Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT 2.0] Wyciek oleju spod głowicy.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
bigben
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 08 sie 2011, 20:18

[ABT 2.0] Wyciek oleju spod głowicy.

Post autor: bigben » 04 kwie 2014, 22:30

Witam,
Od jakiegoś czasu mam problem z dużym wyciekiem oleju spod uszczelki pod głowicą. Olej muszę dolewać jakieś 200ml na 1500km czyli tragedii nie ma, ale najgorszy jest zapach oleju którego opary wpadają do kabiny. Postanowiłem się tym zająć. Generalnie nie chcę inwestować w swap na inny model silnika, więc w grę wchodzi kapitalka lub kupno innego silnika co w sumie jest też ryzykowne. Jakie są koszta takiego remontu w B4? Czyli:
-planowanie
-uszczelniacze na zaworach
-pierścienie za tłokach

Awatar użytkownika
sylwester28ET
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2009, 00:32
Lokalizacja: Busko Zdrój

Post autor: sylwester28ET » 05 kwie 2014, 22:33

Na początek to proponował bym pomiar ciśnienia na cylindrach, po tym zabiegu można dalej wnioskować w jakim stanie jest silnik i co należy wymienić aby nie robić sobie dodatkowych kosztów, rozumiem też jak remont to remont czyli wymiana pierścieni to i honowanie cylindrów a to już koszta.

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 05 kwie 2014, 23:48

Witam.
Piszesz, że nie chcesz inwestować w wymianę silnika, ok. Ale nie podajesz przebiegu. Jeśli przebieg nie jest powyżej 300 tyś. wymień uszczelkę pod głowicą, przy okazji uszczelniacze zaworów i będzie ok. Nie znam kosztów planowania głowicy, ale będzie taniej niż wymiana silnika.

bigben
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 08 sie 2011, 20:18

Post autor: bigben » 06 kwie 2014, 00:41

Pomiar ciśnienia na rozgrzanym silniku po 8 do 8.5 bar czyli tragedia, 2 lata temu było po 11.5. Po umyciu silnika wyciek na pewno jest z simeringu na wałku rozrządu, i gdzieś z tyłu pod kolektorem na wysokości uszczelki głowicy. No ale ciśnienie sprężania mówi wszystko o stanie silnika.

Przebieg nie mam pojęcia jaki jest faktyczny. Na liczniku jest 320 000km, ale wątpię żeby taki był realny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl