Witam serdecznie wszystkich czytających moje wypociny
Mam problem albo i go nie mam ale do rzeczy
Silnik w moim 1.8S rozgrzewa się bardzo szybko i zazwyczaj jego temperatura wynosi 90°C ale i momentami zdarza się 95°C. Generalnie silnik się nie przegrzewa ale chciał bym poprawić wydajność układu chłodzenia. Poprostu wiem, że LPG nie jest dla mojego ukochanego autka obojętne i chciałbym ułatwić mu pracę w tych niełatwych warunkach. Jakieś 3 miesiące temu plastiki nagrzewnicy niewytrzymały temperatury, wymieniłem więc wtedy nagrzewnicę, termostat i płyn chłodniczy oraz próbowałem odkamienic układ środkiem do tego służącym. Co jeszcze mogę zrobić by silnikowi żyło się lepiej w miłym ciepełku a nie pustynnym żarze?
Pozdrawiam!
[B3 1.8 NE/JV] Układ chłodzenia
Przede wszystkim dziękuję Wam za odpowiedź
Nie szukam problemu, jak już napisałem - silnik się nie przegrzewa i jestem tego świadomy poprostu często zdarza mi się śmigać w Bieszczady gdzie oprócz pięknych widoków istnieją strome podjazdy z fikuśnymi zawijasami, które zwykle dają w kość silnikowi szukam jedynie prostych sposobów na ułatwienie życia mojemu autku nie interesują mnie wieksze chłodnice wody czy oleju itp w grę wchodzi jedynie poprawienie chłodzenia nie tracąc na oryginalności pojazdubc547b, chyba szukasz problemów na siłę 90 a 95 to jeszcze nie tragedia o ile widzisz prawidłową temp.
A ile byś chciał by było?
Jest to prawda taka temperatura jest przeze mnie mile widzianaPewnie stabilne 90stC😋
Dobre rozwiązanie ale zaburza oryginalność wozuJarewa pisze:To wyciągnij wskazówkę i sobie namaluj by ciągle wskazywała 90 bo w 80 jest układ analogowy i twój cel jest nie do osiągnięcia.
No cóż, czyli gra nie warta świeczki. W Peugeocie 306 którego niegdyś posiadałem sama płukanka układu chłodzenia pozwoliła na osiagnięcie stabilnej temperatury o 10°C mniejszej niż zwykle, myślałem że może i tu osiągnę zadowalający efekt ale skoro mówicie, że się nie da to ja wam wierzę
Dziękuję za uwagę i życzę miłego weekendu