Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,8 NE ]za duża temperatura i twarde węże

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

[B3 1,8 NE ]za duża temperatura i twarde węże

Post autor: davidpolska » 12 kwie 2011, 12:25

Witam; mój problem rozwiązuje juz na nie jednym temacie; otóż potrzebuje info jaka ma być temp pracy silnika 1,8 podczas normalnej jazdy np 80km/h na ; bo u mnie jest tak ze jak jade odległość tak z 10 km to jest przed 90 a pozniej jak jade potrafi wskoczyć na 90 równe albo lekko poza 90; niewiem czy to tak ma być; bo z tego co wiem Audi zawsze ma miec przed 90. I jak stoje w miejscu w korku to szybko złapie temp i wentylator się załączy chyba ze się jeszcze nie załączy i rusze i jade to temp spada przed 90 albo równe 90.I teraz niewiem czy w czasie ruszania i jechania włączy się wentylator i go nie słychać i dlatego temp spada czy powietrze go schładza.Pozatym ubywa mi płynu nie dużo ale jak naleje w połowie miedzy max a min to po 2 dniach mam na min. W miare nagrzewani się auta poziom płynu wzrasta; jak autko ma temp 80 i otworze korek to wyrzuci płyn. I teraz czy tak ma być bo z tego co wiem poziom ma rosnąć bo cisnienie się zwiększa i węże też mają twarniec bo ja mam twarde nie az tak mocnoa ale dam rade przy 90 stopniach górny scisnąć . Już się oczytałem ze zapowietrzony ale grzeje ok; ze uszczelka; ale z tego co mi pewien gosc powiedział jakby była uszczelka to bym miał gejzer jak bym korek odkręcił i jak bym gazu dodawał to by płyn strasznie wyrzucało cały ze zbiorniczka a tu fakt wyrzuci płyn ale nie az z takim duzym cisnieniem i to nie cały moze niecałe pół szklanki. Jak wyrzuci to węże zmiękną są tak miękkie jak by był zimny. I pozniej jak zakręce korek to od nowa twarnieją i dalej to samo; chyba ze wyrzuci za którym tam razem tyle płynu ze juz poniej coraz mniej wyrzuca ale znowu jak silnik ostygnie to jest ponizej minimum, dodam ze jak wentylator się włączy to wyrzuci płyn i poziom płynu opada tak jakby go wciągało spowrotem. Nie dymi na biało po rozgrzaniu; olej w normie; ale silnik nierówno chodzi tak jakby go rzucało; niby na obrotomierzu ok ale jak patrze na silnik to ma te 980 obr ale się chwieje i lekko nim rzuca. Myślałem że to może byc jakaś uszczelka pod kolektorem bo tata tak w Audi 100 1,8 4B motor miał tak ze tez płyn mu wyrzucało, zmienił 2 usczelki i dalej to samo; okazało się juz nie pamiętam że to była wina uszczelki pod kolektorem ale jakim nie pamiętam. Troche się rozpisałem ale musiałem to dokładnie opisać. Układ chłodzenia mam praktycznie nowy. Nowa pompa; chłodnica; króciec przy głowicy zmieniony, 2 korki na zbiorniczku wymienione teraz mam od Audi A4 z 1995r bo jest taki sam i dalej to samo. Myślałem też ze może układ gdzieś jest zapchany bo kiedyś cos 4 lata temu jak mi nagrzewnica padła to uszczelniałem takim środkiem. Wytrzymał pół roku i puściła od nowa i ją też zmieniałem; płyn też w tamtym roku przed zimą zmieniałem. Nagrzewnica chyba mi znowu puściła bo mokro pod wycieraczką mam ale kurcze tylko 3 lata by wytrzymała?? Może ona robi taką robote z tą temp bo jak jade na włączonym ogrzewaniu to cały czas trzyma przed 90; no chyba ze postoje dłuzej w korku. Prosze o podpowiedzi co i jak bo zbliza się lato i boje się gdzies jechac dalej żeby mi płynu gdzies nie zagotowało albo węża rozerwało?? Dzięki.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 12 kwie 2011, 13:52

Przy niewielkim przedmuch na głowicy nie będzie ostro wywalało płynu a nawet nie będzie bombelkowało . Sprawdź kolor świec - jeżeli jedna jest inna to na 90% na tym cylindrze masz przeciek . Zrób test na zawartość spalin w płynie chłodzącym - parę złoty kosztuje ale masz pewność .

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 12 kwie 2011, 20:06

Kolega marko dobrze radzi. Miałem identyczne objawy jak twoje, również rozciekła mi się nagrzewnica ale dopiero jak rozerwało główny wąż to zdecydowałem się zdjąć głowicę. Uszczelka miała bardzo niewielkie rozwarstwienie prawie niewidoczne gołym okiem. Po wymianie węże miękkie zarówno na zimnym jak i na gorącym silniku.


Kolego popraw link do filmiku bo wywala komunikat:
Adres URL zawierał nieprawidłowy identyfikator filmu wideo.
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2011, 11:29 przez marbaj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 13 kwie 2011, 10:11

a tak przy okazji nagrałem filmik jak silnik pracuje i to stukanie lekkie i rzegotanie; może ktoś coś wywnioskuje i się wypowie; bo jak dodaje gazu to tego nie słychac tylko na wolnych obrotach. Jak silnik zimny to cichutko ale jak się rozgrzewa to zaczyna wszystko cykaci rzegotac i wogóle.

http://www.youtube.com/watch?v=

dodam ze to rzegotanie to słychac w tle a jak pojechałem z kamerką bardziej z tyłu silnik to tak jak cos stukało czy cykało oceńcie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl