Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] Wysokie obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
bodzio1819
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:46
Lokalizacja: S****ki

[ABK] Wysokie obroty

Post autor: bodzio1819 » 08 lip 2015, 23:07

Witam!Taki o to problem co jakiś czas obroty na ciepłym silniku trzymały się ok 1500 na wolnych.A co jakiś czas było normalnie.Ostatnio zdażyło się mi jechać ok 160km/h no i teraz obroty nie spadaja na wolnych trzyma 1200.Krokowym przemyłem naftą.Przewody sprawdziłem od filtra do krokowego.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 08 lip 2015, 23:24

samo przemywanie ,nie zawsze doprowadza krokowca by trzymał owe 850 obr,czasami skutkuje mycie 2,3 razy

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 09 lip 2015, 01:23

Po nafcie trzeba koniecznie nasmarować krokowca. Bo nafta wysycha. Już chyba lepiej zostawić na 24 h w ropie jak się da oczywiście.

bodzio1819
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:46
Lokalizacja: S****ki

Post autor: bodzio1819 » 09 lip 2015, 08:25

Aha czyli też obstawiacie krokowca.Dziś pojade na szrot i zobacze inny.Ale tez przemyje ropa.Podejrzewam ze ta nafta załatwiłem go jeszcze bardziej bo nie nasmarowałem później.Dużo z niego było rakiej czarnej mazi.A czujnik przepustnicy.Bo niebieski profilaktycznie zmieniłem.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 lip 2015, 08:38

bodzio1819, przemyj jeszcze raz, skoro dużo syfu wyleciało to może jeszcze tam coś jest. Ja swój przemywałem ale niczym nie smarowałem i nic mu się nie stało dopiero na forum wyczytałem że trzeba nasmarować no to po pół roku jeżdżenia wyjąłem i nasmarowałem ;-)
bodzio1819 pisze:A czujnik przepustnicy
też może być ale tu trzeba by na kompa lub chociaż miernikiem sprawdzić czy działa płynnie
bodzio1819 pisze:Bo niebieski profilaktycznie zmieniłem.
nowy, używany :?:

bodzio1819
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:46
Lokalizacja: S****ki

Post autor: bodzio1819 » 09 lip 2015, 13:17

Na nowy.Czyli jeszcze raz go przmyc ropą.Bo co jakiś czas było dobrze a teraz za kaźdym razem trzyma równe wysokie obroty.Pali na dotyk.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 10 lip 2015, 08:17

bodzio1819 pisze:Na nowy
no to mam nadzieję że jakiś dobry a nie najtańszy bo one są do dupy
bodzio1819 pisze:Czyli jeszcze raz go przmyc ropą
no tak to przecież nic nie kosztuje, troszkę czasu tylko

bodzio1819
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:46
Lokalizacja: S****ki

Post autor: bodzio1819 » 13 lip 2015, 21:14

Wiec czujnik niebieski sprawny drugi krokowiec i to samo.Zmieniałem rozrząd ale przed też robiły się takie cyrki.A po zmianie rozrządu normalnie chodziło Znaki wszystko ok.Odpaliło i trzymał 1000.Za jakiś czas dalej te 1300 trzyma równo pracuje przyspieszenie też ok.Może czujnik przepustnicy albo sonda lamda czy źle kombinuje.I czasmi na gorącym Cięzej odpalał a po zrobieniu przewodów dolotowych znaczy przed tym grzybkiem i na tym krokowcu odpala odrazu.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 13 lip 2015, 22:51

Znaki na pewno ok? Skoro rozrząd rozebrany nacięcie/kółko na kole zamachowym ma się pokrywać z płaskim nadlewem w okienku skrzyni potem prowizorycznie przykręcone koło pasowe i nacięcie na kole pasowym ma się pokrywać z znakiem na kole wałka pośredniego do aparatu plus kropka na kole wałka rozrządu po stronie silnika ma się pokrywać z krawędzią głowicy przy alternatorze. Wówczas środek palca w aparacie ma być ok. 1,5 mm na "dalej" od nacięcia.

Masz tak?

bodzio1819
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:46
Lokalizacja: S****ki

Post autor: bodzio1819 » 14 lip 2015, 09:03

"kropka na kole wałka rozrządu po stronie silnika ma się pokrywać z krawędzią głowicy przy alternatorze'' Tego nie wiem.Reszta napewno tak jak piszesz.Tylko że przed rozrządem tez były takie cyrki.Może jeszcze raz rozbiorę i sprawdzę.Ale odrazu po wymianie było ok.Odpaliłem i miał normalnie te ok 1000obr.Dopiero po ok 20 km znów zaczeło trzyma obroty.Jak znaki złe to odrazu wskoczyłby na te 1300-1500obr.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 14 lip 2015, 11:07

Niewłaściwie ustawiony rozrząd lub ruszony zapłon to same kłopoty. A jeśli w dodatku masz za wczesny zapłon to dopiero będą cyrki bo na to ABK jest nieziemsko czuły...

bodzio1819
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:46
Lokalizacja: S****ki

Post autor: bodzio1819 » 14 lip 2015, 12:38

Zapłonu nie ruszałem czyli rozebrac rozrzad i jeszcze raz ustawic.O tej kropce co pisałeś to nawet jej nie sprawdzałem.Czyli mała powtórka z rozrzadem.Mógłbyś to jakoś te znaki rozrysowac.Chodzi o te na kołach zebatych z głowica?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 14 lip 2015, 13:15


bodzio1819
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 174
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:46
Lokalizacja: S****ki

Post autor: bodzio1819 » 15 lip 2015, 19:01

Niestety rozrząd ustawiony był tak jak w twoim opisie.Więc to odpada.Szukam dalej jakiś pomysłów.Co może powodowac te wzsokie obroty.

[ Dodano: 2015-07-15, 19:01 ]
A czujnik położenia przepustnicy może być temu winny?Tylko nie mogę zanleśc jak go sprawdzić.Z zewnątrz u mnie jest cały w oleju

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 lip 2015, 19:09

bodzio1819, oj mizernie szukasz ;-)

<iframe width="640" height="360" src="https://www.youtube.com/embed/PvhVMJkFe ... detailpage" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


Można też prościej przez vag'a ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl