Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Uzupełnianie oleju (przelanie)

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
karoleczko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 mar 2017, 16:07
Lokalizacja: Mińsk Maz.

[B4 2.0 ABK] Uzupełnianie oleju (przelanie)

Post autor: karoleczko » 21 lis 2017, 10:18

Witam serdecznie, dzisiaj rano, mając jeszcze sen na oczach uzupełniałem olej silnikowy. Wcześniej jeździłem tylko na półsyntetycznym, dziś dolałem mineralnego. Po odpaleniu silnik pracował przez jakiś czas, a potem zgasł. Sprawdziłem poziom oleju, był ok (bo nadmiar już sobie wyciekł najprawdopodobniej). Potem udało mi się go jeszcze uruchomić i trochę przejechać, ale silnik strasznie się dławił, więc wróciłem na miejsce, gdzie zobaczyłem duużą plamę oleju.

1. Czy na pracę silnika mogło wpłynąć to, że dolałem ciepłego mineralnego do zimnego półsyntetycznego?

2. Plama pod samochodem jest jednoznaczna z rozpieprzoną uszczelką pod miską olejową?

3. Z miejsca zaznaczonego strzałką na poniższym zdjęciu wylatuje dym. Czy to kwestia rozlanego tam oleju, czy jakaś kolejna uszczelka? https://ibb.co/eiDxdR
Ostatnio zmieniony 21 lis 2017, 11:42 przez karoleczko, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 21 lis 2017, 11:07

Wychodzi na to, że tam dym leci z zacieku oleju (bo tam wychodzi kolektor wydechowy, gorący jak pierun). Jeżeli olej ci tak uciekł to albo masz misę dziurawą bo trochę to nie możliwe albo pękło coś od nadciśnienia oleju od przelania. Druga sprawa to możesz sobie nawet rzepakowego z biedy nalać i będziesz jechał i silnik nie powinien się dławić. Coś czuję, że silnik masz w stanie agonalnym i nie dbasz o niego w ogóle.

karoleczko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 mar 2017, 16:07
Lokalizacja: Mińsk Maz.

Post autor: karoleczko » 21 lis 2017, 11:43

Zaznaczam, że problem przed dolaniem oleju nie występował.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 lis 2017, 13:46

Dolewka innego oleju nie powinna wpłynąć na twoje problemy. A dymi bo pewnie olej poleciał na kolektor wydechowy i od temperatury się dymi. Nie rozlałeś oleju przy dolewaniu?

karoleczko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 mar 2017, 16:07
Lokalizacja: Mińsk Maz.

Post autor: karoleczko » 21 lis 2017, 14:08

Ok, to w takim razie wina rozlania oleju. Czyli jedyny kłopot jakiego sobie narobiłem, to uszczelka miski olejowej?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 lis 2017, 14:35

Zobacz czy na pewno to z miski leci. Prędzej wyciek oleju na tyle duży że stworzyłby kałuże oleju byłby z niedokręconego filtra oleju albo przykręconego z dwoma uszczelkami. Albo gdzieś z podstawy filtra albo czujnika ciśnienia oleju lub też z odmy.
Chyba musiałbyś kwasem zalać silnik aby uszkodzić jakieś uszczelnienie w kilkadziesiąt minut, lub zalać dwa razy więcej oleju niż potrzeba albo zatkać odmę.

karoleczko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 mar 2017, 16:07
Lokalizacja: Mińsk Maz.

Post autor: karoleczko » 21 lis 2017, 15:18

Rzeczywiście, olej wycieka w okolicach filtra. Załączam zdjęcie w celu rozpoznania.
https://ibb.co/cUSqXm

Pozdrawiam serdecznie

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lis 2017, 15:34

karoleczko, zapewne poszła uszczelka pod chłodniczką

karoleczko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 mar 2017, 16:07
Lokalizacja: Mińsk Maz.

Post autor: karoleczko » 21 lis 2017, 18:00

Dzięki bardzo ;) Czy jestem w stanie zrobić to sam, nie potrzebuję jakichś specjalistycznych narzędzi?
Czy ta uszczelka ma jakąś specjalną nazwę?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lis 2017, 18:03

karoleczko, tak wystarczy odkręcić filtr i jedną śrubkę która trzyma chłodniczkę, klucz chyba 22 ale mogę się mylić
nazywa się to jak napisałem wyżej uszczelka pod chłodniczkę oleju lub pierścień uszczelniający nr 038117070A

karoleczko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 mar 2017, 16:07
Lokalizacja: Mińsk Maz.

Post autor: karoleczko » 21 lis 2017, 18:41

Dzięki bardzo za pomoc! :)
Czy producent jest obojętny? Czy warto wymienić przy okazji filtr oleju, czy bez sensu? I to samo pytanie odnośnie producenta filtra oleju.
Jeszcze tak dla pewności. Uszczelka, którą sugerujesz znajduje się pomiędzy chłodniczką oleju, a filtrem? Wyciek wydaje się mieć miejsce jakby nad chłodniczką, co widać na zdjęciu. Olej leje się już po tej chłodniczce właśnie.
Pozdrawiam serdecznie

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 lis 2017, 19:08

karoleczko pisze:Jeszcze tak dla pewności. Uszczelka, którą sugerujesz znajduje się pomiędzy chłodniczką oleju, a filtrem?
Nie. Między chłodniczką a podstawą filtra. Dlatego po odkręceniu filtrze będziesz musiał odkręcić pod spodem taką duża nakrętkę (jak wspominał Piotr). Aby zdjąć chłodnczkę.

Tutaj masz rysunek: http://www.oemepc.com/audi/part_single/ ... d/0/lang/e ta uszczelka jest zaznaczona numerem 6.

karoleczko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 mar 2017, 16:07
Lokalizacja: Mińsk Maz.

Post autor: karoleczko » 21 lis 2017, 19:38

Dzięki bardzo :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 lis 2017, 19:40

karoleczko, a tak na marginesie jakbyś tak czasem użył google to byś wiedział bez pisania kilkunastu postów i zbędnego tracenia czasu, proszę https://audi80.pl/topics77/b4-abk-l ... t24965.htm masz tam fotki itd.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 22 lis 2017, 11:03

tylko nie wiem czy przewody od płyny chłodniczego poddadzą się na tyle by zdjąć chłodniczke i zmienić uszczelkę. I wtedy są dwa wyjścia zdjąć przewody ( zleci płyn ) lub wykręcić rurkę z gwintami z podstawy filtra. A nakrętka chyba 27 nie 22 choć mogę się mylić dawno temu to robiłem. Dalej można użyć ori uszczelki lub odpowiednio grubego oringu ( różnica oring nie ma wąsów ustalających i tańszy jest jak i dostępny często od ręki w sklepach z uszczelkami ) , kwestia czasu i dostępności w danym momencie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl