[Coupe B4 2.0 6a] wywala plyn chlodniczy korkiem,PILNE
[Coupe B4 2.0 6a] wywala plyn chlodniczy korkiem,PILNE
Mam taki problem-po codziennym doojezdzie w korkach do pracy wysiadam, otwieram maske i widze ze plynu jest grubo ponad max i wywala go poprzez korek... Podczas jazdy ani auto mi sie nie grzeje ani nie zapalaja sie zadne kontrolki-dopiero jak wylacze silnik tak jest...co to moze byc ?Irytuje mnie juz plama pod autem codziennie...Moze to termostat sie zacina ?
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2007, 22:09 przez Cysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
to mi wyglada na robiaca sie poduszke powietrzna w ukladzie chlodzenia, co do poziomu plynu to lekka roznica jest na zimnym jest go mniej, a zatem na cieplym jest wyzszy poziom, ale bez przesady.
Sprawdz czy weze masz bardzo twarde, jak sie silnik nagrzeje.
Termostat tez mogl byc winien,
Dolej plynu pod korek, odpal i patrz czy nie ida pecherzyki powietrza do zbiorniczka (korek odkrecony), ale pierw na zimnym silniku odkrec korek, odpal i powachaj czy nie czuc spalin.
Sprawdz czy weze masz bardzo twarde, jak sie silnik nagrzeje.
Termostat tez mogl byc winien,
Dolej plynu pod korek, odpal i patrz czy nie ida pecherzyki powietrza do zbiorniczka (korek odkrecony), ale pierw na zimnym silniku odkrec korek, odpal i powachaj czy nie czuc spalin.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2007, 21:56 przez krychu, łącznie zmieniany 1 raz.
uszczelka padla ale olej idzie na zewnatrz.... pecherzyki ida bardzo, ale to bardzo delikatnie...i tak jest od dluzszego czasu juz...plynu nie mam za duzo-jest zazwyczaj kolo minimum... jesli to bylaby tylko uszczelka to:
1. powinien byc olej w plynie badz odwrotnie
2. parowaloby solidnie z wydechu
a tak nie jest w zadnym z wypadkow...
[ Dodano: 2007-04-05, 21:56 ]
Aha i tak robi sie tylko jak jest auto na maxa nagrzane w korku...podczas jazdy normalnej nie ma takich objawow po wylaczeniu silnika...
1. powinien byc olej w plynie badz odwrotnie
2. parowaloby solidnie z wydechu
a tak nie jest w zadnym z wypadkow...
[ Dodano: 2007-04-05, 21:56 ]
Aha i tak robi sie tylko jak jest auto na maxa nagrzane w korku...podczas jazdy normalnej nie ma takich objawow po wylaczeniu silnika...
Zacznij od sprawdzenia korka, czy otwiera sie w nim zaworek nadciśnieniowy. Płynu chłodniczego wlej do minimum, bo być może ciśnienie wypycha ci nadmiar. Jeżeli masz układ chłodzenia silnika po wyłączeniu zapłonu to sprawdź czy działa. Wymień termostat bo w tych autach to ważny rzecz, której zaniedbanie doprowadza do przegrzania silnika.
plyn jest na minimum,wiecej nie dolewam bo bez sensu jak wywala.korek sprawny bo wypuszcza...jak jest cieple auto a nie wywala plynu to slychac jak delikatnie syczy. Termostat sprobuje jutro kupic-jak mozna samemu wymienic ?gdzie jest ?
[ Dodano: 2007-04-06, 17:12 ]
weze na rozgrzanym cieple, nie bylo czuc spalin... okazalo sie ze to korek nie trzyma zalozonego dzisnienia choc wymienialem fgo przed zima kupilem z braku czasu taki sam za 16 pln i mam nadzieje ze pojezdi tym razem odrobine dluzej...
[ Dodano: 2007-04-06, 17:12 ]
weze na rozgrzanym cieple, nie bylo czuc spalin... okazalo sie ze to korek nie trzyma zalozonego dzisnienia choc wymienialem fgo przed zima kupilem z braku czasu taki sam za 16 pln i mam nadzieje ze pojezdi tym razem odrobine dluzej...
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Witam. Uszczelka może na razie delikatnie puszczać pomiędzy cylindrem, a kanałem wodnym i w takim wypadku ani olej do płynu, ani płyn do oleju się nie dostanie. Co do kopcenia to też nie wystąpi bo szczelina jest na tyle mała, że płynu przez nią do cylindra nie zassie ale sprężone powietrze do układu chłodzenia wtłoczy. Ciśnienie rośnie nadmiernie i korek nie nadąża spuszczać ciśnienia. Jednak dodatkowym objawem często jest gwałtowne skakanie temperatury na wskaźniku, bo się tworzy korek powietrzny pod czujnikami. Nie jest prawdą (jak ktoś tam napisał, że korek ma zaworek do spuszczania nadmiaru płynu ). To są zaworki nad i podciśnieniowe, które mają za zadanie regulować ciśnienie w układzie.
Cysztof, proponuję na początek sprawdzić korek, może być tak, że ma za "wysoki" gwint i pomimo dokręcenia do oporu nie zamyka zbiornika. To powoduje, że w układzie nie ma odpowiedniego ciśnienia i płyn Ci się gotuje. Spotkałem się z takim korkiem (nówka sztuka, a niestety za "wysoki"). Podobny objaw będzie gdy zaworek nie będzie trzymał ciśnienia. Gdyby to była wina zamkniętego termostatu, to temperatura byłaby sporo za wysoka bo nie otwierałoby dużego obiegu. Z kolei otwarty na stałe nie pozwalałby na rozgrzanie silnika (np. w trasie temp. spadałaby do ok. 70-60*C).
Easyrider zbyt twarde węże mogą świadczyć o uszkodzeniu właśnie zaworka w korku, nie otwiera się w odpowiednim momencie i w układzie jest za wysokie ciśnienie. W dobrych warsztatach mechanicznych powinni mieć przyrząd do sprawdzania szczelności układu i sprawności korków. Korek powinien otwierać zaworek przy nadciśnieniu powyżej 1,3 bara. To jest taki przyrząd z pompką nakręcany na zbiornik zamiast korka, a na jego górną część nakręca się korek i pompuje układ, jeśli korek jest dobry to nie pozwoli uzyskać wyższego ciśnienia niż 1,4 bara. Jeśli układ jest nieszczelny to nie pozwoli uzyskać nawet 1,3 bara, albo ciśnienie będzie bardzo szybko spadać do 1 bara.
Cysztof, proponuję na początek sprawdzić korek, może być tak, że ma za "wysoki" gwint i pomimo dokręcenia do oporu nie zamyka zbiornika. To powoduje, że w układzie nie ma odpowiedniego ciśnienia i płyn Ci się gotuje. Spotkałem się z takim korkiem (nówka sztuka, a niestety za "wysoki"). Podobny objaw będzie gdy zaworek nie będzie trzymał ciśnienia. Gdyby to była wina zamkniętego termostatu, to temperatura byłaby sporo za wysoka bo nie otwierałoby dużego obiegu. Z kolei otwarty na stałe nie pozwalałby na rozgrzanie silnika (np. w trasie temp. spadałaby do ok. 70-60*C).
Easyrider zbyt twarde węże mogą świadczyć o uszkodzeniu właśnie zaworka w korku, nie otwiera się w odpowiednim momencie i w układzie jest za wysokie ciśnienie. W dobrych warsztatach mechanicznych powinni mieć przyrząd do sprawdzania szczelności układu i sprawności korków. Korek powinien otwierać zaworek przy nadciśnieniu powyżej 1,3 bara. To jest taki przyrząd z pompką nakręcany na zbiornik zamiast korka, a na jego górną część nakręca się korek i pompuje układ, jeśli korek jest dobry to nie pozwoli uzyskać wyższego ciśnienia niż 1,4 bara. Jeśli układ jest nieszczelny to nie pozwoli uzyskać nawet 1,3 bara, albo ciśnienie będzie bardzo szybko spadać do 1 bara.