[b4 ABK] Wysokie ciśnienie oleju
[b4 ABK] Wysokie ciśnienie oleju
Witam Bardzo Serdecznie Wszystkich Klubowiczów.
Bardzo prosze o dokonanie oceny mijego układu olejowego bo wydaje mi sie ze coś jest z nim nie tak Silnik:
[ABK] [ 115 KM]
A mianowicie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku:
- bieg jałowy 1000 obr/min 3,5 bara
- ok 2000 obr/min 6 bar
- 0k 4000 obr/min 8bar(i tu mi sie skonczyła skala na manometrze)
Silnik zalany olejem ELF. Ciśnienie mierzone (mamometr podłączony zamiast czujnika oleju przy filtrze ten od gury)
I jeszcze takie pytanie:
Czy w układzie olejowym wystepuje coś takiego jak regulator ciśnienia oleju? I gdzie on sie może znajdować?
Bardzo prosze o jak najwiecej sugestji gdyż jak już sie za to wezne to sprawdze już wszystko po koleji.
Dziekuje za odpowiedzi i Pozdrawiam.
//popraw błędy i ortografy w tekście, stosuj też poprawnie tagi
Bardzo prosze o dokonanie oceny mijego układu olejowego bo wydaje mi sie ze coś jest z nim nie tak Silnik:
[ABK] [ 115 KM]
A mianowicie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku:
- bieg jałowy 1000 obr/min 3,5 bara
- ok 2000 obr/min 6 bar
- 0k 4000 obr/min 8bar(i tu mi sie skonczyła skala na manometrze)
Silnik zalany olejem ELF. Ciśnienie mierzone (mamometr podłączony zamiast czujnika oleju przy filtrze ten od gury)
I jeszcze takie pytanie:
Czy w układzie olejowym wystepuje coś takiego jak regulator ciśnienia oleju? I gdzie on sie może znajdować?
Bardzo prosze o jak najwiecej sugestji gdyż jak już sie za to wezne to sprawdze już wszystko po koleji.
Dziekuje za odpowiedzi i Pozdrawiam.
//popraw błędy i ortografy w tekście, stosuj też poprawnie tagi
Ostatnio zmieniony 14 lut 2010, 12:49 przez gruby2123, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Było chyba ze dwa razy o podobnym problemie ale udało mi się znaleźć tylko jeden temat.
https://audi80.pl/19tdi-1z-za-duze-c ... t24760.htm
A jak łapie takie ciśnienie to nie gaśnie? W tym temacie którego nie mogę znaleźć właśnie klubowicz miał problem z gaśnięciem zaraz po odpaleniu.
https://audi80.pl/19tdi-1z-za-duze-c ... t24760.htm
A jak łapie takie ciśnienie to nie gaśnie? W tym temacie którego nie mogę znaleźć właśnie klubowicz miał problem z gaśnięciem zaraz po odpaleniu.
Manometr sprawdzałem na układzie paliwowym i wydaje się ok. wartości to :
- 2,5 bara przy uruchomionym silniku podłączone podciśnienie
- 3 bary przy odłączonym podciśnieniu
to wydaje mi się być OK.
jutro podepnę manometr o większej skali na zimny silnik i rozgrzeje do temperatury roboczej to napisze co tam dokładnie wskazuje.
- 2,5 bara przy uruchomionym silniku podłączone podciśnienie
- 3 bary przy odłączonym podciśnieniu
to wydaje mi się być OK.
jutro podepnę manometr o większej skali na zimny silnik i rozgrzeje do temperatury roboczej to napisze co tam dokładnie wskazuje.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Rozumiem że pomiary zrobiłeś na postoju i powolnym nagrzewaniu silnika . Podejżewam , że po trasie pomiary na wolnych obrotach będą w granicy 2bar i ździebko mniej . Na postoju nie zdążył nagrzać się olej i dlatego masz 3bary na wolnych obrotach . Powyżej 6bar działa zawór odcinający nadmiar ciśnienia i całe szczęście że działa .
Tak silnik był nagrzewany na wolnych obrotach ale po rozgrzaniu zrobiłem jakieś 15km
z miernikiem w kabinie i nic się nie zmieniło. Cały czas 3bary i max wchodzi na 6bar.
A wiesz gdzie znajduje sie ten zawór?
I co odpowiada za prawidłowe ciśnienie w układzie olejowym?
Ja znalazłem ze ten silnik ma mieć 2bary przy 2000obr/min i nie więcej przynajmniej tak to określa eTECH.
z miernikiem w kabinie i nic się nie zmieniło. Cały czas 3bary i max wchodzi na 6bar.
A wiesz gdzie znajduje sie ten zawór?
I co odpowiada za prawidłowe ciśnienie w układzie olejowym?
Ja znalazłem ze ten silnik ma mieć 2bary przy 2000obr/min i nie więcej przynajmniej tak to określa eTECH.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dla gorącego oleju zgadza się , dla zimnego te wartości będą większe .gruby2123 pisze:Ja znalazłem ze ten silnik ma mieć 2bary przy 2000obr/min i nie więcej przynajmniej tak to określa eTECH.
W kabinie miałeś manometr ciśnieniowy czy wskaźnik elektryczny , który przetwarzał sygnał ciśnienia na wartość elektryczną ?
Jeszcze jedno , to miejsce w które się wpiąłeś czujnikiem znajduje się między pompą a filtrem , czy między filtrem a dalszą częścią układu olejowego ?
Witam, u mnie po remoncie silnika wartości są zbliżone do twoich pomiarów:
-- bieg jałowy 3bary
--na 3000obr/min 6bar i tak juz do końca obrotomierza
i jak piszą koledzy wcześniej na zimnym silniku wartości są wyższe o około 0,5 bara.
Tak wysokie ciśnienie pompy oleju uratowało mi silnik a mianowicie wał korbowy. Zaczęło dzwonić w silniku i po diagnozie okazało się że to panewka na korbowodzie. Po rozebraniu silnika okazało się że panewka jest prawie w dwóch częściach. Mechanik powiedział że nie trzeba będzie toczyć wału bo miejsce stykania się panewki z wałem jest nie nadebrane gdyż pompa podawała duże ciśnienie oleju stwarzając poduszkę olejową pomiędzy wałem i panewką. Gdyby nie ciśnienie oleju silnik nie nadawał by się do roboty(wysokie koszty przetoczenia wału) <ok> <ok> <ok>
[ Dodano: 2010-02-17, 10:40 ]
silnik skończył się przy 257000 km a teraz po remoncie ma dopiero 6000 km (zresetowałem przejechane kilometry) <ok> <ok> <ok>
-- bieg jałowy 3bary
--na 3000obr/min 6bar i tak juz do końca obrotomierza
i jak piszą koledzy wcześniej na zimnym silniku wartości są wyższe o około 0,5 bara.
Tak wysokie ciśnienie pompy oleju uratowało mi silnik a mianowicie wał korbowy. Zaczęło dzwonić w silniku i po diagnozie okazało się że to panewka na korbowodzie. Po rozebraniu silnika okazało się że panewka jest prawie w dwóch częściach. Mechanik powiedział że nie trzeba będzie toczyć wału bo miejsce stykania się panewki z wałem jest nie nadebrane gdyż pompa podawała duże ciśnienie oleju stwarzając poduszkę olejową pomiędzy wałem i panewką. Gdyby nie ciśnienie oleju silnik nie nadawał by się do roboty(wysokie koszty przetoczenia wału) <ok> <ok> <ok>
[ Dodano: 2010-02-17, 10:40 ]
silnik skończył się przy 257000 km a teraz po remoncie ma dopiero 6000 km (zresetowałem przejechane kilometry) <ok> <ok> <ok>
Bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi na 99% jest to pompa olejowa ale do póki nie wymienię nie będę pewny.
A teraz mam inny problem troszkę z innej dziedziny ale może ktoś miał coś podobnego
Mianowicie:
Po umyciu silnika przestał mi działać obrotomierz i cały czas sie świeci kontrolka oleju
czujniki podmieniałem i bez zmian.
Auto stoi do 2 dni w ogrzewanym garażu dziś dogrzewałem je farelką wiązki przewodów ale to nic nie daje.
Bardzo proszę o podpowiedzi co może być uszkodzone lub co sprawdzić?
Pompę będę robił w sobotę to napisze co z tego wyszło.
A teraz mam inny problem troszkę z innej dziedziny ale może ktoś miał coś podobnego
Mianowicie:
Po umyciu silnika przestał mi działać obrotomierz i cały czas sie świeci kontrolka oleju
czujniki podmieniałem i bez zmian.
Auto stoi do 2 dni w ogrzewanym garażu dziś dogrzewałem je farelką wiązki przewodów ale to nic nie daje.
Bardzo proszę o podpowiedzi co może być uszkodzone lub co sprawdzić?
Pompę będę robił w sobotę to napisze co z tego wyszło.