Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wyciek na silniku.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
aeey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 14 lut 2013, 22:16
Lokalizacja: Śląsk

[B4 ABT] Wyciek na silniku.

Post autor: aeey » 21 cze 2013, 17:02

Wiec cieknie mi cos , wydaje mi się ze to płyn chłodniczy. Dodam ze gasnie mi na wolnych obrotach zapalony na gazie.
Wrzucam kilka zdjęć które pomoga rozszyfrować ocb.
Na drugim zdjeciu zaznaczylem miejsce gdzies tez zauwzylem slady jakiegos plynu. Cieknie mi z prawej strony z rury, a z lewej strony także coś jest.

Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Czekam na odpowiedzi co to dokładnie jest.
dzieki
pzdr
Ostatnio zmieniony 21 cze 2013, 17:23 przez aeey, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kelis.Zx145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 625
Rejestracja: 19 lis 2009, 19:19
Lokalizacja: Szamotuły / Poznań
Kontakt:

Post autor: Kelis.Zx145 » 21 cze 2013, 17:11

Na pierwszym zdjęciu widać, że cieknie z króćca wody. Najlepiej wymień go całego, koszt niewielki. Mi też spod niego ciekło i po wymianie nic nie leci. Dodatkowo minimalnie czerwonym sylikonem przesmaruj. Można też wymienić sam oring ale cały króciec też jest tani i to chyba lepsze rozwiązanie tutaj bo widać jakby nie ciekło samym oringiem tylko jakby było peknięcie króćca bądź nie trzyma oring czujników temperatury (niebieski)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 cze 2013, 17:19

aeey, w temacie napisałeś że to ABK a fotki zapodałeś z ABT tak dla ścisłości :!:
a na trzeciej fotce pewnie Ci się olej sączy z pod pokrywy zaworów - uszczelka do wymiany

aeey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 14 lut 2013, 22:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: aeey » 21 cze 2013, 17:23

Jaki będzie szacowany koszt wymiany tej uszczelki?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 cze 2013, 17:25

aeey pisze:Jaki będzie szacowany koszt wymiany tej uszczelki?
jeśli pytasz o uszczelkę pod klawiaturą to chyba ok 35 zeta dałem

remik87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 02 gru 2008, 15:43
Lokalizacja: szprotawa

Post autor: remik87 » 21 cze 2013, 17:37

35 zł to już za metalowo-gumową korkowa 10 zł w poprzedniej taka założyłem i trzyma dwa lata, wymiana wszystkiego to 30 min pracy

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 cze 2013, 17:45

remik87 pisze:5 zł to już za metalowo-gumową
tak metalowo-gumowa, zapomniałem o tym wspomnieć :-P


ps oczywiście jak sam ją zmienisz bo jeśli zamierzałbyś oddać do warsztatu to koszty wzrosną pewnie nawet znacząco :-P

aeey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 14 lut 2013, 22:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: aeey » 21 cze 2013, 17:53

Dzięki za pomoc, a idac dalej wiece czemu na wolnych obrotach gasnie na gazie?? Ma to jakis zwiazek z wyciekiem z tego króćca?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 cze 2013, 21:05

aeey pisze:Ma to jakis zwiazek z wyciekiem z tego króćca?
nie znam się za bardzo na inst. gaz. ale raczej nie, pewnie to kwestia regulacji, gazu oczywiście <ok>

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 cze 2013, 21:42

A jak wolne obroty na PB?

Co do uszczelki pod pokrywę zorientuj się jaką masz i TAKĄ SAMĄ zakładaj. Bo różne uszczelki miały różne szpilki w głowicy.

Skoro korek dokładnie oczyść, odtłuść wszystko i zakładaj.

aeey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 14 lut 2013, 22:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: aeey » 21 cze 2013, 22:08

Własnie przedchwila na pb odpalilem i podobnie gasnie jesli nie przytrzymam gazu, chyba ze przelacznik z gazu na pb nie dziala lub jest taka możliwość ze mam bardzo malo benzyny i bak jest zapowietrzony , sam nie wiem. Wlałem około 5 litrów benzyny może to za malo jeśli bak był prawie pusty przez wiekszośc czasu?

remik87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 02 gru 2008, 15:43
Lokalizacja: szprotawa

Post autor: remik87 » 21 cze 2013, 22:38

jesli miałeś ciagle mało benzyny to mogła pompa się skończyc. wycieki na pewno nie sa powodem gaśnięcia.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 21 cze 2013, 22:43

Sto lat temu wyczytałem że lubi pękać gumowy łącznik między kolektorem a pompą wtryskową (dużo powiedziane bo to raczej gaźnik zrobiony na wtrysk, który rozpyla chmurę "stechiometryczną" na jeża tam umieszczonego). Jakby flansza gumowa.


To do sprawdzenia.

Awatar użytkownika
masterdisco
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 10 sie 2011, 13:12
Lokalizacja: Łomża

Post autor: masterdisco » 21 cze 2013, 22:55

Jeśli wlałeś do baku 5l benzyny to jest jej tam zdecydowanie za mało, pompa paliwa prawdopodobnie się kończy( za małe ciśnienie). U mnie tak było, winę pośrednio ponosił niesprawny wskaźnik poziomu paliwa - poziom na oko i pompka pracowała jakiś czas na sucho i się kończyła, odpalił ale zaraz gasł, potem wcale nie chciał odpalić. Radzę mieć zawsze w baku co najmniej połowę stanu paliwa albo zamontować przekaźnik pompy paliwa co by pompa nie pracowała na sucho jeśli mamy mało paliwa w baku, druga sprawa to wszystkie elastyczne łączenia przewodów paliwowych( guma lubi sparcieć, spękać i powstają nieszczelnośći) -- temat przerabiany przeze mnie obecnie. Na początek sprawdź te parę rzeczy.

aeey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 14 lut 2013, 22:16
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: aeey » 22 cze 2013, 12:52

Wymieniłem krociec , nie leje się juz stamtad. Zapalilem go na PB na wolnych obrotach stoi bez problemu, ale jak chciałem ruszyć na 1nce kawałek do przodu zaraz gaśnie (na spokojnie bez dodawania dużej ilości gazu).
Może to być problem z pompa paliwową? Ewentualnie jak wygląda wymiana tej pompy?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl