Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 NE/JV] Układ chłodzenia

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
bc547b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2018, 12:22

[B3 1.8 NE/JV] Układ chłodzenia

Post autor: bc547b » 24 paź 2018, 19:54

Witam serdecznie wszystkich czytających moje wypociny :D
Mam problem albo i go nie mam ale do rzeczy :D
Silnik w moim 1.8S rozgrzewa się bardzo szybko i zazwyczaj jego temperatura wynosi 90°C ale i momentami zdarza się 95°C. Generalnie silnik się nie przegrzewa ale chciał bym poprawić wydajność układu chłodzenia. Poprostu wiem, że LPG nie jest dla mojego ukochanego autka obojętne i chciałbym ułatwić mu pracę w tych niełatwych warunkach. Jakieś 3 miesiące temu plastiki nagrzewnicy niewytrzymały temperatury, wymieniłem więc wtedy nagrzewnicę, termostat i płyn chłodniczy oraz próbowałem odkamienic układ środkiem do tego służącym. Co jeszcze mogę zrobić by silnikowi żyło się lepiej w miłym ciepełku a nie pustynnym żarze? :)
Pozdrawiam! ;)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 paź 2018, 07:19

bc547b, chyba szukasz problemów na siłę ;-) 90 a 95 to jeszcze nie tragedia o ile widzisz prawidłową temp.
A ile byś chciał by było?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 paź 2018, 10:15

Pewnie stabilne 90stC😋

bc547b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2018, 12:22

Post autor: bc547b » 25 paź 2018, 19:27

Przede wszystkim dziękuję Wam za odpowiedź :)
bc547b, chyba szukasz problemów na siłę 90 a 95 to jeszcze nie tragedia o ile widzisz prawidłową temp.
A ile byś chciał by było?
Nie szukam problemu, jak już napisałem - silnik się nie przegrzewa i jestem tego świadomy :) poprostu często zdarza mi się śmigać w Bieszczady gdzie oprócz pięknych widoków istnieją strome podjazdy z fikuśnymi zawijasami, które zwykle dają w kość silnikowi :) szukam jedynie prostych sposobów na ułatwienie życia mojemu autku :) nie interesują mnie wieksze chłodnice wody czy oleju itp :) w grę wchodzi jedynie poprawienie chłodzenia nie tracąc na oryginalności pojazdu :)
Pewnie stabilne 90stC😋
Jest to prawda :) taka temperatura jest przeze mnie mile widziana :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 paź 2018, 19:39

To wyciągnij wskazówkę i sobie namaluj by ciągle wskazywała 90 ;) bo w 80 jest układ analogowy i twój cel jest nie do osiągnięcia.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 paź 2018, 21:08

W nowszych samochodach już aby ludzie nie panikowali wskaźnik pokazuje dokładnie 90 stopni gdy temperatura jest w zakresie 85-110 stopni albo w ogóle jest tylko kontrolka od przegrzania.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 paź 2018, 22:33

Podejrzewam maćku że nawet większa tolerancja bo koledze w passacie b5 jak nawalił termostat to wykrył na wskażniku dopiero jak silnik trzymał ponizej 70stC

bc547b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 17 sty 2018, 12:22

Post autor: bc547b » 26 paź 2018, 14:37

Jarewa pisze:To wyciągnij wskazówkę i sobie namaluj by ciągle wskazywała 90 ;) bo w 80 jest układ analogowy i twój cel jest nie do osiągnięcia.
Dobre rozwiązanie ale zaburza oryginalność wozu :P

No cóż, czyli gra nie warta świeczki. W Peugeocie 306 którego niegdyś posiadałem sama płukanka układu chłodzenia pozwoliła na osiagnięcie stabilnej temperatury o 10°C mniejszej niż zwykle, myślałem że może i tu osiągnę zadowalający efekt ale skoro mówicie, że się nie da to ja wam wierzę :)
Dziękuję za uwagę i życzę miłego weekendu ;)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 paź 2018, 17:26

bc547b pisze:układu chłodzenia pozwoliła na osiagnięcie stabilnej temperatury o 10°C mniejszej niż zwykle
Mylisz sie. ten układ juz jest cyfrowy to co maciek pisał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl