Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 PP `89r LPG] Ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

[B3 1.6 PP `89r LPG] Ustawienie zapłonu

Post autor: siejkers » 06 lis 2013, 20:51

Witam wszystkich, próbuje moje audi doprowadzić do porządku pod kątem WN (kable, świece, kopułka, palec nowe) i chciałbym też sprawdzić i ustawić zapłon. Doradźcie ustawić na lampe strb. czy na słuch i wyczucie? Jeżdżę na gazie ale i przepalam raz na jakiś czas na PB
Czytałem też że gaz lubi trochę inny zapłon tzn lekko wyprzedzony czy to prawda?

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 06 lis 2013, 22:24

Do samodzielnej regulacji będzie Ci potrzebna lampa stroboskopowa no i podłączenie samochodu pod VAG.

siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

Post autor: siejkers » 06 lis 2013, 22:53

szaakaal pisze:Do samodzielnej regulacji będzie Ci potrzebna lampa stroboskopowa no i podłączenie samochodu pod VAG.
no lampa wiem ale po co podłączenie do VAG? Nie wiem czy u mnie w ogóle da się podłączyć pod wag bo to gaźnik? Niby jest urządzenie sterujące ECOTRONIK ale wątpię że by było wejście pod VAG? przynajmniej ja takiego nie widziałem a zdejmowałem już całą deske

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 07 lis 2013, 13:45

A faktycznie, sorry kolego, rozpędziłem się... Ty masz złącze OBD1, które służy do diagnozy błyskowej (kodów błyskowych).
Co do pytania o przyspieszony zapłon to to prawda, LPG woli nieco szybszy zapłon ale przez to wzrośnie Ci jego spalanie.

siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

Post autor: siejkers » 07 lis 2013, 20:58

ok, A jeszcze jedno zapłon ustawiać na benzynie czy na gazie?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 lis 2013, 07:12

siejkers pisze: A jeszcze jedno zapłon ustawiać na benzynie czy na gazie?
to nie ma znaczenia

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 08 lis 2013, 18:16

Jak ktoś jeździ na gazie to ustawiam na jakieś 10st lampą, czyli delikatnie wcześniej bo ori to 7 bodajże. Ale za to autko nieco żwawsze i wcale nie spala więcej, LPG lubi wysokie ciśnienie spalania.

siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

Post autor: siejkers » 08 lis 2013, 21:09

bartek18150 pisze:Jak ktoś jeździ na gazie to ustawiam na jakieś 10st lampą, czyli delikatnie wcześniej bo ori to 7 bodajże. Ale za to autko nieco żwawsze i wcale nie spala więcej, LPG lubi wysokie ciśnienie spalania.
ok też czytałem że gaz lubi wcześniejszy zapłon niż PB a w którym dokładnie miejscu jest to miejsce do "świecenia" lampom? wiem że na kole zamachowym ale czy dojście jest od dołu czy da rade od góry jakoś?? czy jest jakoś zamaskowana czymś (zaślepka?)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 08 lis 2013, 21:43

Jak nie masz dostępu do lampy z regulacją konta to właściwy kont jest zaznaczony kreską na kole zamachowym i ustawiasz na niego przy obrotach biegu jałowego. Jak koło nie było zmieniane to oznacza on fabryczną wartość wyprzedzenia zapłonu na wolnych obrotach.

Sprawdź czy masz sprawny podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, po jego odłączeniu wartość kąta wyprzedzenia powinna z właściwej wskoczyć na 0.

Tutaj masz okienko w którym się ustawia z pokazanym punktem 0:
Jest przy aparacie zapłonowym (okienko jest na dzwonie skrzyni biegów przy samym silniku).

Obrazek
Obrazek
Odpowiednik punktu 0 masz też z przodu.

Obrazek

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 08 lis 2013, 21:52

PieterB pisze:
siejkers pisze: A jeszcze jedno zapłon ustawiać na benzynie czy na gazie?
to nie ma znaczenia
no nie do konca sie z tym zgodze...
zapłon należy ustawić na paliwie na, którym na ogół jeździsz... więc jak jeździsz na LPG to zapłlon ustawiaj na LPG.

siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

Post autor: siejkers » 08 lis 2013, 22:10

Wydaje mi się że jak pod lampe to na benzynie i ustawić trochę wcześniejszy pod gaz ale jak na "ucho" to na gazie tak sądzę teraz...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 lis 2013, 08:40

szaakaal pisze: PieterB napisał/a:
siejkers napisał/a:
A jeszcze jedno zapłon ustawiać na benzynie czy na gazie?
to nie ma znaczenia

no nie do konca sie z tym zgodze...
zapłon należy ustawić na paliwie na, którym na ogół jeździsz... więc jak jeździsz na LPG to zapłlon ustawiaj na LPG.
na ale dlaczego :?: bo na mój chłopski rozum to zapłon raczej się nie zmieni i nie ma nic do tego rodzaj paliwa na jakim go ustawisz. Przynajmniej ja do tej pory nie zwracałem na to specjalnej uwagi.
No chyba że jestem w błędzie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 lis 2013, 11:16

Jak ustawia się na dany kąt to niema większej różnicy na jakim paliwie ważne aby silnik podczas tego trzymał równe obroty. Chyba że na słuch to można na paliwie na którym będzie się jeździć.

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 09 lis 2013, 14:12

Ogólnie LPG sie dłużej spala od PB, więc jesli chce sie osiągnąc max ze spalania gazu a na nim sie jeździ to należy ustawiać na LPG.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 lis 2013, 20:00

Jeśli ustawi się na dany na benzynie kąt np. plus doda kilka stopni ekstra dla pracy na gazie to przecież nie zmieni się on przy przełączaniu benzyna-gaz-benzyna.

Tutaj zalecane wyprzedzenie zapłonu w przypadku użycia wariatora AC TAP:
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl