[80 B4 2.0 ABT/ALL ] Typy aparatu zaplonowego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 18 lip 2008, 06:29
[80 B4 2.0 ABT/ALL ] Typy aparatu zaplonowego
Witam wszystkich.
Proszę o pomoc bo nie wiem gdzie moge znaleźć takie dane.
Miałem problem z aparatem zapłonowym -tzn padł generator halla.
----------------------------------------------------
Swoją drogą padał dziwnie bo po przekroczeniu 4000obr (silnik gasł i odpalał bez problemów po 10minutach) , natomiast przy nizszych obrotach pracował normalnie. - Piszę to bo być może ktoś ma podobny "dziwny objaw" i bedzie to pomocne.
---------------------------------------------
Ale do rzeczy: założyłem aparat zapłonowy od golfa III 2.0 wyglada tak samo ale ma inny numer. Wydaje mi sie, że silnik pracuje normalnie.
Pytałem w sklepie i tam nie potrafili mi odpowiedzieć czy aparat ten się czymś różni od oryginalnego.
Może ktoś wie jaka jest różnica - jeśli jest i czy mogę zostawić ten aparat od golfa???
(numery są inne i z tego co wiem to np ABK i ABT tez maja aparaty z innymi numerami ale różnicy w nich nie widać).
Dziekuję za pomoc
Proszę o pomoc bo nie wiem gdzie moge znaleźć takie dane.
Miałem problem z aparatem zapłonowym -tzn padł generator halla.
----------------------------------------------------
Swoją drogą padał dziwnie bo po przekroczeniu 4000obr (silnik gasł i odpalał bez problemów po 10minutach) , natomiast przy nizszych obrotach pracował normalnie. - Piszę to bo być może ktoś ma podobny "dziwny objaw" i bedzie to pomocne.
---------------------------------------------
Ale do rzeczy: założyłem aparat zapłonowy od golfa III 2.0 wyglada tak samo ale ma inny numer. Wydaje mi sie, że silnik pracuje normalnie.
Pytałem w sklepie i tam nie potrafili mi odpowiedzieć czy aparat ten się czymś różni od oryginalnego.
Może ktoś wie jaka jest różnica - jeśli jest i czy mogę zostawić ten aparat od golfa???
(numery są inne i z tego co wiem to np ABK i ABT tez maja aparaty z innymi numerami ale różnicy w nich nie widać).
Dziekuję za pomoc
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mirusm1_audi, łącznie zmieniany 1 raz.
- melomarcin
- Forum Audi 80
- Posty: 80
- Rejestracja: 11 maja 2008, 20:44
- Lokalizacja: Lublin
Ja też próbowałem aparat od ABK do ABT zastosować ale niestety nie dzialał
a jak w sklepie pytałem o HALLA to mi powiedzieli że "trzeba wyjąć stary i z nim do nich przyjść to dopasują".
Co to w ogóle jest ten czujnik czy jak kto woli generator HALLA? czym on steruje ?
Ja u siebie sprawę na razie olałem, ale chyba będzie trzeba wrócić do tematu
a jak w sklepie pytałem o HALLA to mi powiedzieli że "trzeba wyjąć stary i z nim do nich przyjść to dopasują".
Co to w ogóle jest ten czujnik czy jak kto woli generator HALLA? czym on steruje ?
Ja u siebie sprawę na razie olałem, ale chyba będzie trzeba wrócić do tematu
Ostatnio zmieniony 06 sty 2020, 22:05 przez melomarcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Czujnik Halla inaczej Hallotron lub czujnik zbliżeniowy odpowiada za "pokazanie" w jakiej pozycji znajduje sie wał korbowy. Chodzi m.in o synchronizację zapłonu i kąt wyprzedzenia (opóźnienia) zapłonu.
Np w VW passacie B5 1.6 AHL są 2 takie czujniki pierwszy jest w bloku silnika i odpowiada za położenie wału korbowego, drugi natomiast jest pod kołem wałka rozrządu.
Np w VW passacie B5 1.6 AHL są 2 takie czujniki pierwszy jest w bloku silnika i odpowiada za położenie wału korbowego, drugi natomiast jest pod kołem wałka rozrządu.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez widmo, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam
Chcę się podpiąć pod temat.
Mam B3 2.0 16V silnik 6A (137 km 101 kW)
Chcę wymienić kopułkę i palec tylko jest mały problem.
Chcę się podpiąć pod temat.
Mam B3 2.0 16V silnik 6A (137 km 101 kW)
Chcę wymienić kopułkę i palec tylko jest mały problem.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam.
053 905 237 X to numer kompletnego rozdzielacza zapłonu do silnika 6A. Faktycznie - ETKA nic nie mówi o numerze palca rozdzielacza dla Twojego silnika, ale taki element występuje - przecież masz go w swoim aucie, prawda? Może na nim jest numer części. Wymontuj go więc i obejrzyj. Zakładam, że nie zdejmowałeś kopułki, bo nie pisałeś o tym.
Jeżeli nie ma - to moim zdaniem będziesz musiał kupić kompletny rozdzielacz. Znalazłem jeszcze nr Bosch'a odpowiadający numerowi VW: 0 986 237 666.
Powodzenia!
053 905 237 X to numer kompletnego rozdzielacza zapłonu do silnika 6A. Faktycznie - ETKA nic nie mówi o numerze palca rozdzielacza dla Twojego silnika, ale taki element występuje - przecież masz go w swoim aucie, prawda? Może na nim jest numer części. Wymontuj go więc i obejrzyj. Zakładam, że nie zdejmowałeś kopułki, bo nie pisałeś o tym.
Jeżeli nie ma - to moim zdaniem będziesz musiał kupić kompletny rozdzielacz. Znalazłem jeszcze nr Bosch'a odpowiadający numerowi VW: 0 986 237 666.
Powodzenia!
Dziękuję za odp.
POMÓGŁ , chce Ci nacisnąć na POMÓGŁ ale się nie da :evil:
MiQ napisz coś w którymś z moich tematów to Ci nacisnę
W linku jest fajny sklep z częściami gdzie znalazłem palec
Sklep naprawdę jest fajny
http://sklep.intercars.com.pl/
POMÓGŁ , chce Ci nacisnąć na POMÓGŁ ale się nie da :evil:
MiQ napisz coś w którymś z moich tematów to Ci nacisnę
W linku jest fajny sklep z częściami gdzie znalazłem palec
Sklep naprawdę jest fajny
http://sklep.intercars.com.pl/
Witam
Dzięki za uznanie
Mówisz i masz - zajrzyj pod viewtopic.php?t=8506
Fakt - Intercars ma jeden z najlepszych katalogów części online.
Dzięki za uznanie
Mówisz i masz - zajrzyj pod viewtopic.php?t=8506
Fakt - Intercars ma jeden z najlepszych katalogów części online.
Wszystko kupiłem i wymieniłem ale miałem mały koszmar
Palec był nałożony na kleju Loctite lub monolit, wantowałem 2 śrubokrętami by go ściągnąć i nic tylko go połamałem
Musiałem go Przeciąć piłką wzdłuż wałka i rozłupać
Jak by Komuś palec nie schodził to nie ma co szarpać tylko trzeba go przeciąć.
Palec był nałożony na kleju Loctite lub monolit, wantowałem 2 śrubokrętami by go ściągnąć i nic tylko go połamałem
Musiałem go Przeciąć piłką wzdłuż wałka i rozłupać
Jak by Komuś palec nie schodził to nie ma co szarpać tylko trzeba go przeciąć.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.
witam pytanko.. rozbieral ktos z was aparat zaplonowy z silniczka 6a?? moj byly mechanik urwal ta kostke ktora z niego wychodzi i tak to sobie wisialo do niedawna ale kable pekly i tyle :cry: jest szansa na rozebranie tego cacuszka i zlutowanie tych trzech kabelkow czy czeka mnie nowy aparat? moge miec taki firmy Beru za 170zl i nie wiem czy reanimowac stary... z gory dziekuje za odpowiedz
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok