Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Za wysoka temp silnika B3 1.6 PP

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
GonzoGo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 21 wrz 2022, 20:19
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Za wysoka temp silnika B3 1.6 PP

Post autor: GonzoGo » 04 gru 2022, 11:04

Witam Grupe. Zakladam nowy temat bo mam ciężki problem z temp silnika.

Audi 80 B3 1.6 PP 1991r

Nowa pompa wody INA
Nowa chłodnica termotec
Nowa nagrzewnica febi
Układ chłodzenia drożny
Wymieniane termostaty rożnych firm
Czujniki temp zakladane rozne w innym aucie dzialaja
Licznik podkladany inny i jest ok
Komputer podmieniany tez ok

Sprawa wyglada tak ze auto trzyma temp 100°C dopiero jak przekroczy 100°C otwiera sie termostat i dolny wąż od pompy do chlodnicy dopiero zaczyna robic sie cieply ale w porownaniu do gornego weza to ten dolny to jest letni raczej a nie cieply bo gornego nie mozna dotknac. Wentylator sie nie wlacza bo chlodnica jest letnia bo chodzi na malym obiegu. Jak wlacze wentylator na krotko temp nie spada. Czyzbym mial takiego pecha ze 5 termostatow jest nie dobre, czy moze ja nie kupuje odpowiednich termostatow. Kazdy termostat przed montazem w aucie wkladam w garnek gotuje wode z termometrem i otwiera sie przy 87°C tak jak napisane na termostatcie. Ale calkowite otwarcie jest przy 95. No i chyba to jest prawidlowo. Do pompy wody dochodza 3 przewody wodne i pozostale dwa sa gorące ze nie mozna dotknac a ten od termostatu zimny calkiem albo lekko cieply. Po przejechaniu 20 km odkrecam korek od zbiornicza, plynu nie wyrzuca, nawet nie syczy i przyn w zbiorniczku zimny, a na zegarach 100. No nie wiem juz o co chodzi. Czy mozliwe ze jest wszystko ok a gdzies miedzy licznikiem a czujnikiem cos sie dzieje w instalacji, w ogole idzie ten sygnal przez jakis przekaznik czy bezpiecznik czy przez teb komputer. Wszystkie rzeczy podmieniam z auta w ktorym jest wszystko ok. Wiec czujnik i licznik i komputer wykluczam. Nie wiem czy ktos mial podoba akcje. Jeszcze przychodzi mi do glowy ze to moze wina korka ze puszcza cisnienie a moze w ukladzie powinno byc cisnienie po to uklad cisnieniowy i moze dlatego ten termostat sie nie otwiera w odpowiednim momencie. Licze na waszą pomoc.

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Re: Za wysoka temp silnika B3 1.6 PP

Post autor: xRead » 04 gru 2022, 23:46

Powiedz mi w jaki sposób odpowietrzasz układ ? Bo mi tu wygląda na zapowietrzony układ chłodzenia...

Termostaty jakie stosuje u ludzi to najczęściej Vernet Calorstat i nikt nigdy nie narzekał.

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

GonzoGo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 21 wrz 2022, 20:19
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: Za wysoka temp silnika B3 1.6 PP

Post autor: GonzoGo » 05 gru 2022, 06:57

xRead pisze:
04 gru 2022, 23:46
Powiedz mi w jaki sposób odpowietrzasz układ ? Bo mi tu wygląda na zapowietrzony układ chłodzenia...

Termostaty jakie stosuje u ludzi to najczęściej Vernet Calorstat i nikt nigdy nie narzekał.
Ogrzewanie na maksa i chodzi, zamkniety korek i zdejmuje wąż z nagrzewnicy od powrotu i uchylam go troche zeby powietrze zeszlo. Swoja droga kiedys mialem w innym b3 zalozony przez kogos trójnik do odpowietrzenia wlasnie przy nagrzewnicy i zalozony zawor i odkrecalem zawor i sie odpowietrzalo. A w ogole jest jakas procedura odpowietrzania 80tki?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4643
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: Za wysoka temp silnika B3 1.6 PP

Post autor: maciek889 » 05 gru 2022, 09:20

Taki zawór przy nagrzewnicy to miały węże w B4. Ogrzewanie ma maksa nie jest potrzebne w Audi 80 bo tu temperatura nie jest sterowana przez zamykania obiegu płynu przez nagrzewnicę. A jak jeszcze dajesz nadmuch na maksymalne obroty to już ogóle się nie nagrzeje i płynu nie puści przez chłodnicę.

Dziwne że przy takich temperaturach i braku ciśnienia w układzie nie wywala ci płynu przez korek albo przez jakąś inną nieszczelność.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

GonzoGo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 21 wrz 2022, 20:19
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: Za wysoka temp silnika B3 1.6 PP

Post autor: GonzoGo » 05 gru 2022, 15:32

A moze ktos sie zna na schenatach i elektryce. Jest cos miedzy czujnikiem a licznikiem ci by moglo zaburzac wskazania temperatury?

Dodano po 4 minutach 1 sekundzie:
maciek889 pisze:
05 gru 2022, 09:20
Taki zawór przy nagrzewnicy to miały węże w B4. Ogrzewanie ma maksa nie jest potrzebne w Audi 80 bo tu temperatura nie jest sterowana przez zamykania obiegu płynu przez nagrzewnicę. A jak jeszcze dajesz nadmuch na maksymalne obroty to już ogóle się nie nagrzeje i płynu nie puści przez chłodnicę.

Dziwne że przy takich temperaturach i braku ciśnienia w układzie nie wywala ci płynu przez korek albo przez jakąś inną nieszczelność.
Bo może licznik oklamuje. Nie za bardzo ogarniam elektryke i nie wiem czy cos jest pomiedzy czujnikiem temp a licznikiem zeby mogla zaklamywac odczyt 🤔🤔🤔

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4643
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Re: Za wysoka temp silnika B3 1.6 PP

Post autor: maciek889 » 05 gru 2022, 18:38

Pomiędzy licznikiem a czujnikiem są tylko kable i chyba ze dwie kostki. Ale przez słabe połączenie co najwyżej by zaniżało. A może nie ten czujnik wymieniałeś? Tam masz dwa czy trzy czujniki?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Re: Za wysoka temp silnika B3 1.6 PP

Post autor: Jarewa » 05 gru 2022, 19:23

Licznik po prostu oszukuje, uszkodzony stabilizator albo ktoś grzebał w pokrętle kalibracyjnym jak to większość promuje takie grzebanie na pałę..

GonzoGo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 21 wrz 2022, 20:19
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: Za wysoka temp silnika B3 1.6 PP

Post autor: GonzoGo » 05 gru 2022, 19:28

maciek889 pisze:
05 gru 2022, 18:38
Pomiędzy licznikiem a czujnikiem są tylko kable i chyba ze dwie kostki. Ale przez słabe połączenie co najwyżej by zaniżało. A może nie ten czujnik wymieniałeś? Tam masz dwa czy trzy czujniki?
Czujniki plynu są 2 . Jeden jest jest od ssania a drugi od polazywania na liczniku. Oba sa nowe

Awatar użytkownika
xRead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 375
Rejestracja: 22 cze 2016, 11:32
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Legnica

Re: Za wysoka temp silnika B3 1.6 PP

Post autor: xRead » 05 gru 2022, 21:30

Ale jak puści termostat to przy ok 100'C powinien się załączyć wentylator a dolny wąż ma być gorący a nie lekko ciepły.

Audi 80 2.0E ABK 1992r by xRead

Regulacja zapłonu w ABK i nie tylko :) Kontakt PW

GonzoGo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 21 wrz 2022, 20:19
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: Za wysoka temp silnika B3 1.6 PP

Post autor: GonzoGo » 16 gru 2022, 19:02

xRead pisze:
05 gru 2022, 21:30
Ale jak puści termostat to przy ok 100'C powinien się załączyć wentylator a dolny wąż ma być gorący a nie lekko ciepły.
No to widocznie tam nie jest 100°C w ukladzie a 90 i licznik zle pokazuje. Wymienilem stabilizator napiecia w liczniku na nowy i nic to nie dalo, sprawdzalem czy wskazówka jest w odpowiednim polozeniu ale nie da sie jej inaczej zalozyc bo ona ma wciecie.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: Za wysoka temp silnika B3 1.6 PP

Post autor: h/k » 18 gru 2022, 22:44

Sprawdź temperaturę miernikiem czy bezdotykowym przyrządem, nie polegaj wyłącznie za zegarach.
Korek oczywiście warto przy okazji sprawdzić. W razie czego zakręcaj zbiornik tylko orygnalnym nawet używany, zamienniki to nierzadko nic nie warty szajs, który puszcza ciśnienie dopiero przy ca. 2 bar, a próbowałem kilka sztuk.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

GonzoGo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 21 wrz 2022, 20:19
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: Za wysoka temp silnika B3 1.6 PP

Post autor: GonzoGo » 29 gru 2022, 19:46

No więc walki ciag dalszy. Wyjalem termostat i tu wielkie zdziwienie. Jezdzilem z godzine i tem nie przekroczyla 50°C. Ale jest problem bo podczas postoju okolo 10minut tempertura wchodzi na 100°C. Wsiadam w auto zaczynam jechac i temo po kilku km spada na 50°C. Wentylator sie nie załącza. Normalnie jakies czary mary.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: Za wysoka temp silnika B3 1.6 PP

Post autor: h/k » 30 gru 2022, 00:37

Sprawdź czy w pompie wody nie rozleciało się połączenie wirnika z wałkiem, to pierwsze co mi do głowy przychodzi.
Gdyby tu był problem to oczywiście nową pompę kup porządną, wyłącznie z markowych polecanych.
Termostat od razu wrzuć nówkę również dobrej marki - Wahler, Mahle/Behr.

Dodano po 6 minutach 57 sekundach:
PS. Nie wykluczam również przedmuchu z cylindra, ale dalsze sprawdzenia to po wyeliminowaniu możliwości z pompą.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

GonzoGo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 21 wrz 2022, 20:19
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 PP

Re: Za wysoka temp silnika B3 1.6 PP

Post autor: GonzoGo » 30 gru 2022, 09:44

h/k pisze:
30 gru 2022, 00:44
Sprawdź czy w pompie wody nie rozleciało się połączenie wirnika z wałkiem, to pierwsze co mi do głowy przychodzi.
Gdyby tu był problem to oczywiście nową pompę kup porządną, wyłącznie z markowych polecanych.
Termostat od razu wrzuć nówkę również dobrej marki - Wahler, Mahle/Behr.

Dodano po 6 minutach 57 sekundach:
PS. Nie wykluczam również przedmuchu z cylindra, ale dalsze sprawdzenia to po wyeliminowaniu możliwości z pompą.
Ogolnie wymontowalem ta pompe. Wirnik jest sztywno nie ma tam zadnego luzu, lopatki są cale. Jedyne co przykulo moja uwage to to ze wedlug mnie ta pompa ciezko sie kreci i wytopil sie smar z lozyska na zewnatrz. Pasek klinowy jest nowy i nie piszczal. Ogolnie to samo bylo na poprzednim silniku i to samo jest na drugim silniku ktory wg sprzedajacego u niego chodzil w porzadku. Ciezki przypadek. Wymienie tą pompe wody, tyle wjebalem kasy to 100zl noe zrobi roznicy. Jak nie pomoze rozbieram na graty bo juz nie mam pomyslu.

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1041
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Re: Za wysoka temp silnika B3 1.6 PP

Post autor: h/k » 30 gru 2022, 23:05

GonzoGo pisze:
30 gru 2022, 09:44

Ogolnie wymontowalem ta pompe. Wirnik jest sztywno nie ma tam zadnego luzu, lopatki są cale. Jedyne co przykulo moja uwage to to ze wedlug mnie ta pompa ciezko sie kreci i wytopil sie smar z lozyska na zewnatrz. Pasek klinowy jest nowy i nie piszczal. Ogolnie to samo bylo na poprzednim silniku i to samo jest na drugim silniku ktory wg sprzedajacego u niego chodzil w porzadku. Ciezki przypadek. Wymienie tą pompe wody, tyle wjebalem kasy to 100zl noe zrobi roznicy. Jak nie pomoze rozbieram na graty bo juz nie mam pomyslu.
Spokojnie, czasem doprowadzenie do porządku trwa trochę i kosztuje, no chyba źe ruina to ciężki już temat.

Wymień wtedy tę pompę, porządnie odpowietrz układ i sprawdź na otwartym zbiorniku czy na rozgrzanym motorze przy lekkim przygazowaniu ok. 2000 obr./min płyn Ci nie bąbluje i nie wywala, tak przynajmniej było u mnie jak poszła uszczelka głowicy, ale to też jeszcze nie wyrok - pamiętaj, że te głowice mają spore tolerancje na zaworach, a wżery nań też zreperujesz.

Dodano po 9 minutach 17 sekundach:
PS. Sprawdziłeś temperaturę pirometrem? Nie patrz tak bardzo na zegary, mi jak dotąd niezawodna Hella z Allegro oszukuje o 5-6°C. Tu akurat Jarewa ma rację, ktoś sobie mógł grzebać jak czujnik siadał lub byl wadliwy, a na ten wskaźnik jest specjalna procedura z użyciem przyrządu VAG lub rezystorami.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga