Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT/ALL ] Typy aparatu zaplonowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
mirusm1_audi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 18 lip 2008, 06:29

[80 B4 2.0 ABT/ALL ] Typy aparatu zaplonowego

Post autor: mirusm1_audi » 23 lip 2008, 17:33

Witam wszystkich.

Proszę o pomoc bo nie wiem gdzie moge znaleźć takie dane.

Miałem problem z aparatem zapłonowym -tzn padł generator halla.
----------------------------------------------------
Swoją drogą padał dziwnie bo po przekroczeniu 4000obr (silnik gasł i odpalał bez problemów po 10minutach) , natomiast przy nizszych obrotach pracował normalnie. - Piszę to bo być może ktoś ma podobny "dziwny objaw" i bedzie to pomocne.
---------------------------------------------

Ale do rzeczy: założyłem aparat zapłonowy od golfa III 2.0 wyglada tak samo ale ma inny numer. Wydaje mi sie, że silnik pracuje normalnie.
Pytałem w sklepie i tam nie potrafili mi odpowiedzieć czy aparat ten się czymś różni od oryginalnego.
Może ktoś wie jaka jest różnica - jeśli jest i czy mogę zostawić ten aparat od golfa???
(numery są inne i z tego co wiem to np ABK i ABT tez maja aparaty z innymi numerami ale różnicy w nich nie widać).

Dziekuję za pomoc
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez mirusm1_audi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 24 lip 2008, 00:04

Ciekawe pytanie ...

Popatrzyłem co na ten temat wcześniejszy?
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez widmo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
melomarcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 11 maja 2008, 20:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: melomarcin » 24 lip 2008, 01:07

Ja też próbowałem aparat od ABK do ABT zastosować ale niestety nie dzialał :-(
a jak w sklepie pytałem o HALLA to mi powiedzieli że "trzeba wyjąć stary i z nim do nich przyjść to dopasują".
Co to w ogóle jest ten czujnik czy jak kto woli generator HALLA? czym on steruje ?
Ja u siebie sprawę na razie olałem, ale chyba będzie trzeba wrócić do tematu :-/
Ostatnio zmieniony 06 sty 2020, 22:05 przez melomarcin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 24 lip 2008, 07:24

melomarcin, Hall spełnia w tym przypadku rolę czujnika obrotów wału korbowego.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 24 lip 2008, 16:07

Czujnik Halla inaczej Hallotron lub czujnik zbliżeniowy odpowiada za "pokazanie" w jakiej pozycji znajduje sie wał korbowy. Chodzi m.in o synchronizację zapłonu i kąt wyprzedzenia (opóźnienia) zapłonu.

Np w VW passacie B5 1.6 AHL są 2 takie czujniki pierwszy jest w bloku silnika i odpowiada za położenie wału korbowego, drugi natomiast jest pod kołem wałka rozrządu.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez widmo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 15 wrz 2008, 14:55

Witam
Chcę się podpiąć pod temat.

Mam B3 2.0 16V silnik 6A (137 km 101 kW)
Chcę wymienić kopułkę i palec tylko jest mały problem.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
MiQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 28 lip 2007, 12:01
Lokalizacja: Mrozy niedaleko MM

Post autor: MiQ » 15 wrz 2008, 21:32

Witam.
053 905 237 X to numer kompletnego rozdzielacza zapłonu do silnika 6A. Faktycznie - ETKA nic nie mówi o numerze palca rozdzielacza dla Twojego silnika, ale taki element występuje - przecież masz go w swoim aucie, prawda? Może na nim jest numer części. Wymontuj go więc i obejrzyj. Zakładam, że nie zdejmowałeś kopułki, bo nie pisałeś o tym.
Jeżeli nie ma - to moim zdaniem będziesz musiał kupić kompletny rozdzielacz. Znalazłem jeszcze nr Bosch'a odpowiadający numerowi VW: 0 986 237 666.
Powodzenia!

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 17 wrz 2008, 07:30

Dziękuję za odp.
POMÓGŁ , chce Ci nacisnąć na POMÓGŁ ale się nie da :evil:
MiQ napisz coś w którymś z moich tematów to Ci nacisnę

W linku jest fajny sklep z częściami gdzie znalazłem palec
Sklep naprawdę jest fajny
http://sklep.intercars.com.pl/

Awatar użytkownika
MiQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 28 lip 2007, 12:01
Lokalizacja: Mrozy niedaleko MM

Post autor: MiQ » 17 wrz 2008, 20:29

Witam
Dzięki za uznanie :)
Mówisz i masz - zajrzyj pod viewtopic.php?t=8506
Fakt - Intercars ma jeden z najlepszych katalogów części online.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 19 wrz 2008, 07:01

Wszystko kupiłem i wymieniłem ale miałem mały koszmar

Palec był nałożony na kleju Loctite lub monolit, wantowałem 2 śrubokrętami by go ściągnąć i nic tylko go połamałem
Musiałem go Przeciąć piłką wzdłuż wałka i rozłupać
Jak by Komuś palec nie schodził to nie ma co szarpać tylko trzeba go przeciąć.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ziemor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 04 sty 2009, 17:05

witam :-) pytanko.. rozbieral ktos z was aparat zaplonowy z silniczka 6a?? moj byly mechanik urwal ta kostke ktora z niego wychodzi i tak to sobie wisialo do niedawna ale kable pekly i tyle :cry: jest szansa na rozebranie tego cacuszka i zlutowanie tych trzech kabelkow czy czeka mnie nowy aparat? moge miec taki firmy Beru za 170zl i nie wiem czy reanimowac stary... z gory dziekuje za odpowiedz

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 01 sie 2012, 19:35

Jasne zadziała o ile tylko impuls nie bedzie o 180* pozniej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl