Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] wymiana miski olejowej - opuszczanie sań

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

[B4 2.0 ABT] wymiana miski olejowej - opuszczanie sań

Post autor: tomek83 » 10 kwie 2015, 22:52

Czy przy wymianie miski olejowej (i uszczelki) - opuszczając sanie zawieszenia, auto może stać na kołach - na najazdach, czy trzeba je koniecznie ustawić na kobyłkach i zdjąć koła ?

Pytam o to, ponieważ niestety nie posiadam kanału do dyspozycji, a na najazdach pracuje się wygodniej i bezpieczniej niż gdy auto jest na kobyłkach, tyle tylko - czy da to w ten sposób radę wykonać ?

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 11 kwie 2015, 11:08

Kół nie musisz zdejmować, ale za to musi stać na progach. No bo przecież, koła są przykręcone do wahaczy a wahacze do czego masz przykręcone?? Tu już powinieneś odpowiedź znać.

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 11 kwie 2015, 11:33

oczywiście nie może stać na kołach :) musi na kobyłkach pod programi. Tylne śruby od ławy wystarczy poluzować, przednie w 100% odkręcić. Kół nie trzeba zdejmować. Wymiana miski to w sumie przyjemność, tylko nie wylewaj oleju na glebę, szkoda środowiska. i Pamiętaj że w dzwonie od skrzyni biegów są otwory na kolejne 3 lub cztery śruby - jeśli dobrze pamiętam to trzeba pokręcić silnikiem aby w zamachu znaleźć wcięcia na dojście do tych śrub. :)
powodzenia, miłego. :)

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 11 kwie 2015, 13:26

Dziękuje koledzy za wskazówki - jutro wobec tego zabieram się za wymianę ;-)

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 28 kwie 2015, 20:03

i jak poszło, udało się bezproblemowo? <ok>

michau_cee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 20 paź 2014, 09:44
Imię: Michał
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: michau_cee » 29 kwie 2015, 09:22

hejka. zajmuje sie wlasnie tym samym, też na najazdach, pacjent audi 80 2.0 16v ACE quattro. Czy luzując tylne śruby od sanek a przednie odkręcając, uda mi się wyciągnąć miske? niestety wczoraj poległem było już za późno i za zimno na odkręcanie sanek. Nie trzeba podnosić silnika? czy płyta trzymająca pompę wspomagania od przodu silnika musi zostać odkręcona?

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 29 kwie 2015, 10:48

Kolego, nie mam Q, ale to pewnie jest tak samo jak w ośce. Ja wyciągąłem sanki do przemalowania bez cudowania z silnikiem. Odkręciłem wahacze i cztery śruby co ją trzymają i to wszystko.

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 29 kwie 2015, 20:01

michau_cee, tak jak pisałem wyżej, ja u siebie w ten sposób zmieniałem miskę w quattro w pięciu cylindrach gdzie masz troszkę ciaśniej... ;) nie musisz odkręcać wahaczy :) ale auto nie może stać na kołach, musi być podparte pod progami. miske luzując tylne śruby sanek da radę zdjąć ale jest to utrudnione przez smoka, ale powinieneś dać radę :) silnika podnosić nie trzeba :)
a płyta trzymająca pompę? cóż, nie wydaje mi się aby kolidowała przy wyciąganiu miski

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl