[all] wymiana krućca ukł. chłodniczego B2/Golf - B3/B4
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
[all] wymiana krućca ukł. chłodniczego B2/Golf - B3/B4
Witam,
wspominałem kiedyś już na forum o moim (i nie tylko moim zresztą) problemie z cieknącym króćcem plastikowym dokręcanym do silnika. W mojej B3 jest taki sam jak w B4 (ABT/ABK) i pewnie jeszcze w innych. Problem polega na tym że zamienniki się z czasem odkształcają i ciekną... W starszych B3 86/87 były montowane króćcem aluminiowe na czujniki wkręcane, tak jak i było w niektórych golfach. Te rozwiązanie było na tyle lepsze że króciec nie mógł ulec deformacji. Postanowiłem taki znaleźć. Nie było to łatwe ale dziś przez przypadek jechałem sobie obrzeżami miasta i zauważyłem na jednym z podwórek kilka aut. I z jednej padliny Golfa 1.8 wykręciłem właśnie owy gadżet wraz z czujnikami. I tutaj mam mały problem...
W czujnikach wkładanych niebieski jest 2 pinowy a czarny 3 pinowy, a w czujnikach wkręcanych biały i czerwony są 2 pinowe.
I tutaj zaczynają się moje pytania do szanownego grona:
- który czujnik wkręcany za co jest odpowiedzialny?
- czy mogę podłączyć wiązkę od kontrolki i wskaźnika 2+ do czujnika a masa na króciec alu?
jeśli nie to może ktoś ma inną propozycję? Może zmostkować obydwa +?
[ Dodano: 2008-03-03, 20:39 ]
Widzę że wszyscy się zaangażowali wali w pomoc... Dzięki...
wspominałem kiedyś już na forum o moim (i nie tylko moim zresztą) problemie z cieknącym króćcem plastikowym dokręcanym do silnika. W mojej B3 jest taki sam jak w B4 (ABT/ABK) i pewnie jeszcze w innych. Problem polega na tym że zamienniki się z czasem odkształcają i ciekną... W starszych B3 86/87 były montowane króćcem aluminiowe na czujniki wkręcane, tak jak i było w niektórych golfach. Te rozwiązanie było na tyle lepsze że króciec nie mógł ulec deformacji. Postanowiłem taki znaleźć. Nie było to łatwe ale dziś przez przypadek jechałem sobie obrzeżami miasta i zauważyłem na jednym z podwórek kilka aut. I z jednej padliny Golfa 1.8 wykręciłem właśnie owy gadżet wraz z czujnikami. I tutaj mam mały problem...
W czujnikach wkładanych niebieski jest 2 pinowy a czarny 3 pinowy, a w czujnikach wkręcanych biały i czerwony są 2 pinowe.
I tutaj zaczynają się moje pytania do szanownego grona:
- który czujnik wkręcany za co jest odpowiedzialny?
- czy mogę podłączyć wiązkę od kontrolki i wskaźnika 2+ do czujnika a masa na króciec alu?
jeśli nie to może ktoś ma inną propozycję? Może zmostkować obydwa +?
[ Dodano: 2008-03-03, 20:39 ]
Widzę że wszyscy się zaangażowali wali w pomoc... Dzięki...
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Oofol, z jakiego golfa (kod silnika) wyciągnąłeś ten króciec? Bo w Audi jakoś nie znalazłem czujnika w kolorze czerwonym.
Co prawda nie jestem pewien jak to jest w tym konkretnym przypadku ale spróbuję Ci pomóc. Jeśli chodzi o podłączenie to w Audi oryginalny niebieski podaje temp. do ECU i tutaj nie ma problemu. Natomiast ten szary/czarny (3 pinowy) spełnia dwie funkcje: 1. podaje sygnał na wskaźnik, 2. załącza brzęczyk i/lub kontrolkę temperatury. Ta druga funkcja jest realizowana przełącznikiem, a pierwsza termistorem więc nie można pod tą samą końcówkę podpinać wskaźnika i kontrolki. Ale możliwe, że czujnik ma jednak 3 piny - trzecim jest gwint, na którym masz masę. Można to sprawdzić następująco. Jedna końcówka omomierza do gwintu, a druga na jeden z pinów i sprawdzasz rezystancję. Jeśli gwint robi za trzecią końcówkę to pomiędzy nim, a jednym z pinów będziesz miał rezystancję w okolicach 2000 omów (przy temp. 20*C) natomiast pomiędzy gwintem i drugim pinem powinna być przerwa do chwili osiągnięcia temp. ok. 120*C . Kiedy temperatura przekroczy ten próg to czujnik powinien zewrzeć styki i omomierz powinien wykazać zwarcie. Jeśli tak jest to pozostaje Ci tylko sprawdzenie, który z przewodów podaje sygnał na wskaźnik, a który na kontrolkę i odpowiednio podpiąć do poszczególnych pinów, a masę bierzesz z gwintu/aku/karoserii.
Mam nadzieję, że dość jasno to opisałem i nie zamotałem za bardzo .
Co prawda nie jestem pewien jak to jest w tym konkretnym przypadku ale spróbuję Ci pomóc. Jeśli chodzi o podłączenie to w Audi oryginalny niebieski podaje temp. do ECU i tutaj nie ma problemu. Natomiast ten szary/czarny (3 pinowy) spełnia dwie funkcje: 1. podaje sygnał na wskaźnik, 2. załącza brzęczyk i/lub kontrolkę temperatury. Ta druga funkcja jest realizowana przełącznikiem, a pierwsza termistorem więc nie można pod tą samą końcówkę podpinać wskaźnika i kontrolki. Ale możliwe, że czujnik ma jednak 3 piny - trzecim jest gwint, na którym masz masę. Można to sprawdzić następująco. Jedna końcówka omomierza do gwintu, a druga na jeden z pinów i sprawdzasz rezystancję. Jeśli gwint robi za trzecią końcówkę to pomiędzy nim, a jednym z pinów będziesz miał rezystancję w okolicach 2000 omów (przy temp. 20*C) natomiast pomiędzy gwintem i drugim pinem powinna być przerwa do chwili osiągnięcia temp. ok. 120*C . Kiedy temperatura przekroczy ten próg to czujnik powinien zewrzeć styki i omomierz powinien wykazać zwarcie. Jeśli tak jest to pozostaje Ci tylko sprawdzenie, który z przewodów podaje sygnał na wskaźnik, a który na kontrolkę i odpowiednio podpiąć do poszczególnych pinów, a masę bierzesz z gwintu/aku/karoserii.
Mam nadzieję, że dość jasno to opisałem i nie zamotałem za bardzo .
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
poszukaj mojego temtu "katalog czujnikow" jest tam poisane przeznaczenie wraz z fota. Co do czujnika wskaznika w dwupinowym to tak jak napisal danek, jeden pin jest podlaczony do rezystora, drugi wlancza przejscie po przekroczeniu 120*C i zapal sie kontrolka temperatury, tzn miga
[ Dodano: 2008-03-03, 22:39 ]
PS znalazlem ten temacik, luknij tutaj jak sa rozmieszczone i jaki za co odpowiada
viewtopic.php?t=12500
[ Dodano: 2008-03-03, 22:39 ]
PS znalazlem ten temacik, luknij tutaj jak sa rozmieszczone i jaki za co odpowiada
viewtopic.php?t=12500
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
dzięki panowie. Co do czujników standardowych to wiem jakie maja przeznaczenie. króciec mam y glolfa z silnikiem bodajże WWD o ile mnie pamięć nie myli.
Wielkie dzięki Danek sprawdzę zaraz jak sie to ma w temp. 20C i napisze, co do temp. 120C to nie bardzo mam jak to zrobić teraz ale mam nadzieje ze nie będzie to problem w diagnozie?
Na obydwu czujnikach nie ma żaden z pinów zwarcia z gwintem...
mogę podać symbole czujników:
- czerwony 035 919 369B 40C-30C
- biay 035 919 369C 65C-55C
Wielkie dzięki Danek sprawdzę zaraz jak sie to ma w temp. 20C i napisze, co do temp. 120C to nie bardzo mam jak to zrobić teraz ale mam nadzieje ze nie będzie to problem w diagnozie?
Na obydwu czujnikach nie ma żaden z pinów zwarcia z gwintem...
mogę podać symbole czujników:
- czerwony 035 919 369B 40C-30C
- biay 035 919 369C 65C-55C
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Oofol niestety to nie są czujniki takie jak stosowane w Audi do wskaźnika i do ECU . To są przełączniki termiczne. Na dodatek wycofane w 2003 roku bez części zastępczej. Stosowane w golfach z silnikami FR, GH i JB . Tak podaje ETKA . Zmierz gwint (przynajmniej średnicę) to poszukamy coś co mógłbyś wstawić.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Oofol, temperaturę do ECU możesz podać czujnikiem f-my Hella nr kat. (w intercarsie): 6PT 009 107-561 - biały, dwupinowy, albo Hans Pries HP100 245, albo EPS 1 830 171, albo Bosch 0 280 130 026
Niestety nie mogę znaleźć w Intercarsie jakiegoś zamiennika, który umożliwiałby podpięcie jednocześnie wskaźnika i kontrolki (trzy piny) z gwintem 10x1. Co najwyżej pojedyńczy czujnik do wskaźnika .
Może zapytaj CzarkaJ co on ma u siebie włożone bo zdaje się też ma aluminiowy króciec od innego silnika niż ABK. Chyba, że u niego jest inny gwint . Ale to musisz popytać u źródła.
Niestety nie mogę znaleźć w Intercarsie jakiegoś zamiennika, który umożliwiałby podpięcie jednocześnie wskaźnika i kontrolki (trzy piny) z gwintem 10x1. Co najwyżej pojedyńczy czujnik do wskaźnika .
Może zapytaj CzarkaJ co on ma u siebie włożone bo zdaje się też ma aluminiowy króciec od innego silnika niż ABK. Chyba, że u niego jest inny gwint . Ale to musisz popytać u źródła.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Tak sobie dluzej pomyslalem, przeciez na tym kruscu mozna rozwiercic gwint i sprawic sobie nowy, wiekszy
Ale z tego co sie orjetuje to ruznica polega w tych czujnikach na tym ze ten 3ci to jest doprowadzenie masy, jezeli sie myle to mnie poprawcie, nie jestem pewien. A jezeli mam racje to mozesz smialo podpinac 2 pinowyNiestety nie mogę znaleźć w Intercarsie jakiegoś zamiennika, który umożliwiałby podpięcie jednocześnie wskaźnika i kontrolki (trzy piny) z gwintem 10x1. Co najwyżej pojedyńczy czujnik do wskaźnika .
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Właśnie o tej opcji pisałem w moim pierwszym poście ale Danek już zaprzeczył tej możliwości... O rozwierceniu gwintu też już myślałem ale jeśli chodzi o to mógłbym rozwiercić max 1.2mm a nie wiem czy występuje czujnik 3pinowy w tej średnicy...Ale z tego co sie orjetuje to ruznica polega w tych czujnikach na tym ze ten 3ci to jest doprowadzenie masy, jezeli sie myle to mnie poprawcie, nie jestem pewien.
W ostateczności mam jeszcze jedną opcję - dorobić przejściówkę wkręcaną na czujniki wciskane ale tego bym nie chciał bo tych się właśnie chciałem pozbyć... Ale dzisiaj pojeżdżę po sklepach i poszukam...
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Fakt ceny są dość wysokie ale porządne czujniki wciskane (czytaj. markowe) też tanie nie są bo ok. 40 zł. Te tanie zamienniki to sobie daruj bo zaraz będziesz narzekał, że coś Ci silnik dużo pali, wskaźnik zwariował itp.Oofol pisze:ale dzisiaj bylem w intercarsie i jak sie dowiedziałem cen to chyba sobie odpuszczę - 50zl