz na gaz itp. )
Możesz zastosować jakiś środek do PB do czyszczenia wtrysków i zobaczyć czy jest poprawa.
sonda jest nowa bo gazownik powiedzial ze stara nie dziala.dodam ze objaw czasami znika i jezdzi dobrze ale to raz na tydzien.moze zaplon zle ustawiony?
[ Dodano: 2013-08-11, 10:28 ]
wlasnie sprawdze dzisiaj ten niebieski czujnik i regulator.pompa paliwa nowa tez , przeplywke kupilem i mam dwie dobre jedna chce sprzedac.
[ Dodano: 2013-08-11, 11:43 ]
wlasnie wrocilem z garazu. wezyk od regulatora paliwa suchy, czujnik niebieski wymienilem i dalej to samo, trzesie silnikiem smierdzi benzyna i czarny dym z rury leci.nie mam pomyslu juz.
[ Dodano: 2013-08-12, 17:58 ]
pomoze ktos? moze ktos zna jakiegos speca blisko bydgoszczy?
[ Dodano: 2013-08-11, 10:28 ]
wlasnie sprawdze dzisiaj ten niebieski czujnik i regulator.pompa paliwa nowa tez , przeplywke kupilem i mam dwie dobre jedna chce sprzedac.
[ Dodano: 2013-08-11, 11:43 ]
wlasnie wrocilem z garazu. wezyk od regulatora paliwa suchy, czujnik niebieski wymienilem i dalej to samo, trzesie silnikiem smierdzi benzyna i czarny dym z rury leci.nie mam pomyslu juz.
[ Dodano: 2013-08-12, 17:58 ]
pomoze ktos? moze ktos zna jakiegos speca blisko bydgoszczy?