[B4 2.0 ABK] Wymiana silnika
[B4 2.0 ABK] Wymiana silnika
Mam dostępny od ręki silnik o kodzie ADA z moich informacji wynika że jest to 1.6E ? A mam zamontowane ABK 2.0E. (Wywaliło tłok,mniejsza z tym) Czy ktoś może mi powiedzieć jak to jest ADA to 1.6 ? Korektor ssacy pasuje wydechowy też blok wygląda identycznie. Różnice widzę w Sparcie zaplonowym ale posiadam ten od ADA . Czy to by chodziło . Nie zależy mi na mocy itp. Ma jeździć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Powinno chodzić. Ktoś kedyś na forum miał nieświadomie wsadzony ADA zamiast ABK. Jak pisałeś aparat musiałbyś wsadzić z ABK bo w ADA nie służy do generowania iskry tylko jako czujnik położenia rozrządu i przez to tarczka w aparacie ma jedno wycięcie a nie cztery.
W drugą stronę byłoby gorzej bo ADA ma zespolony z wałem wieniec dla czujnika położenia wału i tego ABK nie ma. Więc by nie odpalił ABK wsadzony w miejsce ADA
W drugą stronę byłoby gorzej bo ADA ma zespolony z wałem wieniec dla czujnika położenia wału i tego ABK nie ma. Więc by nie odpalił ABK wsadzony w miejsce ADA
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ja tego nie robiłem ale raz że na forum była taka podmiana. Może później poszukam tą osobę to może będzie mogła coś napisać.
Jak przykręcisz cały osprzęt z ABK to nie będzie problemu. Układy z przepływomierzem najlepiej się sprawdzają przy małych zmianach pojemności bo mierzą ile faktycznie trafia powietrza do silnika odmierzają włąściwą dawkę paliwa.Projec pisze:Ze sterowaniem, z wtryskami, z komputerem?