Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABK] Wysokie ciśnienie oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
gruby2123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:32

[b4 ABK] Wysokie ciśnienie oleju

Post autor: gruby2123 » 14 lut 2010, 10:36

Witam Bardzo Serdecznie Wszystkich Klubowiczów.

Bardzo prosze o dokonanie oceny mijego układu olejowego bo wydaje mi sie ze coś jest z nim nie tak Silnik:

[ABK] [ 115 KM]

A mianowicie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku:

- bieg jałowy 1000 obr/min 3,5 bara
- ok 2000 obr/min 6 bar
- 0k 4000 obr/min 8bar(i tu mi sie skonczyła skala na manometrze)

Silnik zalany olejem ELF. Ciśnienie mierzone (mamometr podłączony zamiast czujnika oleju przy filtrze ten od gury)

I jeszcze takie pytanie:

Czy w układzie olejowym wystepuje coś takiego jak regulator ciśnienia oleju? I gdzie on sie może znajdować?

Bardzo prosze o jak najwiecej sugestji gdyż jak już sie za to wezne to sprawdze już wszystko po koleji.

Dziekuje za odpowiedzi i Pozdrawiam.


//popraw błędy i ortografy w tekście, stosuj też poprawnie tagi
Ostatnio zmieniony 14 lut 2010, 12:49 przez gruby2123, łącznie zmieniany 3 razy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 lut 2010, 11:11

Było chyba ze dwa razy o podobnym problemie ale udało mi się znaleźć tylko jeden temat.
https://audi80.pl/19tdi-1z-za-duze-c ... t24760.htm
A jak łapie takie ciśnienie to nie gaśnie? W tym temacie którego nie mogę znaleźć właśnie klubowicz miał problem z gaśnięciem zaraz po odpaleniu.

gruby2123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:32

Post autor: gruby2123 » 14 lut 2010, 11:42

Nie gaśnie wszystko chodzi normalnie. Silnik normalnie pracuje nic nie słychać żeby coś się działo.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 14 lut 2010, 20:22

czy jesteś pewien miernika który używałeś , bo te wartości są zbyt duże a zdajesię przy 6,5 powinno nastąpić odcięcie i ciśnienie nie powinno wzrastać

gruby2123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:32

Post autor: gruby2123 » 15 lut 2010, 08:00

Manometr sprawdzałem na układzie paliwowym i wydaje się ok. wartości to :

- 2,5 bara przy uruchomionym silniku podłączone podciśnienie
- 3 bary przy odłączonym podciśnieniu

to wydaje mi się być OK.

jutro podepnę manometr o większej skali na zimny silnik i rozgrzeje do temperatury roboczej to napisze co tam dokładnie wskazuje.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 lut 2010, 08:24

aldi pisze:W tym temacie którego nie mogę znaleźć właśnie klubowicz miał problem z gaśnięciem zaraz po odpaleniu.
Dokładnie. Wysokie ciśnienie podwieszało mu zawory. U niego wina leżała po stronie pompy oleju. Ma ona odpowiedni zawór który ma puszczać nadmiar ciśnienia bokiem.

gruby2123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:32

Post autor: gruby2123 » 15 lut 2010, 14:58

Witam.
Zrobiłem pomiary na nowym manometrze o skali do 20bar.

Silnik zimny i doprowadzony do temperatury roboczej wskazania są następujące:

-- bieg jałowy 3bary
--na 3000obr/min 6bar i tak juz do końca obrotomierza

Pomiary takie same niezależnie od temperatury silnika.

Pozdrawiam

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 15 lut 2010, 22:25

Rozumiem że pomiary zrobiłeś na postoju i powolnym nagrzewaniu silnika . Podejżewam , że po trasie pomiary na wolnych obrotach będą w granicy 2bar i ździebko mniej . Na postoju nie zdążył nagrzać się olej i dlatego masz 3bary na wolnych obrotach . Powyżej 6bar działa zawór odcinający nadmiar ciśnienia i całe szczęście że działa .

gruby2123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:32

Post autor: gruby2123 » 16 lut 2010, 09:18

Tak silnik był nagrzewany na wolnych obrotach ale po rozgrzaniu zrobiłem jakieś 15km
z miernikiem w kabinie i nic się nie zmieniło. Cały czas 3bary i max wchodzi na 6bar.

A wiesz gdzie znajduje sie ten zawór?
I co odpowiada za prawidłowe ciśnienie w układzie olejowym?

Ja znalazłem ze ten silnik ma mieć 2bary przy 2000obr/min i nie więcej przynajmniej tak to określa eTECH.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 lut 2010, 13:34

gruby2123 pisze:A wiesz gdzie znajduje sie ten zawór?
I co odpowiada za prawidłowe ciśnienie w układzie olejowym?
Z tego co słyszałem to znajduje się on w pompie olejowej. Ale więcej nie wiem.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 16 lut 2010, 22:33

gruby2123 pisze:Ja znalazłem ze ten silnik ma mieć 2bary przy 2000obr/min i nie więcej przynajmniej tak to określa eTECH.
Dla gorącego oleju zgadza się , dla zimnego te wartości będą większe .
W kabinie miałeś manometr ciśnieniowy czy wskaźnik elektryczny , który przetwarzał sygnał ciśnienia na wartość elektryczną ?
Jeszcze jedno , to miejsce w które się wpiąłeś czujnikiem znajduje się między pompą a filtrem , czy między filtrem a dalszą częścią układu olejowego ?

gruby2123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:32

Post autor: gruby2123 » 17 lut 2010, 09:14

W kabinie miałem manometr ciśnieniowy (manometr połączony wężem gumowym (wąż do 10bar) i wtedy do kabiny)

A podpiąłem to wszystko pod czujnik niebieski oleju.

wykręciłem czujnik i podpiąłem ten wąż z manometrem w jego miejsce.

Czujnik znajduje sie na górze mocowania filtra.

Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: Gruszka » 17 lut 2010, 10:38

Witam, u mnie po remoncie silnika wartości są zbliżone do twoich pomiarów:

-- bieg jałowy 3bary
--na 3000obr/min 6bar i tak juz do końca obrotomierza

i jak piszą koledzy wcześniej na zimnym silniku wartości są wyższe o około 0,5 bara.
Tak wysokie ciśnienie pompy oleju uratowało mi silnik a mianowicie wał korbowy. Zaczęło dzwonić w silniku i po diagnozie okazało się że to panewka na korbowodzie. Po rozebraniu silnika okazało się że panewka jest prawie w dwóch częściach. Mechanik powiedział że nie trzeba będzie toczyć wału bo miejsce stykania się panewki z wałem jest nie nadebrane gdyż pompa podawała duże ciśnienie oleju stwarzając poduszkę olejową pomiędzy wałem i panewką. Gdyby nie ciśnienie oleju silnik nie nadawał by się do roboty(wysokie koszty przetoczenia wału) <ok> <ok> <ok>

[ Dodano: 2010-02-17, 10:40 ]
silnik skończył się przy 257000 km a teraz po remoncie ma dopiero 6000 km (zresetowałem przejechane kilometry) <ok> <ok> <ok>

gruby2123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 25 lis 2009, 11:32

Post autor: gruby2123 » 17 lut 2010, 18:11

Bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi na 99% jest to pompa olejowa ale do póki nie wymienię nie będę pewny.


A teraz mam inny problem troszkę z innej dziedziny ale może ktoś miał coś podobnego
Mianowicie:

Po umyciu silnika przestał mi działać obrotomierz i cały czas sie świeci kontrolka oleju
czujniki podmieniałem i bez zmian.

Auto stoi do 2 dni w ogrzewanym garażu dziś dogrzewałem je farelką wiązki przewodów ale to nic nie daje.

Bardzo proszę o podpowiedzi co może być uszkodzone lub co sprawdzić?

Pompę będę robił w sobotę to napisze co z tego wyszło.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 17 lut 2010, 22:50

Kiedy pompa da wyższe ciśnienie ?
1. Gdy olej jest gęstszy
2. Gdy częściowo jest zatkany układ smarowania ( zmniejszone przeloty kanalików podniosą ciśnienie , zatkany filtr oleju )
Pompa wyrabiając się mechanicznie będzie dawała niższe ciśnienie od pierwotnego .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl