[B4 ABT] wymiana uszczelki pod głowicą
[B4 ABT] wymiana uszczelki pod głowicą
Panowie poradźcie mi wymieniam uszczelkę pod głowicą bo wywala mi płyn przez wydech. Poradźcie co przy okazji rozbierania zrobić jeszcze auto kupiłem 3 miesiące temu i planuje przy okazji wymienić termostat pompę wody rozrząd olej filtr rolka napinacza. Co jeszcze poradzicie mi? szlif zaworów?
nie bo ubywa płynu nie ma go w oleju a robi ciśnienie na wężach bo robią się twarde a jak odkręcę zbiorniczek to gazy się wydobywają wymieniona chłodnica na nową z węży nie cieknie. Mam jeszcze taki objaw jak strasznie parujące szyby ale nie zauważyłem wilgotnej wykładziny w okolicach nóg. A i strasznie kopci na biało
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
kolego obejrz dokladnie walek czy nie ma rys wymienic mozna szklanki trzeba uszczelniacze na zaworach glowice daj do sprawdzenia splanowania zawory tez daj do sprawdzenia obejrzyj tloki w jakim sa stanie a jak juz bardzo chcesz to i odkrec miske i wyjmij tloki i zmien pierscienie to tak przy okazji jesli chcesz i zobaczysz wtedy czy sa jeszcze slady po honowaniu mozesz wyczyscic pompe oleju i obejrzec panewki wiec w sumie taka generalke sobie zrobic zmien tez uszczelniacz na walku i wszystkie nowe uszczelki oczywiscie no i to chyba tyle plus to co ty napisales
W silniku ABT występuje rozszerzalność temperaturowa, która powoduje, że w układzie ciśnienie może wzrosnąć do nawet 1,5 bara. Twarde węże nie są wyznacznikiem zużytej uszczelki pod głowicą.matysns pisze:sam mechanik kiedyś jak do niego podjechałem powiedział że uszczelka bo robi ciśnienie na wężach.
Witam, u mnie podejrzewam uszczelke lecz nie jestem do konca przekonany a wiec tak: od jakiegos czasu czuje ze spalin kwaśny zapach gdy chodzi na LPG na PB nie sprawdzałem, powąchałem zbiorniczek z plynem chlodzącym i to był podobny zapach a nawet byc moze taki sam, plynu mi ubywa, ciezko stwierdzić ile i na jaki przeieg ale powiedzmy 1-1,5l na 1-1,5tys.km czyli na miesiąc ale jest tez droga rzecz ktora by przeczyła ubytkowi to gdy auto sie zagrzało do jakiejs temperatury (nie wiem jakiej bo mam problem z wskazówka temp. prawdopodobnie czujnik ale wyminiłem ten drogi ktory jest na 3 piny - bo tak stwierdzil mechanik po podłaczeniu pod kompa i sprawdzeniu miernikiem ze to on jest winien iz wskazówka raz pokazywała temperature raz nie ale po wymianie jest to samo i przymierzam sie do wymiany tego pierwszego czujnika) ale napewno silnik był rozgrzany bo z nawiewu leciało w miare cieple powietrze (mama tez problem z nagrzewnicą - bulgocze i chyba jest zatkana) leciał ten sam zapach lecz nie wyczuwam mokrej tapicerki by stwierdzic ze to nagrzewnica leje chyba ze wylatuje to gdzies indziej. Wiec jaki moze byc wniosek?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
to prawdopodobnie wina zimnych lutów w liczniku, a ten drugi niebieski czujnik podaje temperaturę do kompa silnika więc wymiana go Ci nic nie zmieni. Jest tu sporo tematów o tym poszukaj.wilku142 pisze:(nie wiem jakiej bo mam problem z wskazówka temp. prawdopodobnie czujnik ale wyminiłem ten drogi ktory jest na 3 piny - bo tak stwierdzil mechanik po podłaczeniu pod kompa i sprawdzeniu miernikiem ze to on jest winien iz wskazówka raz pokazywała temperature raz nie ale po wymianie jest to samo i przymierzam sie do wymiany tego pierwszego czujnika)
A co do reszty problemów to może koledzy bardziej obcykani Ci coś podpowiedzą.
- damianek1234561
- Forum Audi 80
- Posty: 605
- Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
- Lokalizacja: Gdynia
kolego przede wszystkim napraw ten wskaznik skoro bulgocze to moze byc ze plyn sie gotuje a przyczyn moze byc wiele pompa wody nie domaga termostat stoi uklad zapowietrzony nieszczelnosc albo tak jak mowisz uszczelka pod glowica trzeba znac temperature jaka osiaga silnik w jakim czasie to powie troszke wiecej
termostar wymieniany nie dawno, a bulgoty słychac na zimnym silniku przez jakies 10 min od odpalenia. ok sprawdze co z tym wskaźnikiem jeszcze moze byc
[ Dodano: 2013-03-05, 23:57 ]
na korku jest masło, wymianiałem termostat to wymieniłem od razu plyn chlodzący na petrygo on jest zielony czy niebieski po 100km zrobil sie taki brązowy a na wierzchu zauwarzyłem pływają delikatne osady nie wiem jak je nazwac (Kożuch) ale taki cienki. jedynie co to to czy to moze prawdopodobienstwo przedostawania sie oleju na bagnecie nie widac zeby bylo wiecej oleju bo strasznie bierze od 1l do prawie 2l na miesiac czyli jakies 1tys km a jezeli go uzupelnie to nie widze albo nie potrafie rozroznic na nim plynu
[ Dodano: 2013-03-08, 01:21 ]
Sprawdziłem olej - czarniutki płyn do chłodnicy - brudny, rdzawy i jakies osady ale jako taki przejrzysty a na silniku zadnych śladów wycieku oprocz oleju ale to mozliwe ze przez zle dolewanie oleju. jutro jade na sprawdzenie cisnienia w zbiorniczku płynu chl. i odłacze nagrzewnice bede wiedzial w 100% ale jak na razie fałszywy alarm a zapach plynu chł. w spalinach jest wtedy gdy chodzi na gazie na benzynie bardziej slodki
[ Dodano: 2013-03-05, 23:57 ]
na korku jest masło, wymianiałem termostat to wymieniłem od razu plyn chlodzący na petrygo on jest zielony czy niebieski po 100km zrobil sie taki brązowy a na wierzchu zauwarzyłem pływają delikatne osady nie wiem jak je nazwac (Kożuch) ale taki cienki. jedynie co to to czy to moze prawdopodobienstwo przedostawania sie oleju na bagnecie nie widac zeby bylo wiecej oleju bo strasznie bierze od 1l do prawie 2l na miesiac czyli jakies 1tys km a jezeli go uzupelnie to nie widze albo nie potrafie rozroznic na nim plynu
[ Dodano: 2013-03-08, 01:21 ]
Sprawdziłem olej - czarniutki płyn do chłodnicy - brudny, rdzawy i jakies osady ale jako taki przejrzysty a na silniku zadnych śladów wycieku oprocz oleju ale to mozliwe ze przez zle dolewanie oleju. jutro jade na sprawdzenie cisnienia w zbiorniczku płynu chl. i odłacze nagrzewnice bede wiedzial w 100% ale jak na razie fałszywy alarm a zapach plynu chł. w spalinach jest wtedy gdy chodzi na gazie na benzynie bardziej slodki