Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Uszczelka klawiatury zaworów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
maridk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 02 cze 2007, 11:32
Lokalizacja: Siedlce

[B4 ABK] Uszczelka klawiatury zaworów

Post autor: maridk » 31 mar 2009, 10:11

Panowie, czy ktoś mógłby mi doradzić jaką uszczelkę klawiatury zaworów wybrać?
Średnio raz na sezon mam ją do wymiany. Ciagle coś podcieka. Sprawdziłem osłonę wydaje się być prosta.
Być może za słabo dociągnięte są śruby, ale zastanawiam się z jaką siłą je dokręcić.

Czy ma ktoś z Was doświadczenie w tym temacie. Jakieś wskazówki porady przy wymianie?
Z góry dziękuję za odpowiedź.

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 31 mar 2009, 10:17

NIe bierz tylko tej uszczelki z "korka", tylko normalną gumową. Ja u siebie też wymieniałem co pół roku ten shit korkowy. teraz założyłem gumową (nawet na oko widać, że będzie lepsza) i nie mam już problemów z wyciekaniem. Ja mam taką :

http://moto.allegro.pl/item592948526_us ... da_vw.html

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 mar 2009, 10:21

A ja wymieniałem ostatnio na nową (metalowo-gumowa za 50 zł) a i tak cieknie :-x Już nie wiem co z tym zrobić. Ogólnie to rozwiązanie z tymi pokrywami zaworów w grupie VAG jest kijowe.

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 31 mar 2009, 10:23

U mnie tak jak napisałem po tej wymianie z korkowej na gumową wszystko ładnie po dociskane i śmiga już ładnych parę miesięcy bez wycieków

paskud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 16 maja 2008, 19:39
Lokalizacja: bielawa

Post autor: paskud » 31 mar 2009, 10:36

U mnie też ciekły - korkowa i gumowa. Posmarowałem czerwonym silikonem i narazie spokój.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 mar 2009, 10:50

paskud pisze:Posmarowałem czerwonym silikonem i narazie spokój.
Ale jaki to był sylikon? Taki który pozostaje gumowy po związaniu czy taki który staje się twardy :?:

paskud
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 16 maja 2008, 19:39
Lokalizacja: bielawa

Post autor: paskud » 31 mar 2009, 11:09

Taki do aut. Odporny na temperaturę i łatwy do usunięcia (nie przykleja się). Cieniutko posmarowalem rowki gumowej uszczelki w okolicach gdzie przeciekało i jest OK. Nie wiem jak będzie po zdjęciu i ponownym zalożeniu. :-/

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 mar 2009, 11:13

Ja z sylikonami to też już się bawiłem. Wszytko dokładnie oczyściłem, dałem rozpuszczalnik aby nie było tłustego a i tak była lipa. Nie wiem czy czasem gdzieś tej pokrywy nie mam delikatnie przegiętej że tak mi się dzieje.

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 31 mar 2009, 11:29

Po jakimś czasie uszczelka "siądzie" pod wpływem temperatury więc po jakimś czasie trzeba ją lekko dociągnąć a wtedy nie powinna przepuszczać.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 31 mar 2009, 11:36

Darek_32 pisze:Po jakimś czasie uszczelka "siądzie" pod wpływem temperatury więc po jakimś czasie trzeba ją lekko dociągnąć a wtedy nie powinna przepuszczać.
Tak właśnie powiedział mi mechanior jak zmieniał uszczelniacze zaworowe. Mam teraz gumową uszczelkę Elring. Już prawie pół roku na niej jeżdżę i nic nie cieknie. Wg mechaniora najlepsze są uszczelki metalowo-gumowe, bo te gumowe z czasem siadają i szybciej zaczyna się pocić.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 31 mar 2009, 12:10

maridk pisze:Czy ma ktoś z Was doświadczenie w tym temacie. Jakieś wskazówki porady przy wymianie?
W moim przypadku pomogła uszczelka korkowa Goetze i zabezpieczenie gwintów przed odkręcaniem się nakrętek pokrywy zaworów. Przerabiałem też ori uszczelkę z serwisu - totalna porażka, mimo dokręcenia do oporu (metalowe tulejki w uszczelce) dalej pojawiał się wyciek z prawej strony głowicy. Po wymianie uszczelki na korkową wycieki zniknęły ale pojawił się problem luzowania nakrętek pokrywy z którym bardzo dobrze poradził sobie preparat firmy Loctite (niebieski, taki sam jak stosowany w przypadku śrub trzymających zacisk hamulcowy do jarzma).

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 mar 2009, 12:41

Mobilek pisze:mimo dokręcenia do oporu (metalowe tulejki w uszczelce)
Kurde, właśnie :!: W tych uszczelkach są metalowe tuleje w miejscu gdzie przychodzą szpilki. One nie pozwalają na mocniejsze dociągnięcie :!: Może w tym leży u mnie problem.

krzysztofNH
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 19 lis 2008, 20:34
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: krzysztofNH » 31 mar 2009, 15:51

Zgadzam sie z Mobilkiem ;-) Jak jeszcze robilem w serwisie opla to mielismy podobne problemy z 1.8 16V w astrze II,poza tym nie daleko musialem szukac bo i u mnie w 2.0 16V DOHC mialem podobny problem, jego rozwiazaniem bylo delikatne zmatowienie drobnym papierem sciernym miejsc w ktorych uszczekla sie pocila w te miejsca nakladalo sie silikon termo odporny oraz na rogi uszczelki i jak na razie wszystko jest oki <ok>

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 31 mar 2009, 20:45

Stosuje u siebie uszczelkę korkową + czerwony silikon odporny na temperaturę dostępny w sklepach motoryzacyjnych ;-)

p!otr@$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 29 mar 2009, 14:11

Post autor: p!otr@$ » 19 maja 2009, 16:09

kiedyś jak jezdziłem motorami to stosowałem hermetyk, taki klej czerwony niewiem czy jeszcze istnieje, ale był dobry do uszczelek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl