[B3 1.6 PP `89r LPG] Ustawienie zapłonu
[B3 1.6 PP `89r LPG] Ustawienie zapłonu
Witam wszystkich, próbuje moje audi doprowadzić do porządku pod kątem WN (kable, świece, kopułka, palec nowe) i chciałbym też sprawdzić i ustawić zapłon. Doradźcie ustawić na lampe strb. czy na słuch i wyczucie? Jeżdżę na gazie ale i przepalam raz na jakiś czas na PB
Czytałem też że gaz lubi trochę inny zapłon tzn lekko wyprzedzony czy to prawda?
Czytałem też że gaz lubi trochę inny zapłon tzn lekko wyprzedzony czy to prawda?
no lampa wiem ale po co podłączenie do VAG? Nie wiem czy u mnie w ogóle da się podłączyć pod wag bo to gaźnik? Niby jest urządzenie sterujące ECOTRONIK ale wątpię że by było wejście pod VAG? przynajmniej ja takiego nie widziałem a zdejmowałem już całą deskeszaakaal pisze:Do samodzielnej regulacji będzie Ci potrzebna lampa stroboskopowa no i podłączenie samochodu pod VAG.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
ok też czytałem że gaz lubi wcześniejszy zapłon niż PB a w którym dokładnie miejscu jest to miejsce do "świecenia" lampom? wiem że na kole zamachowym ale czy dojście jest od dołu czy da rade od góry jakoś?? czy jest jakoś zamaskowana czymś (zaślepka?)bartek18150 pisze:Jak ktoś jeździ na gazie to ustawiam na jakieś 10st lampą, czyli delikatnie wcześniej bo ori to 7 bodajże. Ale za to autko nieco żwawsze i wcale nie spala więcej, LPG lubi wysokie ciśnienie spalania.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak nie masz dostępu do lampy z regulacją konta to właściwy kont jest zaznaczony kreską na kole zamachowym i ustawiasz na niego przy obrotach biegu jałowego. Jak koło nie było zmieniane to oznacza on fabryczną wartość wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach.
Sprawdź czy masz sprawny podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, po jego odłączeniu wartość kąta wyprzedzenia powinna z właściwej wskoczyć na 0.
Tutaj masz okienko w którym się ustawia z pokazanym punktem 0:
Jest przy aparacie zapłonowym (okienko jest na dzwonie skrzyni biegów przy samym silniku).
Odpowiednik punktu 0 masz też z przodu.
Sprawdź czy masz sprawny podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, po jego odłączeniu wartość kąta wyprzedzenia powinna z właściwej wskoczyć na 0.
Tutaj masz okienko w którym się ustawia z pokazanym punktem 0:
Jest przy aparacie zapłonowym (okienko jest na dzwonie skrzyni biegów przy samym silniku).
Odpowiednik punktu 0 masz też z przodu.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
na ale dlaczego :?: bo na mój chłopski rozum to zapłon raczej się nie zmieni i nie ma nic do tego rodzaj paliwa na jakim go ustawisz. Przynajmniej ja do tej pory nie zwracałem na to specjalnej uwagi.szaakaal pisze: PieterB napisał/a:
siejkers napisał/a:
A jeszcze jedno zapłon ustawiać na benzynie czy na gazie?
to nie ma znaczenia
no nie do konca sie z tym zgodze...
zapłon należy ustawić na paliwie na, którym na ogół jeździsz... więc jak jeździsz na LPG to zapłlon ustawiaj na LPG.
No chyba że jestem w błędzie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków