Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] Wymiana przepływomierza

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 05 lut 2008, 19:31

Czarku,więc cała filozofia działania tego ustrojstwa zawarta jest w tym potencjometrze :?: ale jest tam jeszcze jakiś sensor, czy jak to się tam nazywa :roll: za co on odpowiada? Pytam o sposób sprawdzenia przepływki, ponieważ pamiętam że w którymś z tematów wspomniałeś, iż uszkodzony przepływomierz może powodować szarpanie podczas hamowania silnikiem. Takie coś właśnie obserwuje u siebie od dłuższego czasu, tzn. jak zdejmę nogę z gazu to szarpnie z dwa razy i jak zaraz potem dodam gazu, również. Acha, jeszcze jak wjadę w jakąś dziurę to też lubi szarpnąć.Nie dzieje się tak stale, więc przypuszczam że może coś nie stykać lub któryś przewód w instalacji może być przerwany. Mam też spore różnice w spalaniu, raz mi spali nie całe 8L, później skoczy na 10 i znowu wraca do normy, sonda działa...o co tu chodzi <hmm> Powoli zaczynam mieć już dosyć tego całego ABK :evil:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 05 lut 2008, 19:52

ABK to świetny motorek pod warunkiem , że cały osprzęt jest sprawny a sam silnik serwisuje się u kogos kto sie na tym zna.

Podstawa to sprawdzić przekaźnik nr 30. Dopiero po jego obligatoryjnym przelutowaniu można myśleć o naprawie pozostałych elementów.
Czasami jak przycina się klapka w przepływomierzu to sterownik w niewłaściwy sposób - za późno ogranicza dopływ paliwa a przy przyspieszaniu za późno zwiększa dopływ paliwa.
Mój przepływomierz ma przejechane prawie 400 tys. km. i nadal jest sprawny. Przeżył dwa strzały przy eksperymentach z LPG w tym jeden z koniecznością szlifowania klapki i działa nadal. Ja bym się skupił na poprawnym ustawieniu zapłonu i naprawie przekaźnika a dopiero potem szukałbym usterki np w przepływomierzu.
W przepływomierzu jest zamontowany czujnik temperatury zasysanego powietrza, który mierzymy jak zwykły opornik.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 05 lut 2008, 20:27

czarekj Możesz napisać gdzie dokładnie można znaleźć ten czujnik temperatury zasysanego powietrza w ABK?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 05 lut 2008, 21:52

Czarku, 30-tkę przelutowałem zanim jeszcze zrobiło się o niej głośno na tym Forum, a jakiś czas temu nawet zastąpiłem ją funkiel nówką Made in ASO. To samo zrobiłem z czujnikiem temperatury(niebieskim). Kierując się Twoją radą, przyjrzę sie jeszcze temu zapłonowi i zobaczę jaki to przyniesie skutek (w końcu kto jak kto, ale Ty raczej rzadko się mylisz). Będę też musiał chyba się rozejrzeć za jakimś fachowcem w dalszej odległości od domu, bo ci pseudo VAG-owcy w mojej okolicy, pozostawiają wiele do życzenia.
Acha i w związku z tym mam do Ciebie pytanie...nie myślałeś czasem żeby się przeprowadzić na Południe...wiesz jak tu jest pięknie :mrgreen: ;-)

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 05 lut 2008, 22:18

krisiun1 pisze:czarekj Możesz napisać gdzie dokładnie można znaleźć ten czujnik temperatury zasysanego powietrza w ABK?
Żeby zobaczyć ten czujnik najlepiej by było odkręcić przepływomierz od górnej części - pokrywy filtra powietrza. Jest to termistor - maleńka pastylka o średnicy 3 mm z dwoma nóżkami i metalową osłonką.

[ Dodano: 2008-02-05, 22:26 ]
IC 69 jak masz możliwość to wyślij mi zapisy parametrów z VAG-a, zobaczymy, co boli ten silniczek.
Sprawdzałeś może potencjometr przepustnicy? Opisz całą sytuację z silnikiem na PW bo tematów z forum z braku czasu nie czytam w całości, a jeżeli już to tylko to co mnie zaciekawi.
Jeżeli wiesz, które okienko odpowiada za dynamiczną wartość wyprzedzenia zapłonu to sprawdź, czy nie pokazują się tam wartości z minusem.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 06 lut 2008, 08:51

chyba sie nie doczekam na odpowiedz :-(

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 lut 2008, 09:38

FranoF1 pisze:jakie logi sa dla przepływki & sondy? chciałbym sprawdzić vagiem. czarek podpowiedz ;-)
FranoF1 powiem szczerze, że nie bawię się w logi, wszystki mierzę i badam "on-line", czyli na bieżąco. Niestety w ABK nie ma żadnego bloku pomiarowego, który wskazywałby na ilośc zasysanego przez silnik powietrza. Jest co prawda pole pomiarowe oznaczone "LOAD" ale jego zawartośc jest wyliczana jako wypadkowa wielu czynników nie tylko stopnia uchylenia przepływomierza. W wiekszości nowych TDI-ków lub benzynowych jest okienko, które wyświetla masę lub objetość zasysanego powietrza, ale niestety nie w ABK.
Co do sondy to można zrobić logi z zapisem zmian napiecia sondy - tak jak to przedstawił kolega powyżej, ale to jest pomiar tylko orientacyjny. Można co najwyżej określić jak szeroko pracuje sonda - górne i dolne napięcie krańcowe. Żeby zbadać czasy narastania zboczy napięcia i zakres zmian napięcia używam oscyloskopu, który nieznacznie obciąża sondę i daje wiarygodne wyniki. Przy zużytej sondzie Lambda pomiar multimetrem może ją znacznie obciażać az do jej "zgaszenia".

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 21 lut 2008, 22:48

Witam. Podepnę się do tematu przepływki, krokowca i 30-ki których juz przeczytałem masę. Po wystrzale gazu oszalały wolne obroty(szarpie silnikiem obroty skaczą w okolicach 800obr/min na zimny silnik zgaśnie. Byłem u kilku mech i na kompie i nic :-/ nikt niewie co się stało. Na zlocie (Góra Żar), tez chłopaki sprawdzali Vagiem i nic, kazdy rozkłada rece. Klapka w przepływce chodzi płynnie bez zacięć, rozebrałem ja wyczyściłem spirytusem dogiołem blaszki potencjometru sprawdziłem omomierzem zmienia opór przy ruchu klapka. Wymieniłem z 4 krokowce. Przelutowałem 30-ke przeczyściłem styki. Czujnik temp wymieniony. Układ dolotowy szczelny. Na ciepłym silniku po odpięciu krokowca i przepływki silnik na wolnych obrotach już chodzi ładnie. Czy jedyną szansą jest znalezienie kogoś z ABK i robić powoli przekładki :-/ ?? Jeszcze dopisze ze podczas jazdy po przekroczeniu ok 1100obr/min wszystko chodzi elegancko. Na temat wolnych obrotów to chyba można tu napisać doktorat a i tak temat nie będzie do końca wyczerpany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl