Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] tykające szklanki, czy to normalne?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
patryk_85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 12 kwie 2007, 18:31
Lokalizacja: Otwock

Post autor: patryk_85 » 29 lis 2008, 14:54

U mnie też cykało / klekotało. Szczególnie przy odpalaniu rano zimnego silnika - słychać było takie charakterystyczne klekotanie przez max 5 sekund. Poza tym przy przyspieszaniu raczej delikatnie cykanie. Wymieniłem szklanki - klekotania już nie usłyszałem. Niestety cykanie powróciło po 2 tygodniach. Był i jest olej 15W40. Na wiosnę zaryzykuje i wymienię go na 10W40 - bo po wymianie szklanek i uszczelniaczy jak do tej pory nie wziął ani trochę oleju. Dodam że szklanki wymieniłem (wydaje mi się że realnych) 200tys km, obecnie mam 205tys.

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 29 lis 2008, 23:13

adam28k pisze:Czy miał ktoś doczynienia z olejami "FUCHS"? Wyczytałem kiedyś w necie,że m.in. grupa VAG stosowała ten olej do pierwszego zalania.
A i jeszcze jedna ciekawostka :mrgreen: :Przeglądałem strony różnych producentów olejów silnikowych i była tam zakładka "dobierz olej" no i wyskakuje podaj marke,typ,rocznik itd. Za każdym razem gdy wpisałem moje wozidło rok 1993 wyskakują mi same syntetyki do tego silnika :shock: Myśle sobie coś nie halo :mrgreen: Wpisałem więc sobie dla porównania Hundai Lantra rocznik 2000 i ku mojemu zdziwieniu wyskoczyło mi że zalecane oleje to półsyntetyk i mineralny mimo,że silnik dużo młodszy konstrukcyjnie itd.To daje do myślenia troche ;-)
Dokładnie :-) juz dawno to zauwazyłem i tym tez sie sugerowalem poza tym np do silnika 1,8 90km zalecany jest półsyntetyk a w ABT jasno razem z oznaczeniem silnika syntetyk i to 5W/30 osobiście uwazam ,ze 5W40 jest optymalny choć czytałem opinie jednego z klubowiczów, że jeździ na 5W/30 i jest ok. Co do olejów Fuchs przymierzałem sie do nich ale na razie testuje valvoline. Wniosek nasuwa sie jeden silnik ABT jest konstrukcyjnie przystosowany do stosowania oleju syntetycznego i może dlatego w w jednej z opinii o klepiących popychaczach było napisane ,że wymieniane było wszystko i jak klepało tak klepie i dopiero wymiana oleju pomogła na rzadszy Na pewno sa tacy uzytkownicy niuniek którzy jeżdzą na mineralnych i jest ok ale pewnie dla silnika to jest norma "dopasował się" ale tam gdzie po zalaniu minerała klepie strasznie a po wlaniu rzadkiego jest ok to tam uwazam warto zalać coś dobrego.

drookash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 22 cze 2008, 12:20
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: drookash » 30 lis 2008, 00:02

Jakby nie patrzeć - lepszy olej = lepsze smarowanie. Tak naprawdę 95% olei półsyntetycznych ma złudną nazwę, gdyż powstają na bazie minerałów z domieszkami syntetycznych polepszaczy właściwości. Tylko dzięki polepszaczom osiągają 10W na przedzie - bez nich to zwykły mineralny niestety. Syntetyki są wytworem chemicznych reakcji, dokładnie kontrolowanych i dobieranych tak aby olej miał jak najlepsze właściwości w każdym zakresie. Podobnie jak przedmówca szukałem w katalogach oleju do silnika ABT i za każdym razem trafiałem na... syntetyk. Sprawa dość dziwna, gdyż konstrukcja silnika pochodzi pewnie z połowy lat 80' (prawda?), a wówczas syntetyki były na receptę ;)
W każdym razie zauważyłem jeszcze jedno - zimą, gdy pokonujemy małe odcinki w oleju jest dużo wody i benzyny. Smarowanie gorsze itd. Przejechałem się 180km w trasie nie oszczędzając niuni zbytnio. Następnego dnia po nocy odpalam i... cisza - momentalnie ucichło klekotanie. Domyślam się, że woda i benz wyparowała. Oleju nie ubyło. Zalewam po dziesiątym 5W40 Castrola syntetyka - zobaczymy jaki będzie efekt przejścia z 10W40 Castrola GXL ;)

Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 30 lis 2008, 12:24

witam. nie którzy piszą że autko z przebiegiem 270,000 to padaka mój ma 300,000 leje zawsze półsyntetyk i jeszcze nigdy nie ,zaklepał'' <ok> nie będe zmieniał na mineralny nawet po 400 :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 30 lis 2008, 12:31

Pisałem to kilka razy ale napiszę jeszcze raz. Przekonanie że po takim i taki przebiegu należy lać minerał bo jest stosowniejszy dla silnika moim zdaniem jest absurdalne. Jeśli silnik chodzi bardzo dobrze na półsyntetyku czy syntetyku to ja bym nigdy nie zmieniał go na minerał, nawet jak by miał stuknięty milion kilometrów. Taka zmiana oleju wiąże się tylko i włącznie z oszczędnością. Jeśli ktoś nie dbał o samochód, silnika nie trzyma już ciśnienia oleju, bierze olej, czyli generalnie silnik nadaje się do remontu to można zalać minerał, który jest gęstszy i przede tańszy - zaoszczędzimy na dolewkach. A czy silnik chodzi na nim lepiej :?: Na to pytanie odpowiedzcie sobie sami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl