Witam.
W moim aucie audi 80b3 nie chodzi wentylator a temp jest powyżej setki. Więc zrobiłem tak wyciągnąłem wtyczke co jest przy chłodnicy i zwarłem ją i po włączeniu zapłonu wentylator zaczął się kręcić. To było co zrobiłem a teraz moje pytania.
1. Muszę wymienić ten czujnik przy chłodnicy żeby wentylator mi chodził przy większej temp.
2. Temp. po jakiej ten czujnik się włącza da się jakoś ustawić czy jest on już firmowo ustawiany proszę o podanie temp.( zdaje mi się że firmowo ale wole się zapytać)
3. Kiedy ściągałem węże od chłodnicy była woda z rdzą( wlewałem wode bo szkoda było mi płynu bo uciekał) da się jakoś to przeczyścić
4. Kupiłem nową chłodnice i po zamontowaniu jej co trzeba zrobić ? Po wlaniu płynu odpowietrzyć jakoś czy coś??
Proszę o odpowiedzenie na moje pytania i dania mi ewentualnych wskazówek. Z góry dziękuje.
[1.8 KAT] Wymiana chłodnicy i czujnika temp;Spr. wentylatora
[1.8 KAT] Wymiana chłodnicy i czujnika temp;Spr. wentylatora
Ostatnio zmieniony 23 lip 2011, 10:30 przez Knorpel, łącznie zmieniany 4 razy.
Knorpel
1. Tak musisz wymienić czujnik i zazwyczaj owy czujnik załącza wentylator przy około 90 stopni + - parę stopni w zależności od producenta.
2. Jest firmowo ustawiony jak pisałem wyżej
3. Węże w miarę możliwości sobie poznacz gdzie były odkręć i pod ciśnieniem wypłucz
4. Nie wiem jak jest w b3 jeśli masz zbiorniczek wyrównawczy to lejesz płyn do poziomu max. zapalasz silnik i powinieneś widzieć czy płynu schodzi wtedy gasisz dolewasz i ponawiasz czynność tak długo aż poziom się ustabilizuję, teraz nie jestem pewien czy nie powinieneś z wyłączeniem czekać do załączenia się się wentylatora
1. Tak musisz wymienić czujnik i zazwyczaj owy czujnik załącza wentylator przy około 90 stopni + - parę stopni w zależności od producenta.
2. Jest firmowo ustawiony jak pisałem wyżej
3. Węże w miarę możliwości sobie poznacz gdzie były odkręć i pod ciśnieniem wypłucz
4. Nie wiem jak jest w b3 jeśli masz zbiorniczek wyrównawczy to lejesz płyn do poziomu max. zapalasz silnik i powinieneś widzieć czy płynu schodzi wtedy gasisz dolewasz i ponawiasz czynność tak długo aż poziom się ustabilizuję, teraz nie jestem pewien czy nie powinieneś z wyłączeniem czekać do załączenia się się wentylatora
Przepraszam że było dwa razy napisane. Pisze z komórki.
Dziękuje za odpowiedzi. A jeszcze mam kilka.
1. Przy silniku u góry gdzie idzie wąż do chłodnicy są dwa czujniki po co one są i jak się nazywają ??
2. Przeczytałem gdzieś że jak podłączy się jakiś przekaźnik to ten czujnik będzie dłużej sprawny. A może tak jest w innych markach samochodów ??
3. Kupiłem oryginalny czujnik tylko teraz nie wiem gdzie plus gdzie minus czy da się jakoś to sprawdzić ?? Jak kupowałem samochód to ktoś jeździł na chińskiej podróbce i zmieniał wtyczkę no i teraz nie pasuje.
4. Wiem że jest temat na temat bezpieczników, ale tam są 3 bezpieczniki do wentylatora, a jaki jest do tego czujnika
Dziękuje za odpowiedzi. A jeszcze mam kilka.
1. Przy silniku u góry gdzie idzie wąż do chłodnicy są dwa czujniki po co one są i jak się nazywają ??
2. Przeczytałem gdzieś że jak podłączy się jakiś przekaźnik to ten czujnik będzie dłużej sprawny. A może tak jest w innych markach samochodów ??
3. Kupiłem oryginalny czujnik tylko teraz nie wiem gdzie plus gdzie minus czy da się jakoś to sprawdzić ?? Jak kupowałem samochód to ktoś jeździł na chińskiej podróbce i zmieniał wtyczkę no i teraz nie pasuje.
4. Wiem że jest temat na temat bezpieczników, ale tam są 3 bezpieczniki do wentylatora, a jaki jest do tego czujnika