[B4 2.0 ABK] Zarysowane gniazdo simmeringu i rodzaje rolek
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07
[B4 2.0 ABK] Zarysowane gniazdo simmeringu i rodzaje rolek
Witam,
podczas demontażu simmeringu wału korbowego niestety zarysowałem wkrętem gniazdo uszczelniacza.
https://tufotki.pl/iLUBf
Nowy simmer już założony, ale nie wiem czy dobrze zrobiłem. Może lepiej by było go zdemontować nałożyć trochę silikonu w miejscu uszkodzenia i nałożyć nowy? Czy lepiej już tego nie ruszać?
https://tufotki.pl/ljp8n
Póki co wymiana rozrządu wstrzymana, bo okazało się, że rolka zakupiona była z plastikową bieżnią, a wcześniej była z metalową. Ta nowa SKF jest trochę większa i ma większy luz na szpilce niż ta stara. Z tego co czytałem to wiele osób miało problem z tymi rolkami SKF. Wymienić w poniedziałek w sklepie na inną?
podczas demontażu simmeringu wału korbowego niestety zarysowałem wkrętem gniazdo uszczelniacza.
https://tufotki.pl/iLUBf
Nowy simmer już założony, ale nie wiem czy dobrze zrobiłem. Może lepiej by było go zdemontować nałożyć trochę silikonu w miejscu uszkodzenia i nałożyć nowy? Czy lepiej już tego nie ruszać?
https://tufotki.pl/ljp8n
Póki co wymiana rozrządu wstrzymana, bo okazało się, że rolka zakupiona była z plastikową bieżnią, a wcześniej była z metalową. Ta nowa SKF jest trochę większa i ma większy luz na szpilce niż ta stara. Z tego co czytałem to wiele osób miało problem z tymi rolkami SKF. Wymienić w poniedziałek w sklepie na inną?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 58
- Rejestracja: 30 maja 2018, 18:01
- Lokalizacja: Przemyśl
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
krzysiekli1989, pierwsze słyszę to co piszesz. A to że ludzie wymieniają je na jakieś tam inne to fakt(przy okazji wywalają poluźniacz paska) tylko nie wiem po co, wystarczy nie kupować badziewia.
bo pewnie dali ci nie tą co trzeba, albo już wcześniej ktoś to u ciebie przerobił na inną rolkę a tobie dali taką jak być powinna.Norton9988 pisze:Ta nowa SKF jest trochę większa i ma większy luz na szpilce niż ta stara.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07
Rocznik 1994. W sklepie właśnie coś wspominali o różnych rolkach. Dałem im VIN, a oni tą rolkę.
Zdjęcia starej i nowej rolki
https://tufotki.pl/kJahX
A co proponujecie zrobić z tym uszczelniaczem?
Zdjęcia starej i nowej rolki
https://tufotki.pl/kJahX
A co proponujecie zrobić z tym uszczelniaczem?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 58
- Rejestracja: 30 maja 2018, 18:01
- Lokalizacja: Przemyśl
PieterB pisze:krzysiekli1989, pierwsze słyszę to co piszesz. A to że ludzie wymieniają je na jakieś tam inne to fakt(przy okazji wywalają poluźniacz paska) tylko nie wiem po co, wystarczy nie kupować badziewia.bo pewnie dali ci nie tą co trzeba, albo już wcześniej ktoś to u ciebie przerobił na inną rolkę a tobie dali taką jak być powinna.Norton9988 pisze:Ta nowa SKF jest trochę większa i ma większy luz na szpilce niż ta stara.
Kolega ktory mi to robił zjadł zeby na ABK, sam miał i zrobił swoim ABK 240 tys km wiec mu ufam i skoro mi to założył a ta rolka i tak wychodzi taniej niz dedykowana do ABK , jest ok, to mu ufam.
Auto śmiga, nie widze problemu.
Ostatnio zmieniony 02 lip 2018, 06:51 przez krzysiekli1989, łącznie zmieniany 3 razy.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
No to masz akurat rok przejściowy a rolka zależna jest od vin. Dla plastikowej było do "8C-S-075037" dla metalowej powyżej powyżej "8C-S-075038"Norton9988 pisze:Rocznik 1994
Niestety rolki nie są zamienne bo są zalezne od tak zwanego "poluzniacza" napinacza to był też rok zmiany tego z poluzniacza na amortyzator.
Dla plastikowej rolki
Dla metalowej
Zdejmij osłonę i zweryfikuj jaką rolkę powinieneś mieć po napinaczu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
WitamA te standardowe są lużno spasowane i nie ma czym się przejmować...
Czy to może być powodem takiego turkotania, klekotania zaczynającego się w okolicach 60 stopni wzwyż przy dodawaniu gazu na ok. 1500-2000 obrotów/min.? Jak mocno opoźniłem zapłon aż auto zamuliło to klekotania nie było.
Pytałem tu na forum o ten dźwięk już kilka razy i niby silnik może mieć jakieś luzy, ale to dziwna sprawa, bo autem przejeździłem już 20 tys. km od kupna, dwa razy zmieniany olej, co 2 tankowania kontolowany stan i wiele razy próbowałem doszukać się czegoś w oleju. Bez skutku, a klekot jest cały czas taki sam.
Dodam, że napęd rozrządu ktoś przede mną zmieniał i o rolce wiem tylke, że jest metalowa i wszystko wygląda na razie dobrze (30 tys. km ma napęd i planuję zmianę przy ok. 60).
Ps. Jeśli chodzi o to - trzpień automatycznego napinacza/poluźniacza jest luźny względem płytki rolki i nie ma na nim pierścienia zabezpieczającego mimo obecności rowka.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07
Wychodzi na to, że rolka była zła.
https://tufotki.pl/pI7IW#p23689025
Mimo wszystko po około 50 tys. km nic się nie działo, pasek nie był ścięty, ani nic.
Tylko, dlaczego ta nowa rolka lata tak luźno na tej szpilce? Na starej jest ścisło.
https://tufotki.pl/pI7IW#p23689025
Mimo wszystko po około 50 tys. km nic się nie działo, pasek nie był ścięty, ani nic.
Tylko, dlaczego ta nowa rolka lata tak luźno na tej szpilce? Na starej jest ścisło.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 95
- Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07
Zdjęcia obu rolek
https://tufotki.pl/kJahX
Co do pokazania tego luzu rolki na szpilce to jutro wstawię zdjęcia, ale myślę, że powodem tego jest rolka SKF. Znalazłem kilka postów o tym, że te rolki siedziały luźniej, czego następstwem było ścinanie paska. Podobno pomagała wymiana rolki na INA.
Już nie wiem co mam robić . Wymienić na plastikową, tylko że tym razem marki INA, czy na metalową (taką samą jaka była założona wcześniej)?
https://tufotki.pl/kJahX
Co do pokazania tego luzu rolki na szpilce to jutro wstawię zdjęcia, ale myślę, że powodem tego jest rolka SKF. Znalazłem kilka postów o tym, że te rolki siedziały luźniej, czego następstwem było ścinanie paska. Podobno pomagała wymiana rolki na INA.
Już nie wiem co mam robić . Wymienić na plastikową, tylko że tym razem marki INA, czy na metalową (taką samą jaka była założona wcześniej)?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Jak byś uważnie czytał to ścinanie paska nie zawsze wiązało się z rolką. Innym pomogła wymiana rolka innym tylko ośki innym koła zębate innym nic także temat rzeka tu nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Ja tam mam SKF i mimo że lata jak żyd po pustyni nie mam tych problemów.
Ale decyzja nalezy do ciebie bo ja tu nic nie mówię bo różnie z tym bywa. A że silnik kolizyjny to sam podejmuj decyzje.
Ale decyzja nalezy do ciebie bo ja tu nic nie mówię bo różnie z tym bywa. A że silnik kolizyjny to sam podejmuj decyzje.