Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,8 NE + LPG] zapytanie co to jest

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

[B3 1,8 NE + LPG] zapytanie co to jest

Post autor: davidpolska » 04 lis 2011, 22:53

Witam. Chciałem zapytać co to jest i na czym polega jego praca działania. Pytam dlatego bo szukam przyczyny palenia mojego auta na PB. Rano podpompuje pedałem gazu 5 razy i zapali od razu i zgaśnie. Ponownie 5 razy i już trzyma obroty. Co to może być??? Paliwo się cofa czy co. Bez pompowania pedałem gazu nie zapali. Może własnie ten element jest uszkodzony?? http://moto.allegro.pl/zawor-cisnienia- ... 99322.html

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 07 lis 2011, 12:50

Witam
Po nocy masz mało paliwa w komorze pływakowej w gaźniku i podpompowanie wstrzykuje do gardzieli gaźnika resztki paliwa ( brakuje go do dalszego podtrzymania pracy silnika ) , po próbie odpalenia pompka dopompowywuje do gaźnika paliwo do poziomu i wówczas już normalnie odpala . Ten element masz najprawdopodobniej sprawny , on odpowiada za powrót nadmiaru paliwa do baku ( nie zalewa gaźnika )

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 07 lis 2011, 23:02

czyli gdzie szukać przyczyny???Pamiętam wcześniej pare lat temu od strzała na PB bez pompowania pedałem gazu!!!!

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 08 lis 2011, 14:36

Rano przed odpaleniem rozkręć gaźnik i zobacz ile jest paliwa w komorze pływakowej . Kończysz jazdę na PB czy LPG ?

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 08 lis 2011, 20:13

Zawsze kończe na PB, jade jakiś 1 km i gasze. Nawet jak postoi 8-12 godz to ten sam problem. Jak zrobić żeby było od razu paliwo na start bez pompowania. Coś w gaźniku się reguluje.???Coś się znam na gaźniku bo go całego rozbierałem i czyściłem ale nie wiem co to może być. Teraz mam już 2 lata po regeneracji gaźnik(400zł) i niechce go rozbierać, bo tak to działa i trzyma obroty i gazu mało pali(30l - 450 km).Jedyne to jak jest zimny to cięzko wchodzi na PB zaraz po odpaleniu. Jak mu ssanie więcej wyciągne i przyspieszam to od razu idzie jak rakieta, ale na prawie wyłączonym ssaniu to jak mu dodaje gaz to go muli i za chwile jedzie dopiero.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 09 lis 2011, 08:24

Bo po to masz ssanie , żeby go używac na zimnym silniku , jak się rozgrzewa to wówczas stopniowo się go wciska .

januszbin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 407
Rejestracja: 21 wrz 2009, 11:27
Lokalizacja: LWL

Post autor: januszbin » 09 lis 2011, 08:35

a w waszych maszynach nie ma w zbiorniku elektrycznej pompy paliwa i filtra gdzieś po drodze....? może to nie działa tak jak powinno,po przekręceniu kluczyka w stacyjce powinno być słychac jak załącza się pompa ....

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 09 lis 2011, 08:50

Pompa paliwa jest w wersji z wtryskiem paliwa. Ale czy w wersji gaźnikowej jest jakaś pompka podpompowująca paliwo, to nie jestem pewien.

mjerzyk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 153
Rejestracja: 05 mar 2007, 20:15
Lokalizacja: Jodłówka

Post autor: mjerzyk » 09 lis 2011, 16:24

pompka chyba raczej mechaniczna w tej wersji , działa jak się kręci silnik

[ Dodano: 2011-11-09, 16:28 ]
ewentualnie można by spróbować założyć zaworek zwrotny paliwa na wężyk coby się nie cofało do zbiornika

Awatar użytkownika
Wino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1015
Rejestracja: 10 paź 2010, 21:46
Imię: Wino
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Wino » 09 lis 2011, 17:59

W tej wersji na pewno nie ma żadnej pompy elektrycznej jest tylko mechaniczna. Co do tego elementu to możesz spróbować go wymienić koszt nie jest wysoki. A skoro miałeś regenerowany gaźnik 2 lata temu to tam raczej bym przyczyny nie szukał.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 lis 2011, 19:34

To urządzenie z linku bocznikuje paliwo jak gaźnik przestaje je przyjmować. Po zgaszeniu na benzynie w sprawnym gaźniku musi być paliwo na rozruch i kilkadziesiąt sekund pracy.
Nawet jak się wypala paliwo na postoju aby przełączyć na lpg to trzeba długo czekać.

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 09 lis 2011, 23:05

aldi pisze:Nawet jak się wypala paliwo na postoju aby przełączyć na lpg to trzeba długo czekać.
aldi pisze:
No właśnie a u mnie jak jade i przerzuce na wypalanie to wypali od razu po 100 metrach, a wcześniej było dłużej.

Koledzy każdy pisze ale nikt nie napisał gdzie zajrzeć i co zrobić. Posłucham kolege mjerzyk kupie zaworek. Ale czemu paliwo się cofa. Powinno być bez zaworka oryginalnie i to pracuje przecież. Audi tak wymyśliło że ma być bez zaworka i już. Ale jak go założe to gdzie go wpiąć. Przed pompą czy za pompą w strone gaźnika>>>??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 lis 2011, 00:06

davidpolska pisze:Koledzy każdy pisze ale nikt nie napisał gdzie zajrzeć i co zrobić.
Podłącz mu "kroplówkę" i zobacz jak odpali.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 10 lis 2011, 11:35

davidpolska pisze:No właśnie a u mnie jak jade i przerzuce na wypalanie to wypali od razu po 100 metrach, a wcześniej było dłużej.
To znaczy , że masz niski poziom paliwa w gaźniku ( wcześniej to znaczy przed regeneracją dłużej wypalałeś paliwo ?) . Zawór zwrotny nic nie da , paliwo nie ma jak się cofnąć z gaźnika

Awatar użytkownika
davidpolska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 479
Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
Lokalizacja: RZESZÓW

Post autor: davidpolska » 10 lis 2011, 12:14

no więc jak go podnieść poziom tego paliwo w komorze, może gaźnik jest źle wyregulowany??(tzn. jakaś przesłona źle podgięta, wiecie o co chodzi)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl