[B4 ABT] ustawienie zapłonu
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Tak... zrób to w ABT na pojedyńczej cewce . Źle doczytałes bo 6+5 to 11. A wyprzedzenie ponad 10 stopni powoduje spadek sprawnosci silnika, byc moze taki silnik nie pracowałby nawet na wolnych obrotach, a z pewnoscia klekotałby jak głupi. Nie wiem skad ten pomysł, że gaz potrzebuje wiekszego kąta. Owszem potrzebuje zmiany kąta ale nie koniecznie w całym zakresie i nie koniecznie tyle. Chesz zeby dobrze jezdził na gazie i miec mozliwosc bezpiecznej modyfikacji, kup swinke lub standalone`a i baw sie dobrze.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Wiesz, nikt nie mowi, ze zawsze tak bedzie. Kończy sie szybko ekstremalne wyprzedzenie. Najpierw nic sie nie dzieje, pozniej auto słabnie pozniej pojawia sie stukowe i zabija silnik. CZasem jednak nic sie nie dzieje pozniej słyszysz dzwiek grochu w metalowej puszce a pozniej silnik sie kończy . Zabawy z zapłonem to jedne z najwredniejszych zabaw przy silniku, zaraz po kreceniu kółkami. Ja bez bylejakiego knocksensora albo choc stroboskopu bym sie nie łapał za to zwłaszcza w silniku po przebiegu 200k++.
Może dogrzewam kotleta ale zagłębiłem ten temat.Pablo_SC pisze:Pozwole sobie odkurzyć ten temacik, bo mam małe pytanko. Wymieniłem ostatnio silnik i ten nowy inaczej odpala, tzn. mówiąc obrazkowo :
- wcześniej było "cyk, cyk, cyk, cyk -> bum", czyli odpalał jakby na 4, zawsze identycznie...
- teraz jest "cyk, cyk -> b-bu-bum", czyli jakby, na 2 (z półobrotu? ), tylko w momencie zaskoczenia zadrży, jakby minimalnie na ułamek sekundy się lekko przydławił i potem już jest normalnie. Czasami na starym silniku zdażyło mi się minimalnie za wcześnie puścić kluczyk przed odpałem i wtedy przy ponownym przekręceniu kluczyka tak właśnie odpalał.
Czy to niedobrze? Jak powinno być prawidłowo? Będę ustawiał zapłon i tak sobie myślę, że to może ma coś wspólnego?
Przy większym wyprzedzeniu zapłonu ABT łatwiej odpala... i szybciej. Wcześniej miałem ustawione 11 stopni wyprzedzenia. Silnik miał największą moc w przedziale 2-3 tys rpm ale kręcąc wyżej miałem wrażenie, że się rozpadnie. Teraz ustawione na 6 stopni i silnik odpala dłużej ale ma znacznie lepszą kulturę pracy na wysokich i niskich obrotach z tym, że jest ciut słabszy.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Odgrzewam kotleta aby ludzi wyprowadzić z błedu.
Dla ABT z 6 pinowym krokowcem JEST PROCEDURA USTAWIANIA ZAPŁONU!
Moze niewielu z was słyszało o stabilizacji wolnych obrotów poprzez zmiane kąta wyprzedzenia zapłonu. Wszystkie nowsze silniki to mają. Działa to szybciej i łagodniej od regulacji przepustnicą lub krokowcem - nie ma tyle bezwładności. Oczywiście Krokowiec też jest ale subtelne korekty sa modyfikowane właśnie przez KWZ. Po to właśnie jest informacja w blokach pomiarowych w ABT - o ile sterownik koryguje zapłon
I własnie podczas ustawiania ten kąt cały czas świruje bo jest cały czas korygowany aby uzyskać jak najstabilniejsze obroty. Powiem szczerze ze ABT ma właśnie bardzo stabilne wolne obroty. Trzeba zablokować vagiem ta korekcje i dopiero ustawić na 6 st. Inaczej sterownik może modyfikować bodajże od 0 do 10 st wiec juz całkiem sporo.
<ok>
Dla ABT z 6 pinowym krokowcem JEST PROCEDURA USTAWIANIA ZAPŁONU!
Moze niewielu z was słyszało o stabilizacji wolnych obrotów poprzez zmiane kąta wyprzedzenia zapłonu. Wszystkie nowsze silniki to mają. Działa to szybciej i łagodniej od regulacji przepustnicą lub krokowcem - nie ma tyle bezwładności. Oczywiście Krokowiec też jest ale subtelne korekty sa modyfikowane właśnie przez KWZ. Po to właśnie jest informacja w blokach pomiarowych w ABT - o ile sterownik koryguje zapłon
I własnie podczas ustawiania ten kąt cały czas świruje bo jest cały czas korygowany aby uzyskać jak najstabilniejsze obroty. Powiem szczerze ze ABT ma właśnie bardzo stabilne wolne obroty. Trzeba zablokować vagiem ta korekcje i dopiero ustawić na 6 st. Inaczej sterownik może modyfikować bodajże od 0 do 10 st wiec juz całkiem sporo.
<ok>
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Żeby ECU sterowało kątem wyprzedzenia musiał by wiedzieć punkt zapłonowy, aż że abt nie posiadają czujnika spalania stukowego to na jakiej podstawie obrotów?? dla mnie to nie możliwe jest 100 innych powodów falowania.
A ABT stabilność uzyskuje przez długi kolektro dolotowy wtrysk-komora jak i prostote układu paliwowego.
A ABT stabilność uzyskuje przez długi kolektro dolotowy wtrysk-komora jak i prostote układu paliwowego.
Malo wiesz. Sterownik nie musi znac aktualnego kata zaplonu. Czujnik stukowy tez o tym nie decyduje. Okienko z katem zaplonu sluzy tylko po to abys wiedzial ze jak jes 6 st. To nie ma ingerencji a jak np 2 st. To znaczy ze sterownik opuznil zapln o 4 st.
Poczytaj Else a nie odrazu kazdy mowi ze nie ma procedury. Podobna procedure ma silnik AEE np.
Poczytaj Else a nie odrazu kazdy mowi ze nie ma procedury. Podobna procedure ma silnik AEE np.
- karolas123
- Forum Audi 80
- Posty: 1616
- Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
- Lokalizacja: Białystok
Nie wiem co masz za programy ja pisze o procedurze z elsy.
W 001 robisz base setings i blokuje korekce zapłonu. Masz dziwne oko jak ono tak Ci uśrednia bo ja widze że mi kont tańczy od 0 do 6st. i nie wiem na ile ustawić.
Do puki nie przeczytałem instrukcji w elsie to tez myslałem że ten kont sie tak zachowuje niestabilnie,
Poczytajcie troche o algorytmie sterowania kąta wyprzedzenia zapłonu dla mono-motronica i wynypajcie procedure z elsy a nie jakis programów
W 001 robisz base setings i blokuje korekce zapłonu. Masz dziwne oko jak ono tak Ci uśrednia bo ja widze że mi kont tańczy od 0 do 6st. i nie wiem na ile ustawić.
Do puki nie przeczytałem instrukcji w elsie to tez myslałem że ten kont sie tak zachowuje niestabilnie,
Poczytajcie troche o algorytmie sterowania kąta wyprzedzenia zapłonu dla mono-motronica i wynypajcie procedure z elsy a nie jakis programów
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Ja nie widzę w elsie nic takiego mógł byś zapodać temat?
I nie mieszaj do tego AEE bo to inny sterownik coś ci się chyba pokićkało bo ten silnik jest na wielopuncie.
A po drugie gdybyś mówił prawdę i gdyby elsa mówiła prawdę do ABT stosowane było by paliwo 95 i 98. A ze względu że nie ma takiego czegoś ABT dostosowane tylko do 95 dlatego ze te sterowniki nie maja korekty zapłonu maja stała względem temperatury i względem otwarcia przepustnicy i obrotów.
I nie mieszaj do tego AEE bo to inny sterownik coś ci się chyba pokićkało bo ten silnik jest na wielopuncie.
A po drugie gdybyś mówił prawdę i gdyby elsa mówiła prawdę do ABT stosowane było by paliwo 95 i 98. A ze względu że nie ma takiego czegoś ABT dostosowane tylko do 95 dlatego ze te sterowniki nie maja korekty zapłonu maja stała względem temperatury i względem otwarcia przepustnicy i obrotów.
Kuźwa ja mówie o regulacji wolnych obrotów zapłonem! Stukowce nic do tego n ie mają.
Stukowy chroni tylko silnik, w sprawnie działającym silniku z dobrym paliwem tak jakby go nie było.
Dałem dla przykładu AEE bo on ma tak samo regulowane wolne obroty KWZ.
Mało wiecie a sie odzywacie.
Zciągnij sobie else to bedziesz miał opisaną procedure
Stukowy chroni tylko silnik, w sprawnie działającym silniku z dobrym paliwem tak jakby go nie było.
Dałem dla przykładu AEE bo on ma tak samo regulowane wolne obroty KWZ.
Mało wiecie a sie odzywacie.
Zciągnij sobie else to bedziesz miał opisaną procedure
Nie podam bo nie mam jak. Ale wczoraj ustawiałem i jest taka różnica że na "uśrednione oko" jak to jeden kolega pisal, dwa albo trzy razy ustawiałem i ciągle to samo wychodziło ok 6 st - finalnie wyszedł kąt 11st. jak się później okazało i stukowe na benzynie.
Po zablokowaniu stabilnie zapłon nie skacze i ustawione na 6 st i po problemie stukowego:P
Po zablokowaniu stabilnie zapłon nie skacze i ustawione na 6 st i po problemie stukowego:P