Witam
Mam problem.
Wymieniłem uszczelkę pod głowicą.
Głowica była prosta więc zamontowałem wraz z nową uszczelką Victor Reinz.
Dokręciłem według zaleceń producenta tzn 30nm 60nm 90 stopni i 90 stopni.
Zamontowałem również nową uszczelkę.
Po tej operacji włałem płyn chłodniczy i zaczął mi cieknąc (nie wiem orzy której śrubie dokładnie )Dokręcałem wszystkie takim samym nm
Czy może być tak że którąś śrubę trzeba dokręcić mocniej ??
Czy można dokręcić troszkę mocniej jaki jest max moment dokrecania (nm) bo gdzieś wyczytałem że można do 120nm i czy nic się nie przekręci (bo trochę się boje że coś ukręcę)
A może problem leży w kluczu dynamometrycznym który źle wskazuje i może zaniżać wartości nm ?
Edit
Tak sobie pomyśłałem że miałem uszkodzony oring pod kolektorem ssącym i naładowany tam był silikon i może zrobiła się tam dziurka i teraz cieknie .Bo właśnie gdzieś w tym miejscu ciekło jak podłożyłem dłoń (po dokręceniu uszczelki)
[B4 2.0 ABT] Uszczelka pod głowicą problem [80 B4 2.0 ABT]
[B4 2.0 ABT] Uszczelka pod głowicą problem [80 B4 2.0 ABT]
Ostatnio zmieniony 14 sie 2014, 20:52 przez Bernej91, łącznie zmieniany 4 razy.
Nasuwa mi sie pytanie czy przed włożeniem śrub mocujących głowicę, dobrze wyczyściłeś otwory z oleju.
Jeśli nie, i na dnie otworów została warstwa oleju, to niutony nic Tobie nie powiedzą. Bedziesz dokręcał i nastawiał 1000 niutonuf, to klucz cpyknie i powie prawdę ale miedzy głowicą a blokiem będzie dziura pół centymetra i bedzie sie lało.
Tak obrazowo mówię żeby pokazać że warstwa oleju na dnie otworu śruby, to jest to samo co za długa śruba. Nie ustąpi i koniec . Chyba że ścianka pęknie. Ale wtedy to po zawodach .
Jeśli nie, i na dnie otworów została warstwa oleju, to niutony nic Tobie nie powiedzą. Bedziesz dokręcał i nastawiał 1000 niutonuf, to klucz cpyknie i powie prawdę ale miedzy głowicą a blokiem będzie dziura pół centymetra i bedzie sie lało.
Tak obrazowo mówię żeby pokazać że warstwa oleju na dnie otworu śruby, to jest to samo co za długa śruba. Nie ustąpi i koniec . Chyba że ścianka pęknie. Ale wtedy to po zawodach .
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Gwint nie jest szczelny ucieknie, po to się stosuje odstępy czasowe miedzy 30,60,90st,90st.antoni pisze:Jeśli nie, i na dnie otworów została warstwa oleju, to niutony nic Tobie nie powiedzą. Bedziesz dokręcał i nastawiał 1000 niutonuf, to klucz cpyknie i powie prawdę ale miedzy głowicą a blokiem będzie dziura pół centymetra i bedzie sie lało.
Z tym editem lepiej to sprawdź.
Dziękuje za pomoc
Wszystko czyściłem włącznie z otworami na szpilki syfu żadnego nie zostało tym bardziej oleju
Dopiero będę mógł w sobote to zobaczyć odnośnie teko kolektora ssącego..podziele sie wrażeniami w sobote wieczorem
[ Dodano: 2014-08-16, 22:56 ]
Skręciłem audice i jak na razie nic nie cieknie Problem oczywiscie był w kolektorze ssącym brakowało uszczelki do glowicy.
Wszystko czyściłem włącznie z otworami na szpilki syfu żadnego nie zostało tym bardziej oleju
Dopiero będę mógł w sobote to zobaczyć odnośnie teko kolektora ssącego..podziele sie wrażeniami w sobote wieczorem
[ Dodano: 2014-08-16, 22:56 ]
Skręciłem audice i jak na razie nic nie cieknie Problem oczywiscie był w kolektorze ssącym brakowało uszczelki do glowicy.