WITAM!
Włączę się do dyskusji nt świec. Na podstawie własnych doświadczeń w pełni popieram Danka, ze świec trzyelektrodowych, które miałem po zakupie auta kierując się "wiedzą" z innych forów założyłem świece jednoelektrodowe "do gazu" wydawało mi się, że niema żadnej różnicy.
Różnicę poczułem jak wywaliłem jednoelektrodowe i włożyłem trzyelektrodowe NGK.
Silnik zaczął pracować zdecydowanie równiej - dlatego wydaje mi się, że w przypadku mojego auta świece do gazu to mit.
Dodatkowo dodam, że mam pewne wątpliwości co do kolejnego zalecenia jeśli chodzi o gaz, czyli konieczność wymiany przewodów wysokiego napięcia.
Po miesiącu jazdy na gazie jak jechałem do regulacji to kupiłem przewody wysokiego napięcia żeby wymienić na nowe (kupiłem jakieś francuzkie) po założeniu do auta iskra "waliła" wszędzie nie tylko między elektrodami lecz także po korpusie silnika. Założyłem ponownie "stare" BERU i tak jeżdzę od 4 lat.
[80 B3 1.8 JN] Zamiana swiec 3-elektrodowych na 1-elektrodow
Według mojej wiedzy, nie ma znaczenia czy jeździmy na Lpg czy Pb , powinno się dobrać z katalogu producenta do konkretnego modelu silnika , najlepsze świece oczywiście produkują Denso , Ngk i Beru i auto ma chodzić .
katalog:
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... ion=search
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... &m=Audi+80
katalog:
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... ion=search
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... &m=Audi+80
Ostatnio zmieniony 20 sie 2008, 13:54 przez comag, łącznie zmieniany 3 razy.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Szczerze to nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje . Jeśli chodzi o ciepłotę to przy LPG można ewentualnie zastosować świece o niższej ciepłocie o jeden stopień czyli w tym wypadku NGK BUR5ET (zalecane przez producenta to BUR6ET - ja jeżdżę na takich od 3 lat i nie mam najmniejszych problemów) Co do tych świec Iskry to wg katalogu powinieneś zastosować świece o symbolu FE65LTXS (też 3 elektrodowe ale o większym odstępie elektrod) lub FE65PXS (jednoelektrodowe) . Sprawdź ustawienie zapłonu i rozrządu (zdaje się ostatnio coś tam robiłeś przy głowicy). Moim zdaniem to nie jest normalne zachowanie. Mogę się mylić ale wydaje mi się, że masz za mocno wyprzedzony zapłon. Zastosowanie świec jednoelektrodowych o większym odstępie elektrody (Iskra) spowodowało opóźnienie zapłonu na tyle, że silnik normalnie pracuje. Jak wkładasz świece właściwe, zapłon następuje dokładnie wtedy jak jest ustawiony i ponieważ jest to za wcześnie to powoduje to problemy. Nie wiem to taka moja teoria.