Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[coupe b4 2.0] wymiana silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 18 mar 2007, 18:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[coupe b4 2.0] wymiana silnika

Post autor: kolek » 11 paź 2008, 11:47

Witam! niestety jestem zmuszony do wymiany silnika w moim malenstwie..chcialem sie zapytac czy na miejsce starego 2.0 115km 4cylindry moge wzrucic 2.0 16V ? oczywiscie bez zadnych przejsciowek.
pytanie2 : ;] czy moze wrzucic silnik ktory mial automatyczna skrzynie?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 11 paź 2008, 11:57

AD1
jesli dobrze rozumiem w tej chwili masz 2.0 ABK 115KM a chcesz wrzuciś 2.0 6A 137KM lub 2.0 ACE 140KM

i raczej bez przeróbek ten silnik nie podejdzie, tzn mam na mysli przeróbke instalacji elektrycznej, sterowania, zasilania paliwem

AD2
Silnik który był z automatem nie rózni sie niczym od tego co był z manualem

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 11 paź 2008, 15:12

A tak na marginesie czemu go zmieniasz :?:

kolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 18 mar 2007, 18:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kolek » 11 paź 2008, 21:23

silnik chodzi strasznie nie rowno, zdarza sie ze przy zrzuceniu na luz podczas jazdy gasnie! mechanik sprawdzil cisnienie na cylindrach i na trzech jest 4-5 atmosfer..:( tak naprawde silnik chodzi na jednym cylindrze. przy przyspieszaniu slychac metaliczny stukot.. jeden mechanik powiedzial ze to klapka od przepustnicy , a inny zaprzeczyl... a jeszcze inny posluchal i stwierdzil ze silnik moze nierowno chodzi bo kolektor jest zapchany bo spalinami troche smierdzi...ogolnie to pomocy nie widze z nikat, myslalem o remoncie jednak ze wzgledow ekonomicznych($$$) musze kupic inny silnik. samochod duzo jezdzil na gazie, mozna powiedziec ze benzyne dostawal jak sie gaz konczyl...

prosze powiedzcie jak moge sprawdzic silnik przed zakupem zeby nie kupic trupa?! na co zwracac uwage? najlepiej by bylo zabrac kogos kto sie zna :] jednak nie wiem czy kogos takiego znajde.

ciagle sie waham czy zmieniac czy probowac remontowac...:[ jak kupno to zastanawiam sie nad tym:
http://moto.allegro.pl/item448082931_au ... aliwa.html

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 12 paź 2008, 17:55

Z twojej wypowiedzi wynika że ogólnie lipa :-o

Jeśli chodzi o silnik to musiałbyś kupywać z sprawdzonego źródła a nie od pierwszej lepszej osoby-mieć pełną dokumentację.

Ale zawsze można doprowadzić poprzedni silnik do ładu samemu z podstawową wiedzą w zimowe wieczory <piwo>

kolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 18 mar 2007, 18:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kolek » 13 paź 2008, 00:19

hmm z moja wiedza to musialy by to byc dluuuuuugie wieczory :]
mam jeden silnik na oku, pojade sprawdze jakie ma cisnienie na cylindrach i czy nic nie puka stuka.
a ogolnie to silnik calkiem zdechl... jechalem wrzucilem na luz..padl i juz nie powstal.

Awatar użytkownika
benek77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 356
Rejestracja: 09 lis 2007, 16:51
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: benek77 » 13 paź 2008, 07:50

Jeżeli przy zmianie silnika kierujesz się względami ekonomicznymi, to najekonomiczniej będzie wstawić taki silnik jaki sziedzi w aucie, bo szybciej znajdziesz zadbane ABK niż 6A/ACE.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 13 paź 2008, 10:43

benek77 pisze:Jeżeli przy zmianie silnika kierujesz się względami ekonomicznymi, to najekonomiczniej będzie wstawić taki silnik jaki sziedzi w aucie, bo szybciej znajdziesz zadbane ABK niż 6A/ACE.


Popieram ABK są jednymi z lepszych <ok>

Awatar użytkownika
jagna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 396
Rejestracja: 25 sie 2008, 16:58
Lokalizacja: Gdańsk/Wejherowo

Post autor: jagna » 13 paź 2008, 10:50

shellah pisze:Popieram ABK są jednymi z lepszych
dokładnie wiem to z własnego doświadczenia :lol:

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 13 paź 2008, 11:14

jak bedziesz sprawdzal silnik, i gdy bedzie juz wyciągniety to zobacz czy silnik ma luz poosiowy na wale.
sprawdzasz to od strony kola zamachowego

dowiedz sie tez o kilometraż silnika, jaki był w nim olej i czy było lpg

jak bedziesz mial silnik na wierzchu to przed włożeniem polecam wypłukać układ chłodzenia czysta bierzącą wodą.

jesli silnik jest w autku i jeszcze działa normalnie to jesli to mozliwe sprawdź auto VAGiem, ułatwi ci to ewentualnie późniejsze naprawy/regulacje

po przekładce polecam zmienić kpl rozrządu i pompe wody
do tego filtry, oleje i płyn chłodzący

wtedy bedzie pewność ze wszystko gra

a co silnika ABK to powiem ze zdania bedą chyba podzielone.
jedni powiedzą ze jest super i nic sie w nim nie psuje
a drugim bedzie szwankował co chwile

kolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 18 mar 2007, 18:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kolek » 15 paź 2008, 18:51

wiem ze wizualnie to ciezko cos powiedziec ale moze wasze profesjonalne oko cos wykryje:]
zastanawiam sie nad jednym z tych..
http://moto.allegro.pl/item453787532_si ... tanio.html
http://moto.allegro.pl/item458336313_si ... rysku.html
http://moto.allegro.pl/item452816216_au ... ealny.html

zastanawiam sie najpowazniej nad pierwszym(automat) bo tak po chlopsku myslac to chyba silnik taki powinien byc najmniej"zajechany". Moj mechanik mowil ze pasuje do manuala. chyba sie nie myli?;]

Awatar użytkownika
kilerek 23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
Lokalizacja: konin

Post autor: kilerek 23 » 15 paź 2008, 20:11

najmniej zajechany to takie względne powiedzenie ale za to cały czas praktycznie pracował na wyższych obrotach niż to bywa w normalnie eksploatowanym manualu... ;-) a tak na marginesie to najlepiej wygląda chyba ten ostatni , ale to tylko moje zdanie...
A do manuala ten pierwszy oczywiście że będzie pasował tak jak te pozostałe...
Pozdrawiam .

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 16 paź 2008, 09:44

kolek pisze:zastanawiam sie nad jednym z tych..
http://moto.allegro.pl/it...omat_tanio.html
http://moto.allegro.pl/it...na_wtrysku.html
http://moto.allegro.pl/it...pl_idealny.html

zastanawiam sie najpowazniej nad pierwszym(automat) bo tak po chlopsku myslac to chyba silnik taki powinien byc najmniej"zajechany". Moj mechanik mowil ze pasuje do manuala. chyba sie nie myli?;]
wg mnie druga i trzecia oferta jest ok
ale to tylko ocena subiektywna po opisie i zdjęciach i kalkulacjach finansowych.

silnik od automata te moze byc zjechany jak i ten od manuala.
na to nie ma zasady.
przy automacie jest to, że silnik pracował w mniej wiecej stałym zakresie obrotów (zmiany biegów) ale tez zalezy ilo biegowy automat był z nim sprzęgniety.
jak 3 biegowy to kicha jak 4 biegowy to jest ok

jesli chcesz popytam u siebie wśród tych co sprzedają części to się dowiem ile za taki ABK w dobrym stanie, nie jeżdzony na LPG z możliwie małym przebiegiem, nie katowany itp

PS
silnik z automata pasuje do manuala i odwrotnie.

Awatar użytkownika
Danio BB
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 159
Rejestracja: 21 wrz 2008, 22:12
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Danio BB » 16 paź 2008, 22:18

Przy montażu silnika z automata pamiętać trzeba o łożysku igiełkowym w wale korbowym (podpierającym/prowadzącym wałek sprzęgłowy) Małe, tanie łożysko a w przypadku zapomnienia kłopot spory.(sprzęgło zalane olejem,zdejmowanie skrzyni).

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 16 paź 2008, 23:47

Wracając do meritum sprawy, nie włożysz 6A/ACE na miejsce po ABK "plug and play". Masz do przełożenia całą wiązkę, komputer, większość czujników jest inna.
Nie zagłębiając się w wywody natury ekonomicznej, ja na Twoim miejscu oddał bym silnik do remontu. Jeśli nawet wyjdzie nieco drożej niż przekładka - przynajmniej wiesz czym jeździsz. Kupno używanego silnika kończy się niejednokrotnie i tak remontem tego "nowego".
Co do wskazówek, jeśli silnik jest jeszcze w aucie, sprawdź ciśnienie sprężania, podepnij się VAGiem, sprawdź kolor świec zapłonowych, sprawdź czy nie ma większych wycieków oleju, sprawdź płyn chłodniczy czy nie jest brunatny, czy nie ma w nim oleju, po odpaleniu sprawdź czy nie wywala spalin zbiorniczkiem wyrównawczym, sprawdź czy nadmiernie nie prycha z wydechu (nieszczelne zawory), sprawdź czy w oleju nie ma opiłków i czy olej jest w miarę klarowny.

Danio BB,
Przy montażu silnika z automata pamiętać trzeba o łożysku igiełkowym w wale korbowym (podpierającym/prowadzącym wałek sprzęgłowy) Małe, tanie łożysko a w przypadku zapomnienia kłopot spory.(sprzęgło zalane olejem,zdejmowanie skrzyni).
Dokładnie tak, ale tutaj lepiej wymienić przy okazji sprzęgło na nowe. Poza tym łożysko wyciskowe, bo mniemam że o nim piszesz nie wpływa na to, że sprzęgło zalewa się olejem. Za to odpowiada uszczelniacz, który de facto lepiej od razu wymienić na nowy (koszt chyba ~ 20pln).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl