Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 E] Wymiana płynu do wspomagania

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Hauptwerke
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 47
Rejestracja: 16 mar 2007, 20:36
Lokalizacja: Lublin

[80 B4 2.0 E] Wymiana płynu do wspomagania

Post autor: Hauptwerke » 27 paź 2007, 12:32

Witam!

Wiem, że tematów o wspomaganiu było wiele, ale nie mogę doszukać się tam konkretnej informacji. Mianowicie, czy powinno się wymieniać płyn do wspomagania? Jeśli tak, to co ile? Nie mam wprawdzie jakichś problemów z układem kierowniczym, jednak zainteresowała mnie ta kwestia, ponieważ jeździłem B4 taką samą, jak moja, na takich samych oponach i mam wrażenie, że kręci się tam trochę lżej. Dodam jeszcze, że ja moje auto mam od roku i nic przy układzie kierowniczym nie robiłem.

Dzięki za ewentualne porady i sugestie.

-----------------------------

Audi B4 sedan
2.0 E
1991 rok

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 27 paź 2007, 13:13

nie wiem przy ile przelatanych km sie wymienia...ale u siebie wymieniłem...różnicy nie odczułem...

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 25 sty 2008, 13:00

pozwole sobie odghrzebac temacik bo nic innego na ten temat nie znalazlem chcialbym dolac olej do wspomagania ale nie wiem jaki obecnie jest kolor jakis taki zblizony do nromalnego oleju (zółtawy) mam troche ponad minimum nie wiem jaki byl i jaki zalac czy zalac nowy calkiem czy tylko dolac bo slyszalem ze ponoc kolory maja znaczenie mam 80 b4 2,0 na gazie auto mam miecha i nie wiem co bylo w srodku

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 25 sty 2008, 13:49

Canibal pisze:pozwole sobie odghrzebac temacik bo nic innego na ten temat nie znalazlem chcialbym dolac olej do wspomagania ale nie wiem jaki obecnie jest kolor jakis taki zblizony do nromalnego oleju (zółtawy) mam troche ponad minimum nie wiem jaki byl i jaki zalac czy zalac nowy calkiem czy tylko dolac bo slyszalem ze ponoc kolory maja znaczenie mam 80 b4 2,0 na gazie auto mam miecha i nie wiem co bylo w srodku
Jezeli żóltawy to możliwe że masz taki wlany http://moto.allegro.pl/item296791086_ol ... l_vw_.html
Do Audi producent zaleca zielony płyn http://moto.allegro.pl/item299465869_or ... da_vw.html
Lepiej jak wymienisz na nowy, jak pewności nigdy nie masz co tam jest wlane.

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 25 sty 2008, 13:58

nosze sie z takim zmaiarem wymiany ale hmm wystarczy zespuszcze olej ze zbiorniczka a to co jest w popmpie moze zostac ? czy musze calosc spuszczac ? nie znam sie na tym to moje 1 autko :P a chce dla niego jak najlepiej ;]

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 25 sty 2008, 16:59

Odkręć korek ze zbiorniczka popuść opaske i ściąg gumowy wąż z pompy, wtedy zejdzie cały płyn. Poskręcaj przewód, zalej nowy płyn odpal silnik i kręc kierownicą prawo - lewo do max skrętu kierownicy, cały czas obserwuj poziom.
W razie potrzeby dolej płyn do zbiorniczka.

Awatar użytkownika
tommad
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:52
Lokalizacja: Oława

Post autor: tommad » 25 sty 2008, 23:22

odkrec jeden przewod od pompy i poczekaj az ci to blotko splynie, wczesniej jedz na orlena i kup litr Orlen ATF IID (czerwony olej do przekładni automatycznych) i jezdzij spokojnie, koszt jakies 15zl z olej, jak chcesz to specjalny olej do wspomagania nazywa sie BOXOL ale to to samo co atfIID

DX-man
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 16 gru 2006, 09:08
Lokalizacja: Kielce

Post autor: DX-man » 26 sty 2008, 01:42

Płyn do wspomagania warto wymienić, dla dobra pompy. Operację taką robi się rzadko, zwykle wystarczy raz na 100 tyś km, więc nie ma co oszczędzać. Ja przy wymianie płynu robię płukanie. Kupuję 1 litr więcej, odkręcam wąż wylotowy z pompy, uruchamiam silnik i nadwyżką przepłukuję układ wspomagania. Jak słysze "inną" pracę pompy wyłączam silnik. Ponownie montuję wąż wylotowy do pompy, zalewam zalecaną przez producenta auta ilość płynu i uruchamiam silnik. Po pół minuty pracy na "wolnych" obrotach kontroluję poziom płynu i ewentualnie koryguję do poziomu na zbiorniczku. W ten sposób uratowałem pompę, którą fachowcy chcieli wyrzucić na złom. Po wymianie płynu pompa zawsze pracuje ciszej. :->

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 03 lip 2013, 21:38

tommad pisze:wczesniej jedz na orlena i kup litr Orlen ATF IID (czerwony olej do przekładni automatycznych)
Płynów się nie miesza, nie zalecane jest też wlewanie innego koloru jak był w oryginale.
Pompie to nie służy.
Oryginalnie zalewany był zielony płyn.
Ja u siebie zalewałem Topranem (chyba jedyna dobra rzecz od tego producenta) ;-)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 11 lip 2013, 14:13

axell takiego kotleta to ja chyba jeszcze nigdzie nie widziałem :shock: ponad 5,5 roku :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl