[B4 1.6 ADA] Zapłon itp.
[B4 1.6 ADA] Zapłon itp.
Coś złego stało się z moim samochodem i teraz jedzie maksymalnie 120 km/h przy dobrym bujnięciu. Audi nie jest teraz takie żwawe jak było kiedyś. Byłem dzisiaj na ustawieniu zapłonu i auto w ogóle nie reaguje na kręcenie aparatem zapłonowym (chyba dobrze nazwałem ) Mechanik coś mówił o czujniku Halla lub o wymianie całego aparatu. Jeżeli ustawił zapłon na 12 stopni, bo tyle powinno być to samochód nie chce odpalać i trzeba go przestawiać tak aby odpalał.
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
No właśnie, jak ustawiał mi poprzednio to na 6 stopniach odpalał, a w książce patrzył i niby było że na 12, a na dwunastu nie chciał odpalić. Dodam jeszcze, że silnik nadmiernie się grzeje. Podczas jazdy tego nie odczuwam, ale wystarczy że przejadę się kilka kilometrów, nawet teraz gdy już na dworze jest niższa temperatura i gdy go zgaszę to po kilku minutach włączają się wentylatory. Rozrząd jest prawidłowo ustawiony, sprawdzało mi to dwóch różnych mechaników.
- Hołowczyc20
- Audi 80 Klub
- Posty: 804
- Rejestracja: 11 mar 2008, 17:25
- Lokalizacja: Mielec
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Silnik chce pracować to tak jakby był przegrzany. Gorące elementy w komorze zapalają mieszankę zanim uczyni to świeca zapłonowa. Po zgaszeniu tak jakby "przejmują jej" role co jest niekorzystne oczywiście. Nie planowałeś głowicy?
Może wcześniej za bardzo skoczyła Ci temperatura silnik jak uległ przegrzaniu i dlatego tak może się zachowywać. Jeśli sprawdza się to co pisze to znaczy ze podczas trasy może nawet korbowód Ci bokiem wyskoczyć gdyż silnik może się zacierać (stąd te szybkie skoki temperatury).
Czy po nagrzaniu i zgaszeniu auto odpala normalnie czy musi ostygnąć??
Może wcześniej za bardzo skoczyła Ci temperatura silnik jak uległ przegrzaniu i dlatego tak może się zachowywać. Jeśli sprawdza się to co pisze to znaczy ze podczas trasy może nawet korbowód Ci bokiem wyskoczyć gdyż silnik może się zacierać (stąd te szybkie skoki temperatury).
Czy po nagrzaniu i zgaszeniu auto odpala normalnie czy musi ostygnąć??
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Tak załącza się bo silnik jest nadmiernie nagrzany, ale wentylatory się załączają i go schładzają. Nie planowałem głowicy, ale 1,5 roku temu były wymieniane uszczelniacze na popychaczach (chyba dobrze napisałem nazwę ), popychacze i inne części w silniku o których już nie pamiętam. Po remoncie silnik pracował stosunkowo dobrze, chociaż to nie było już to co przed remontem. Chodzi mi oczywiście o moc, bo przed remontem na 300 km przy dużym obciążeniu wziął mi 1l oleju. Cały wydech był od środka zawalony przepalonym olejem, a jak się otworzyło szyby to nie można było wytrzymać od smrodu przepalanego oleju.
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Panowie, temat stary ale nadal aktualny. Co do rozrządu to jest na 100% ustawiony dobrze byłem u kilku mechaników i mówili że jest ok. Dodam do tematu, że auto strzela w wydech, jak ujmę gazu to strzela. Teraz podejdę inaczej do tematu, co muszę wymienić aby można było ustawić dobrze zapłon, bo sądzę że ta część jest odpowiedzialna za wadliwą pracę silnika.