[80 B4 2.0 E] Wymiana płynu do wspomagania
-
- Forum Audi 80
- Posty: 47
- Rejestracja: 16 mar 2007, 20:36
- Lokalizacja: Lublin
[80 B4 2.0 E] Wymiana płynu do wspomagania
Witam!
Wiem, że tematów o wspomaganiu było wiele, ale nie mogę doszukać się tam konkretnej informacji. Mianowicie, czy powinno się wymieniać płyn do wspomagania? Jeśli tak, to co ile? Nie mam wprawdzie jakichś problemów z układem kierowniczym, jednak zainteresowała mnie ta kwestia, ponieważ jeździłem B4 taką samą, jak moja, na takich samych oponach i mam wrażenie, że kręci się tam trochę lżej. Dodam jeszcze, że ja moje auto mam od roku i nic przy układzie kierowniczym nie robiłem.
Dzięki za ewentualne porady i sugestie.
-----------------------------
Audi B4 sedan
2.0 E
1991 rok
Wiem, że tematów o wspomaganiu było wiele, ale nie mogę doszukać się tam konkretnej informacji. Mianowicie, czy powinno się wymieniać płyn do wspomagania? Jeśli tak, to co ile? Nie mam wprawdzie jakichś problemów z układem kierowniczym, jednak zainteresowała mnie ta kwestia, ponieważ jeździłem B4 taką samą, jak moja, na takich samych oponach i mam wrażenie, że kręci się tam trochę lżej. Dodam jeszcze, że ja moje auto mam od roku i nic przy układzie kierowniczym nie robiłem.
Dzięki za ewentualne porady i sugestie.
-----------------------------
Audi B4 sedan
2.0 E
1991 rok
pozwole sobie odghrzebac temacik bo nic innego na ten temat nie znalazlem chcialbym dolac olej do wspomagania ale nie wiem jaki obecnie jest kolor jakis taki zblizony do nromalnego oleju (zółtawy) mam troche ponad minimum nie wiem jaki byl i jaki zalac czy zalac nowy calkiem czy tylko dolac bo slyszalem ze ponoc kolory maja znaczenie mam 80 b4 2,0 na gazie auto mam miecha i nie wiem co bylo w srodku
Jezeli żóltawy to możliwe że masz taki wlany http://moto.allegro.pl/item296791086_ol ... l_vw_.htmlCanibal pisze:pozwole sobie odghrzebac temacik bo nic innego na ten temat nie znalazlem chcialbym dolac olej do wspomagania ale nie wiem jaki obecnie jest kolor jakis taki zblizony do nromalnego oleju (zółtawy) mam troche ponad minimum nie wiem jaki byl i jaki zalac czy zalac nowy calkiem czy tylko dolac bo slyszalem ze ponoc kolory maja znaczenie mam 80 b4 2,0 na gazie auto mam miecha i nie wiem co bylo w srodku
Do Audi producent zaleca zielony płyn http://moto.allegro.pl/item299465869_or ... da_vw.html
Lepiej jak wymienisz na nowy, jak pewności nigdy nie masz co tam jest wlane.
Płyn do wspomagania warto wymienić, dla dobra pompy. Operację taką robi się rzadko, zwykle wystarczy raz na 100 tyś km, więc nie ma co oszczędzać. Ja przy wymianie płynu robię płukanie. Kupuję 1 litr więcej, odkręcam wąż wylotowy z pompy, uruchamiam silnik i nadwyżką przepłukuję układ wspomagania. Jak słysze "inną" pracę pompy wyłączam silnik. Ponownie montuję wąż wylotowy do pompy, zalewam zalecaną przez producenta auta ilość płynu i uruchamiam silnik. Po pół minuty pracy na "wolnych" obrotach kontroluję poziom płynu i ewentualnie koryguję do poziomu na zbiorniczku. W ten sposób uratowałem pompę, którą fachowcy chcieli wyrzucić na złom. Po wymianie płynu pompa zawsze pracuje ciszej. :->
Płynów się nie miesza, nie zalecane jest też wlewanie innego koloru jak był w oryginale.tommad pisze:wczesniej jedz na orlena i kup litr Orlen ATF IID (czerwony olej do przekładni automatycznych)
Pompie to nie służy.
Oryginalnie zalewany był zielony płyn.
Ja u siebie zalewałem Topranem (chyba jedyna dobra rzecz od tego producenta)