[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 08 sie 2017, 00:18
[B4 2.0 ABT] Nie mogę ustawić rozrządu
Hejka koledzy i koleżanki! Mam problem z moją audiczką, wymieniłem upg, głowica po remoncie, szklanki wyczyszczone i mam z nią teraz taki problem, że nie mogę ustawić rozrządu.
Dolne koło na "oczku inspekcyjnym" jest ustawione na kreseczkę na kole zamachowym, jest dokładnie pokryte z dolną krawędzią, aparat zapłonowy ustawiony IDEALNIE na pierwszy cylinder (kreseczka na aparacie) zaś górny wałek na znak na plastikowej tarczy.
Silnik odpala lecz bez trzymania gazu, lekko pogada i umiera, próbowałem przesuwać zapłon (na kole pośrednim) bardziej w stronę 2 cylindra, i silnik wtedy po odpaleniu też zdychał bez trzymania gazu, albo strzelał we wtrysk. Po ustawieniu bardziej w stronę 4 cylindra silnik strzelał jeszcze mocniej, jakieś pomysły co mu jest?
2.0 ABT + LPG
Od razu zapytam, jak przestawiać zapłon bez rozpinania tego koła pośredniego?
Dolne koło na "oczku inspekcyjnym" jest ustawione na kreseczkę na kole zamachowym, jest dokładnie pokryte z dolną krawędzią, aparat zapłonowy ustawiony IDEALNIE na pierwszy cylinder (kreseczka na aparacie) zaś górny wałek na znak na plastikowej tarczy.
Silnik odpala lecz bez trzymania gazu, lekko pogada i umiera, próbowałem przesuwać zapłon (na kole pośrednim) bardziej w stronę 2 cylindra, i silnik wtedy po odpaleniu też zdychał bez trzymania gazu, albo strzelał we wtrysk. Po ustawieniu bardziej w stronę 4 cylindra silnik strzelał jeszcze mocniej, jakieś pomysły co mu jest?
2.0 ABT + LPG
Od razu zapytam, jak przestawiać zapłon bez rozpinania tego koła pośredniego?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Tak, ale moim zdaniem lepiej to po Bożemu ustawić. Znaki na kołach to ważna rzecz.Jarewa pisze:Zib3l napisał/a:
Na moje zbieg okoliczności. Albo nie masz zapłonu ustawionego pod to.
Bez znaczenia główny punkt jest na aparacie wiec gdyby pośredni był nawet przekręcony o 90-180st a na aparacie jest zgodność to tez jest prawidłowo.
Masz teraz przestawiony rozrząd. Najpierw ustawiasz koła wału korbowego i pośredniego na mijankę jak powyższy rysunek wskazuje wraz z kołem rozrządu na znak na plastiku, a potem po spięciu i regulacji paska lecisz zgraniem znaku "kreska" na kole zamachowym z aparatem. Uwaga, palec ma luz i też musisz uwzględnić jak się on układa w trakcie pracy aparatu.adrian1392 pisze:Dolne koło na "oczku inspekcyjnym" jest ustawione na kreseczkę na kole zamachowym, jest dokładnie pokryte z dolną krawędzią, aparat zapłonowy ustawiony IDEALNIE na pierwszy cylinder (kreseczka na aparacie) zaś górny wałek na znak na plastikowej tarczy.
Jak silnik zagada to ustawiasz zapłon lampą. Nie mam pojęcia czy w ABT wyprzedzenie zapłonu się blokuje i jak.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 08 sie 2017, 00:18
Udało się ustawić, rozpiąłem rozrząd ustawiłem od nowa na znaki, zagadał od razu pracuje jak zegareczek.
Dolne koło ustawione na 0 w skrzyni, górne koło ustawione na znaki na plastikowej pokrywie, a koło pośrednie ustawione na kreseczkę pod palcem
Od razu powiem, że nie ma się co sugerować oznaczeniem na wałku pośrednim, tylko sprawdzić w takim miejscu jest palec przy kręceniu kołem, u mnie w ogóle koło znak ma z 1/4 obrotu dalej a zapłon jest na idealnie 1 cyl.
Zapłonu sam nie ruszam, w niedziele złożę przód do końca, wygrzeje silnik odpowietrzę i w poniedziałek na kontrolę do mechanika, niech sprawdzi czy na pewno wszystko zrobiłem dobrze i w razie czego ustawi zapłon, choć nie ukrywam pracuje lepiej niż wcześniej
Wielkie dzięki za pomoc Panowie!
Dolne koło ustawione na 0 w skrzyni, górne koło ustawione na znaki na plastikowej pokrywie, a koło pośrednie ustawione na kreseczkę pod palcem
Od razu powiem, że nie ma się co sugerować oznaczeniem na wałku pośrednim, tylko sprawdzić w takim miejscu jest palec przy kręceniu kołem, u mnie w ogóle koło znak ma z 1/4 obrotu dalej a zapłon jest na idealnie 1 cyl.
Zapłonu sam nie ruszam, w niedziele złożę przód do końca, wygrzeje silnik odpowietrzę i w poniedziałek na kontrolę do mechanika, niech sprawdzi czy na pewno wszystko zrobiłem dobrze i w razie czego ustawi zapłon, choć nie ukrywam pracuje lepiej niż wcześniej
Wielkie dzięki za pomoc Panowie!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Fajnie masz, pewnie rocznik 91-92. Ponoć do tego momentu było oznaczane zero i kreska do ustawiania kąta zapłonu. U mnie niestety zera na kole zamachowym nie stwierdziłem i pozostaje mi tylko "mijanka" koła wału korbowego z kołem wałka pośredniego. Więc wszystko muszę mieć ustawione tip top.adrian1392 pisze:Dolne koło ustawione na 0 w skrzyni, górne koło ustawione na znaki na plastikowej pokrywie, a koło pośrednie ustawione na kreseczkę pod palcem
Od razu powiem, że nie ma się co sugerować oznaczeniem na wałku pośrednim, tylko sprawdzić w takim miejscu jest palec przy kręceniu kołem, u mnie w ogóle koło znak ma z 1/4 obrotu dalej a zapłon jest na idealnie 1 cyl.
Rozrząd 2.0 ABT :)
Witam od tygodnia jestem posiadaczem 80b4 z silniczkiem 2.0 = 90KM ABT
Moje pytanie jaki rozrząd wybrać , wiem że w jego skład wchodzi pasek + napinacz
lepszy zestaw Contintinental , Ina , Contitech czy może coś innego .
Pompa wody myślałem nad SKF , Febi lub też coś innego dobrego.
Paski osprzętu bo są 2 od pompy wspomagania , no i od alternatora i pompy wody moze jakiś bosch ?
No i najważniejsze pytanie czy wymieniać koło pasowe wału korbowego ?
Znajomy mówił że w Dislach to się wymienia ale w benzyniakach nie zawsze .
Jaki koszt może być tego koła waszym zdaniem ?
Jak u siebie wymienialiście rozrząd , demontowaliście przód tzn zderzak , chłodnice ?
Przy okazji możnaby wymienić simeringi z tego co wiem są 3 na aparacie zapłonowym, wale korbowym i na wałku rozrządu .
Czekam na wasze wskazówki i rady
Moje pytanie jaki rozrząd wybrać , wiem że w jego skład wchodzi pasek + napinacz
lepszy zestaw Contintinental , Ina , Contitech czy może coś innego .
Pompa wody myślałem nad SKF , Febi lub też coś innego dobrego.
Paski osprzętu bo są 2 od pompy wspomagania , no i od alternatora i pompy wody moze jakiś bosch ?
No i najważniejsze pytanie czy wymieniać koło pasowe wału korbowego ?
Znajomy mówił że w Dislach to się wymienia ale w benzyniakach nie zawsze .
Jaki koszt może być tego koła waszym zdaniem ?
Jak u siebie wymienialiście rozrząd , demontowaliście przód tzn zderzak , chłodnice ?
Przy okazji możnaby wymienić simeringi z tego co wiem są 3 na aparacie zapłonowym, wale korbowym i na wałku rozrządu .
Czekam na wasze wskazówki i rady
Ja u siebie już jestem po wymianie , wczoraj z kolegą wymieniliśmy
U siebie zamontowałem Pompa wody SKF , oraz rozrząd także SKF z tym że pamiętajcie
że do silnika ABT są dwa rodzaje napinaczy bynajmiej tak mi powiedzieli w intercarsie ja u siebie
wcześniej zmierzyłem jego średnicę i wiedziałem że mam ten mniejszy.
Paski osprzętu Gates oraz Continental .
Mamy 3 simeringi i one mają taki sam wymiar 32x47x10 na wale na wałku i na pompie oleju , pompa oleju napędza kopułkę od zapłonu czyli pamiętajcie o znakach na nim aby potem nie było rozczarowania.
Co do ustawienia rozrządu mamy 2 znaki na kole zębatym wałka oraz takie przecinające się narysowane 0 na kole zębatym chyba przy rozruszniku .
Warto równięż profilaktycznie wymienić termostat jest przy pompie wspomagania dostęp od dołu
U siebie zamontowałem Pompa wody SKF , oraz rozrząd także SKF z tym że pamiętajcie
że do silnika ABT są dwa rodzaje napinaczy bynajmiej tak mi powiedzieli w intercarsie ja u siebie
wcześniej zmierzyłem jego średnicę i wiedziałem że mam ten mniejszy.
Paski osprzętu Gates oraz Continental .
Mamy 3 simeringi i one mają taki sam wymiar 32x47x10 na wale na wałku i na pompie oleju , pompa oleju napędza kopułkę od zapłonu czyli pamiętajcie o znakach na nim aby potem nie było rozczarowania.
Co do ustawienia rozrządu mamy 2 znaki na kole zębatym wałka oraz takie przecinające się narysowane 0 na kole zębatym chyba przy rozruszniku .
Warto równięż profilaktycznie wymienić termostat jest przy pompie wspomagania dostęp od dołu