Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT/ABK] Ustawianie rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
adrian1392
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 08 sie 2017, 00:18

[B4 2.0 ABT] Nie mogę ustawić rozrządu

Post autor: adrian1392 » 15 mar 2018, 21:44

Hejka koledzy i koleżanki! :) Mam problem z moją audiczką, wymieniłem upg, głowica po remoncie, szklanki wyczyszczone i mam z nią teraz taki problem, że nie mogę ustawić rozrządu.

Dolne koło na "oczku inspekcyjnym" jest ustawione na kreseczkę na kole zamachowym, jest dokładnie pokryte z dolną krawędzią, aparat zapłonowy ustawiony IDEALNIE na pierwszy cylinder (kreseczka na aparacie) zaś górny wałek na znak na plastikowej tarczy.

Silnik odpala lecz bez trzymania gazu, lekko pogada i umiera, próbowałem przesuwać zapłon (na kole pośrednim) bardziej w stronę 2 cylindra, i silnik wtedy po odpaleniu też zdychał bez trzymania gazu, albo strzelał we wtrysk. Po ustawieniu bardziej w stronę 4 cylindra silnik strzelał jeszcze mocniej, jakieś pomysły co mu jest?

2.0 ABT + LPG

Od razu zapytam, jak przestawiać zapłon bez rozpinania tego koła pośredniego?

krótki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 289
Rejestracja: 08 sie 2013, 18:08

Post autor: krótki » 15 mar 2018, 23:16

A nie masz znaku "0" na kole zamachowym??

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 16 mar 2018, 12:33

adrian1392 pisze:Dolne koło na "oczku inspekcyjnym" jest ustawione na kreseczkę na kole zamachowym,
No kole zamachowym ustawia się na 0 do ustawiania rozrządu.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 16 mar 2018, 20:23

Na moje zbieg okoliczności. Albo nie masz zapłonu ustawionego pod to... Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 mar 2018, 20:42

Zib3l pisze:Na moje zbieg okoliczności. Albo nie masz zapłonu ustawionego pod to.
Bez znaczenia główny punkt jest na aparacie wiec gdyby pośredni był nawet przekręcony o 90-180st a na aparacie jest zgodność to tez jest prawidłowo.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1042
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 16 mar 2018, 23:52

Jarewa pisze:Zib3l napisał/a:
Na moje zbieg okoliczności. Albo nie masz zapłonu ustawionego pod to.


Bez znaczenia główny punkt jest na aparacie wiec gdyby pośredni był nawet przekręcony o 90-180st a na aparacie jest zgodność to tez jest prawidłowo.
Tak, ale moim zdaniem lepiej to po Bożemu ustawić. Znaki na kołach to ważna rzecz.
adrian1392 pisze:Dolne koło na "oczku inspekcyjnym" jest ustawione na kreseczkę na kole zamachowym, jest dokładnie pokryte z dolną krawędzią, aparat zapłonowy ustawiony IDEALNIE na pierwszy cylinder (kreseczka na aparacie) zaś górny wałek na znak na plastikowej tarczy.
Masz teraz przestawiony rozrząd. Najpierw ustawiasz koła wału korbowego i pośredniego na mijankę jak powyższy rysunek wskazuje wraz z kołem rozrządu na znak na plastiku, a potem po spięciu i regulacji paska lecisz zgraniem znaku "kreska" na kole zamachowym z aparatem. Uwaga, palec ma luz i też musisz uwzględnić jak się on układa w trakcie pracy aparatu.

Jak silnik zagada to ustawiasz zapłon lampą. Nie mam pojęcia czy w ABT wyprzedzenie zapłonu się blokuje i jak.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

adrian1392
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 08 sie 2017, 00:18

Post autor: adrian1392 » 17 mar 2018, 00:20

Udało się ustawić, rozpiąłem rozrząd ustawiłem od nowa na znaki, zagadał od razu pracuje jak zegareczek.
Dolne koło ustawione na 0 w skrzyni, górne koło ustawione na znaki na plastikowej pokrywie, a koło pośrednie ustawione na kreseczkę pod palcem :)

Od razu powiem, że nie ma się co sugerować oznaczeniem na wałku pośrednim, tylko sprawdzić w takim miejscu jest palec przy kręceniu kołem, u mnie w ogóle koło znak ma z 1/4 obrotu dalej a zapłon jest na idealnie 1 cyl.
Zapłonu sam nie ruszam, w niedziele złożę przód do końca, wygrzeje silnik odpowietrzę i w poniedziałek na kontrolę do mechanika, niech sprawdzi czy na pewno wszystko zrobiłem dobrze i w razie czego ustawi zapłon, choć nie ukrywam pracuje lepiej niż wcześniej rotfl

Wielkie dzięki za pomoc Panowie! piwoa80

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1042
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 17 mar 2018, 14:08

adrian1392 pisze:Dolne koło ustawione na 0 w skrzyni, górne koło ustawione na znaki na plastikowej pokrywie, a koło pośrednie ustawione na kreseczkę pod palcem :)

Od razu powiem, że nie ma się co sugerować oznaczeniem na wałku pośrednim, tylko sprawdzić w takim miejscu jest palec przy kręceniu kołem, u mnie w ogóle koło znak ma z 1/4 obrotu dalej a zapłon jest na idealnie 1 cyl.
Fajnie masz, pewnie rocznik 91-92. ;-) Ponoć do tego momentu było oznaczane zero i kreska do ustawiania kąta zapłonu. U mnie niestety zera na kole zamachowym nie stwierdziłem i pozostaje mi tylko "mijanka" koła wału korbowego z kołem wałka pośredniego. Więc wszystko muszę mieć ustawione tip top.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

Kulpiacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 10 lut 2019, 10:29
Lokalizacja: Puławy

Rozrząd 2.0 ABT :)

Post autor: Kulpiacz » 10 lut 2019, 13:51

Witam od tygodnia jestem posiadaczem 80b4 z silniczkiem 2.0 = 90KM ABT
Moje pytanie jaki rozrząd wybrać , wiem że w jego skład wchodzi pasek + napinacz
lepszy zestaw Contintinental , Ina , Contitech czy może coś innego .
Pompa wody myślałem nad SKF , Febi lub też coś innego dobrego.
Paski osprzętu bo są 2 od pompy wspomagania , no i od alternatora i pompy wody moze jakiś bosch ?
No i najważniejsze pytanie czy wymieniać koło pasowe wału korbowego ?
Znajomy mówił że w Dislach to się wymienia ale w benzyniakach nie zawsze .
Jaki koszt może być tego koła waszym zdaniem ?
Jak u siebie wymienialiście rozrząd , demontowaliście przód tzn zderzak , chłodnice ?
Przy okazji możnaby wymienić simeringi z tego co wiem są 3 na aparacie zapłonowym, wale korbowym i na wałku rozrządu .
Czekam na wasze wskazówki i rady :)

herrq666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 05 cze 2018, 18:57
Lokalizacja: Mońki

Post autor: herrq666 » 10 lut 2019, 16:29

Przodu nie trzeba demontować, co do uszczelniaczy ja nie wymieniałem i pożałowałem tego miesiąc później.

Kulpiacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 10 lut 2019, 10:29
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Kulpiacz » 10 lut 2019, 17:37

Na czym Ci uszczelniacz puścił ?

herrq666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 05 cze 2018, 18:57
Lokalizacja: Mońki

Post autor: herrq666 » 14 lut 2019, 19:09

Na wałku rozrządu i to od razu tak konkretnie.

Kulpiacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 10 lut 2019, 10:29
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Kulpiacz » 17 lut 2019, 18:06

Ja u siebie już jestem po wymianie , wczoraj z kolegą wymieniliśmy
U siebie zamontowałem Pompa wody SKF , oraz rozrząd także SKF z tym że pamiętajcie
że do silnika ABT są dwa rodzaje napinaczy bynajmiej tak mi powiedzieli w intercarsie ja u siebie
wcześniej zmierzyłem jego średnicę i wiedziałem że mam ten mniejszy.
Paski osprzętu Gates oraz Continental .
Mamy 3 simeringi i one mają taki sam wymiar 32x47x10 na wale na wałku i na pompie oleju , pompa oleju napędza kopułkę od zapłonu czyli pamiętajcie o znakach na nim aby potem nie było rozczarowania.
Co do ustawienia rozrządu mamy 2 znaki na kole zębatym wałka oraz takie przecinające się narysowane 0 na kole zębatym chyba przy rozruszniku .
Warto równięż profilaktycznie wymienić termostat jest przy pompie wspomagania dostęp od dołu :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 lut 2019, 23:16

Profilaktycznie termostatu raczej nie ruszać jak działa dobrze, nowe to 1 na 10 potrafi działać wiec wymiana może źle wpłynąć a nawet i pogorszyć stan silnika..

Co innego gdy mamy silnik V6, przy reszcie dojscie łatwe wiec nie ma potrzeby zmiany.

Kulpiacz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 10 lut 2019, 10:29
Lokalizacja: Puławy

Post autor: Kulpiacz » 17 lut 2019, 23:27

U mnie założyłem z Verneta , podobno jest z nim najmniej problemów .
I nie było rozczarowania wyskoczył przy 90 stopniach i puścił większy obieg .
A na marginesie odpowietrznik do układu chłodzenia jest przy nagrzewnicy przy samym podszybiu takie plastikowe pokrętło na płaski srubokręt.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga