Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
adrian1392
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 08 sie 2017, 00:18

[B4 2.0 ABT] Nie mogę ustawić rozrządu

Post autor: adrian1392 » 15 mar 2018, 21:44

Hejka koledzy i koleżanki! :) Mam problem z moją audiczką, wymieniłem upg, głowica po remoncie, szklanki wyczyszczone i mam z nią teraz taki problem, że nie mogę ustawić rozrządu.

Dolne koło na "oczku inspekcyjnym" jest ustawione na kreseczkę na kole zamachowym, jest dokładnie pokryte z dolną krawędzią, aparat zapłonowy ustawiony IDEALNIE na pierwszy cylinder (kreseczka na aparacie) zaś górny wałek na znak na plastikowej tarczy.

Silnik odpala lecz bez trzymania gazu, lekko pogada i umiera, próbowałem przesuwać zapłon (na kole pośrednim) bardziej w stronę 2 cylindra, i silnik wtedy po odpaleniu też zdychał bez trzymania gazu, albo strzelał we wtrysk. Po ustawieniu bardziej w stronę 4 cylindra silnik strzelał jeszcze mocniej, jakieś pomysły co mu jest?

2.0 ABT + LPG

Od razu zapytam, jak przestawiać zapłon bez rozpinania tego koła pośredniego?

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 15 mar 2018, 23:16

A nie masz znaku "0" na kole zamachowym??

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 mar 2018, 12:33

adrian1392 pisze:Dolne koło na "oczku inspekcyjnym" jest ustawione na kreseczkę na kole zamachowym,
No kole zamachowym ustawia się na 0 do ustawiania rozrządu.

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 16 mar 2018, 20:23

Na moje zbieg okoliczności. Albo nie masz zapłonu ustawionego pod to... Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 mar 2018, 20:42

Zib3l pisze:Na moje zbieg okoliczności. Albo nie masz zapłonu ustawionego pod to.
Bez znaczenia główny punkt jest na aparacie wiec gdyby pośredni był nawet przekręcony o 90-180st a na aparacie jest zgodność to tez jest prawidłowo.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1044
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 16 mar 2018, 23:52

Jarewa pisze:Zib3l napisał/a:
Na moje zbieg okoliczności. Albo nie masz zapłonu ustawionego pod to.


Bez znaczenia główny punkt jest na aparacie wiec gdyby pośredni był nawet przekręcony o 90-180st a na aparacie jest zgodność to tez jest prawidłowo.
Tak, ale moim zdaniem lepiej to po Bożemu ustawić. Znaki na kołach to ważna rzecz.
adrian1392 pisze:Dolne koło na "oczku inspekcyjnym" jest ustawione na kreseczkę na kole zamachowym, jest dokładnie pokryte z dolną krawędzią, aparat zapłonowy ustawiony IDEALNIE na pierwszy cylinder (kreseczka na aparacie) zaś górny wałek na znak na plastikowej tarczy.
Masz teraz przestawiony rozrząd. Najpierw ustawiasz koła wału korbowego i pośredniego na mijankę jak powyższy rysunek wskazuje wraz z kołem rozrządu na znak na plastiku, a potem po spięciu i regulacji paska lecisz zgraniem znaku "kreska" na kole zamachowym z aparatem. Uwaga, palec ma luz i też musisz uwzględnić jak się on układa w trakcie pracy aparatu.

Jak silnik zagada to ustawiasz zapłon lampą. Nie mam pojęcia czy w ABT wyprzedzenie zapłonu się blokuje i jak.

adrian1392
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 08 sie 2017, 00:18

Post autor: adrian1392 » 17 mar 2018, 00:20

Udało się ustawić, rozpiąłem rozrząd ustawiłem od nowa na znaki, zagadał od razu pracuje jak zegareczek.
Dolne koło ustawione na 0 w skrzyni, górne koło ustawione na znaki na plastikowej pokrywie, a koło pośrednie ustawione na kreseczkę pod palcem :)

Od razu powiem, że nie ma się co sugerować oznaczeniem na wałku pośrednim, tylko sprawdzić w takim miejscu jest palec przy kręceniu kołem, u mnie w ogóle koło znak ma z 1/4 obrotu dalej a zapłon jest na idealnie 1 cyl.
Zapłonu sam nie ruszam, w niedziele złożę przód do końca, wygrzeje silnik odpowietrzę i w poniedziałek na kontrolę do mechanika, niech sprawdzi czy na pewno wszystko zrobiłem dobrze i w razie czego ustawi zapłon, choć nie ukrywam pracuje lepiej niż wcześniej rotfl

Wielkie dzięki za pomoc Panowie! piwoa80

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1044
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 17 mar 2018, 14:08

adrian1392 pisze:Dolne koło ustawione na 0 w skrzyni, górne koło ustawione na znaki na plastikowej pokrywie, a koło pośrednie ustawione na kreseczkę pod palcem :)

Od razu powiem, że nie ma się co sugerować oznaczeniem na wałku pośrednim, tylko sprawdzić w takim miejscu jest palec przy kręceniu kołem, u mnie w ogóle koło znak ma z 1/4 obrotu dalej a zapłon jest na idealnie 1 cyl.
Fajnie masz, pewnie rocznik 91-92. ;-) Ponoć do tego momentu było oznaczane zero i kreska do ustawiania kąta zapłonu. U mnie niestety zera na kole zamachowym nie stwierdziłem i pozostaje mi tylko "mijanka" koła wału korbowego z kołem wałka pośredniego. Więc wszystko muszę mieć ustawione tip top.

Kulpiacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 10 lut 2019, 10:29
Lokalizacja: Puławy

Rozrząd 2.0 ABT :)

Post autor: Kulpiacz » 10 lut 2019, 13:51

Witam od tygodnia jestem posiadaczem 80b4 z silniczkiem 2.0 = 90KM ABT
Moje pytanie jaki rozrząd wybrać , wiem że w jego skład wchodzi pasek + napinacz
lepszy zestaw Contintinental , Ina , Contitech czy może coś innego .
Pompa wody myślałem nad SKF , Febi lub też coś innego dobrego.
Paski osprzętu bo są 2 od pompy wspomagania , no i od alternatora i pompy wody moze jakiś bosch ?
No i najważniejsze pytanie czy wymieniać koło pasowe wału korbowego ?
Znajomy mówił że w Dislach to się wymienia ale w benzyniakach nie zawsze .
Jaki koszt może być tego koła waszym zdaniem ?
Jak u siebie wymienialiście rozrząd , demontowaliście przód tzn zderzak , chłodnice ?
Przy okazji możnaby wymienić simeringi z tego co wiem są 3 na aparacie zapłonowym, wale korbowym i na wałku rozrządu .
Czekam na wasze wskazówki i rady :)

herrq666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 05 cze 2018, 18:57
Lokalizacja: Mońki

Post autor: herrq666 » 10 lut 2019, 16:29

Przodu nie trzeba demontować, co do uszczelniaczy ja nie wymieniałem i pożałowałem tego miesiąc później.

Kulpiacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 10 lut 2019, 10:29
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Kulpiacz » 10 lut 2019, 17:37

Na czym Ci uszczelniacz puścił ?

herrq666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 05 cze 2018, 18:57
Lokalizacja: Mońki

Post autor: herrq666 » 14 lut 2019, 19:09

Na wałku rozrządu i to od razu tak konkretnie.

Kulpiacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 10 lut 2019, 10:29
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Kulpiacz » 17 lut 2019, 18:06

Ja u siebie już jestem po wymianie , wczoraj z kolegą wymieniliśmy
U siebie zamontowałem Pompa wody SKF , oraz rozrząd także SKF z tym że pamiętajcie
że do silnika ABT są dwa rodzaje napinaczy bynajmiej tak mi powiedzieli w intercarsie ja u siebie
wcześniej zmierzyłem jego średnicę i wiedziałem że mam ten mniejszy.
Paski osprzętu Gates oraz Continental .
Mamy 3 simeringi i one mają taki sam wymiar 32x47x10 na wale na wałku i na pompie oleju , pompa oleju napędza kopułkę od zapłonu czyli pamiętajcie o znakach na nim aby potem nie było rozczarowania.
Co do ustawienia rozrządu mamy 2 znaki na kole zębatym wałka oraz takie przecinające się narysowane 0 na kole zębatym chyba przy rozruszniku .
Warto równięż profilaktycznie wymienić termostat jest przy pompie wspomagania dostęp od dołu :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 lut 2019, 23:16

Profilaktycznie termostatu raczej nie ruszać jak działa dobrze, nowe to 1 na 10 potrafi działać wiec wymiana może źle wpłynąć a nawet i pogorszyć stan silnika..

Co innego gdy mamy silnik V6, przy reszcie dojscie łatwe wiec nie ma potrzeby zmiany.

Kulpiacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 10 lut 2019, 10:29
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Kulpiacz » 17 lut 2019, 23:27

U mnie założyłem z Verneta , podobno jest z nim najmniej problemów .
I nie było rozczarowania wyskoczył przy 90 stopniach i puścił większy obieg .
A na marginesie odpowietrznik do układu chłodzenia jest przy nagrzewnicy przy samym podszybiu takie plastikowe pokrętło na płaski srubokręt.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga