[80 B4 2.0 ABK] Wymieniłem termostat i to samo
od dłuższego czasu też próbowałem znaleźć przyczynę teoretycznie niedogrzanego silnika.
wskaźnik pokazywał około 70 stopni, a jednocześnie przy tym wskazaniu włączał się wentylator chłodnicy. postanowiłem wymienić czujnik szary, niestety nic to nie pomogło, wymieniłem też termostat ponieważ momentami temperatura spadała jeszcze niżej. Bez efektów. Osiągnięcie 90st graniczyło z cudem. Wczoraj odnalazłem ten temat i znów wróciłem do prób załatwienia problemu który mnie od jakiegoś czasu męczył. Postanowiłem wg zalecen wilu8 rozruszać wskaźnik. Nie wiele to dało, jedynie upewniłem się że działa w pełnym zakresie. W końcu postanowiłem wyjąć licznik z zegarami i przeczyścić styki. Parę kropel kontakt spray-u do wszystkich 3 kostek, poskręcałem wszystko. Czas na próbę. Włączam zapłon a wskazówka osiąga 90 stopni bo silnik był jeszcze ciepły po poprzednich próbach.
Wcześniej miałem też dziwne zachowania wskaźnika paliwa, raz pokazywał rezerwę mimo że zatankowałem 1/2 baku, innym razem połowę zbiornika - był dość kapryśny. Teraz i wskaźnik paliwa działa jak należy.
To tyle ode mnie.
wskaźnik pokazywał około 70 stopni, a jednocześnie przy tym wskazaniu włączał się wentylator chłodnicy. postanowiłem wymienić czujnik szary, niestety nic to nie pomogło, wymieniłem też termostat ponieważ momentami temperatura spadała jeszcze niżej. Bez efektów. Osiągnięcie 90st graniczyło z cudem. Wczoraj odnalazłem ten temat i znów wróciłem do prób załatwienia problemu który mnie od jakiegoś czasu męczył. Postanowiłem wg zalecen wilu8 rozruszać wskaźnik. Nie wiele to dało, jedynie upewniłem się że działa w pełnym zakresie. W końcu postanowiłem wyjąć licznik z zegarami i przeczyścić styki. Parę kropel kontakt spray-u do wszystkich 3 kostek, poskręcałem wszystko. Czas na próbę. Włączam zapłon a wskazówka osiąga 90 stopni bo silnik był jeszcze ciepły po poprzednich próbach.
Wcześniej miałem też dziwne zachowania wskaźnika paliwa, raz pokazywał rezerwę mimo że zatankowałem 1/2 baku, innym razem połowę zbiornika - był dość kapryśny. Teraz i wskaźnik paliwa działa jak należy.
To tyle ode mnie.
Hmmm.... mam pytanie czy jak wentylator sie włancza to wtedy termostat sie otwiera niech ktos mi napisze jak to wszytsko sie dzieje od odpalenia samochodu bo jestem cienki w mechanice i nie kumam!! u mnie jest tak ze jak odpale to rura ta od chłodnicy do głowicy jest miękka i widac tak płyn sie podnosi w zbiorniczku ale czasami jest tak ze wentylator sie włączy i rura jest miękka ale gorąca i jak by nie czuło sie wogole płynu w niej, dzis zauważyłem ze dolna czesc chłodnicy jest zimna a górna gorąca.
Nastepnym problemem jest tez to ze załancza mi sie tylko drugi bieg wiatraków(mam dwa bo jest klima) tylko sie jeden załancza i to w róznych temperaturach a wiem ze pierwszy bieg powinnien przy 91 a drugi przy 97 a tak nie jest- ktos powiedział ze mam źle masy przykręcone - moze ktoś ma schemat podłączenia?? i do tego na wskazniku raz pokazuje temp a raz nie i do tego przedziwne!! RATUNKU ....
Nastepnym problemem jest tez to ze załancza mi sie tylko drugi bieg wiatraków(mam dwa bo jest klima) tylko sie jeden załancza i to w róznych temperaturach a wiem ze pierwszy bieg powinnien przy 91 a drugi przy 97 a tak nie jest- ktos powiedział ze mam źle masy przykręcone - moze ktoś ma schemat podłączenia?? i do tego na wskazniku raz pokazuje temp a raz nie i do tego przedziwne!! RATUNKU ....