Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT benz] wchodzi na obroty, muli i znow wchodzi

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
emas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 14 mar 2008, 19:07
Lokalizacja: Wałbrzych

[80 B4 2.0 ABT benz] wchodzi na obroty, muli i znow wchodzi

Post autor: emas » 07 cze 2008, 19:31

Dziś udałem się na przejażdżkę trasą Wałbrzych-Wrocław-Trzebnica...
Dałem troszkę w palnik bo tak złoty osiemdziesiąt miałem na autostradzie w porywach... jak zjechałem z autostrady przejechałem przez wrocław to z silnikiem zaczęły się dziać dziwne rzeczy... na 1 lekko szarpał czasem przy ruszaniu.. szybka 2-ka wchodzi na obroty, za moment muli (mimo gazu w podłodze) za chwilę wchodzi na obroty... to samo na 3ce... co to może być... Patrzyłem na szukajce... nic takiego nie znalazem. z góry thx za pomoc.
Ostatnio zmieniony 07 cze 2008, 22:19 przez emas, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 07 cze 2008, 20:11

Podejrzewam sondę lambda ale na początek sprawdź błędy VAG-iem, może coś pokaże.

Awatar użytkownika
MiQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 28 lip 2007, 12:01
Lokalizacja: Mrozy niedaleko MM

sonda lambda

Post autor: MiQ » 08 cze 2008, 22:16

Czy taki objaw po uruchomieniu silnika (na benzynie):
1. wtryskiwacz "leje" silnik wchodzi na obroty
2 odcięcie wtrysku, nastawnik otwiera przepustnicę, obroty spadają
3 przepustnica się zamyka,
potem punkt 1, punkt 2 i obroty się stabilizują, może wskazywać na uszkodzoną/zamuloną sondę?
Dodam, że przy badaniu woltomierzem pokazuje zmiany napięcia, ~0,8V przy otwieraniu przepustnicy(chyba normalne wzbogacenie przy przyspieszaniu), około 0,1V przy zamknięciu przepustnicy i schodzeniu z obrotów, nie mam dostępu do oscyloskopu.
Ponadto takie efekty mam przy jeżdżeniu długotrwale wyłącznie na benzynie. Przy benz/LPG, czyli uruchamiam na benie, przełączam na LPG, nie mam takich" kwiatków".

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 08 cze 2008, 22:44

MiQ, jaki masz gaz? Może w sofcie LPG jest zakładka oscyloskop to możnaby podejrzeć pracę sondy.
Szczerze to nie bardzo rozumiem Twój opis :-( .
Opóźniona reakcja sondy (zamulenie) powoduje za mocne wzbogacanie i zubażanie mieszanki. Ale nie można tego rozpatrywać w jednym cyklu pracy.
MiQ pisze:Ponadto takie efekty mam przy jeżdżeniu długotrwale wyłącznie na benzynie. Przy benz/LPG, czyli uruchamiam na benie, przełączam na LPG,
Również dlatego pytam co to za instalacja LPG.

Awatar użytkownika
melomarcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 11 maja 2008, 20:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: melomarcin » 08 cze 2008, 22:47

a czy sytuacja opisana wyżej przez MiQ TO gwałtowne spadki obrotów i tylko na chwilę? bo jak tak to też mam taki problem. od roku nie wiem jak go ugryźć bo na LPG tylko trochę czasem poszarpuje przy przyspieszaniu a obroty są ok. natomiast wolne obroty na benzynie to ciągła huśtawka. nie wiem czy to może być lambda a jeśli tak to jak ją sprawdzić i czym? :cry:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 08 cze 2008, 23:06

melomarcin pisze:nie wiem czy to może być lambda a jeśli tak to jak ją sprawdzić i czym? :cry:
Pisałem już parę razy. Do sprawdzenia lambdy trzeba dysponować oscyloskopem lub takim sterownikiem LPG, którego soft ma zakładkę oscyloskop. Na przebiegu pracy sondy widać bardzo dokładnie czy sonda reaguje odpowiednio szybko - strome, prawie pionowe, zbocza przebiegu i nie zawęża pomiaru ze wzrostem obrotów - na wolnych generuje przebieg od 0,1 do 0,8V, a w miarę wzrostu obrotów przebieg znacznie się zawęża np. 0,3-0,6V

Awatar użytkownika
MiQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 28 lip 2007, 12:01
Lokalizacja: Mrozy niedaleko MM

Post autor: MiQ » 08 cze 2008, 23:20

Już odpowiadam:
Gaz to I generacja., niestety...
Dzisiaj odkryłem, że po przełączeniu na gaz podaje mi sygnał z generatora jako sygnał sondy, bo rozebrałem ten pseudosterownik. Poprawiłem na "masę"
Co do opisu, to nie umiem prościej wytłumaczyć
Uruchamiam silnik, obroty jadą na około 2tys (nie mam obrotomierza), potem opadają, potem rosną potem opadają do biegu jałowego i już zostają.
Otworzyłem maskę, zdjąłem pokrywę filtra i uruchomiłem silnik(przez okno), potem biegiem patrzeć, co się dzieje. Widać to, co opisałem: wtryskiwacz pracuje, obroty rosną, potem przestaje, przepustnica się otwiera, obroty jeszcze wysokie, zaczynają opadać przepustnica się zamyka, wtryskiwacz podaje paliwo, obroty rosną, przepustnica się otwiera wtryskiwacz nie podaje paliwa,obroty spadają wtrysk podaje paliwo, a jednocześnie zamyka się przepustnica, tu obroty się stabilizują. Uff..
Dla mnie wychodzi na to, że za dużo paliwka dostaje silnik, co powoduje otwarcie przepustnicy w celu zubożenia mieszanki. Nie jestem specjalistą, to i owo przeczytałem i tak sobie to wymyśliłem, że może sonda za wolno reaguje, a może mi się pomyliło.
Inna rzecz, że podobnie reaguje sonda (z opóźnieniem) przy regulowaniu śrubą od wolnych obrotów LPG. Tu może wpływać bezwładność układu na wskazania napięcia sondy.
Wiem, że instalka LPG jest do wymiany, ale to już chyba inny temat.

EDIT:
Najlepszym wyjściem będzie zatem najpierw zmodernizować instalację, a przy okazji sprawdzi się sonda lambda.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 08 cze 2008, 23:31

MiQ, skoro gaz to I generacja to bardzo wiele wskazuje jednak na zużytą sondę. Na gazie objawy nie występują bo instalacja LPG nie korzysta z jej wskazań.

Awatar użytkownika
MiQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 28 lip 2007, 12:01
Lokalizacja: Mrozy niedaleko MM

Post autor: MiQ » 08 cze 2008, 23:42

Dzięki za pomoc w utwierdzeniu sie w przekonaniach. Teraz pozostaje mi kupić tylko nową centralkę i nową sondę a potem do dzieła. A kolega emas może kłopoty ma z ciśnieniem paliwa jeżeli to nie sonda.

Awatar użytkownika
emas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 14 mar 2008, 19:07
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: emas » 09 cze 2008, 08:28

MiQ pisze:Dzięki za pomoc w utwierdzeniu sie w przekonaniach. Teraz pozostaje mi kupić tylko nową centralkę i nową sondę a potem do dzieła. A kolega emas może kłopoty ma z ciśnieniem paliwa jeżeli to nie sonda.
Dziś podjadę gdzieś na VAGa - cholera w sobotę wydałem kaskę na ele szybki a tu Ci taka niespodzianka... Ktoś wie ile taka lambda ori boscha może kosztować?? lookałem trochę na alledrogo.pl ale nie znalazłem po numerach boscha

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 cze 2008, 08:32

Ori około 350-400 zł, zamiennik uniwersalny (np. NGK, Bosch i wcale nie gorszy :-) ) od 120 do 250 zł

skibi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2008, 23:09

Post autor: skibi » 09 cze 2008, 17:38

Witam. Mój problem polega na tym, że zaraz po uruchomienia silnika po ok 25 - 40 sekunadach momentalnie spadają obroty do ok 200 - 300 silnika a czasem nawet zgaśnie po czym powracają do normy. Nadmienie, że ok pół roku temu wymieniłem kopułkę pod przewody WN, świece, i przewody. Dziś wykręciłem świece wyczyściełem je, przewody również ale niestety efekt podobny. Jak już silnik nabierze temperatury to już jest w miarę ok choć, przy gwałtownym dodaniu gazu jakby przez chwile coś go przymulało. Kilka tyg. temu byłem u mechanika aby ustawił zapłon jednak to nie dało efektu. Jaka może być przyczyna?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
emas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 14 mar 2008, 19:07
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: emas » 09 cze 2008, 18:17

skibi pisze:Witam. Mój problem polega na tym, że zaraz po uruchomienia silnika po ok 25 - 40 sekunadach momentalnie spadają obroty do ok 200 - 300 silnika a czasem nawet zgaśnie po czym powracają do normy. Nadmienie, że ok pół roku temu wymieniłem kopułkę pod przewody WN, świece, i przewody. Dziś wykręciłem świece wyczyściełem je, przewody również ale niestety efekt podobny. Jak już silnik nabierze temperatury to już jest w miarę ok choć, przy gwałtownym dodaniu gazu jakby przez chwile coś go przymulało. Kilka tyg. temu byłem u mechanika aby ustawił zapłon jednak to nie dało efektu. Jaka może być przyczyna?
Pozdrawiam
Miałem tak... U mnie okazał się wtedy silnik krokowy do wymiany
Danek pisze:Podejrzewam sondę lambda ale na początek sprawdź błędy VAG-iem, może coś pokaże.
Kolego byłem na VAGu... koleś powiedział że VAG jednoznacznie nie wskaże sondy a to dlatego że ta powinna oscylować pomiędzy 0,9 a 1,1V a jak będzie miała 2V to VAG nie pokaże że uszkodzona... wysłał mnie na badanie składu spalin... tam wyszło że jest coś nie tak, ale znajomy diagnosta który mi to sprawdzał powiedział że nie koniecznie sonda gdyż ja mam jeszcze ori katalizator i powiedział że może być zapchany i dlatego mogą być takie wskazania... co tu teraz robić?
Ostatnio zmieniony 10 cze 2008, 08:20 przez emas, łącznie zmieniany 1 raz.

skibi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2008, 23:09

Post autor: skibi » 09 cze 2008, 21:59

Zapomniałem jeszcze dodać, że dzieje sie tak jak odpalam auto po nocy i ten wspomniany spadek obrotów wystepuje jeden raz

Awatar użytkownika
emas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 86
Rejestracja: 14 mar 2008, 19:07
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: emas » 09 cze 2008, 22:18

skibi pisze:Zapomniałem jeszcze dodać, że dzieje sie tak jak odpalam auto po nocy i ten wspomniany spadek obrotów wystepuje jeden raz
a to ja miałem tak że obroty mi skakały to 500 to 2000 to 500 to 2000 - jakiś czas - potem przestawały

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl