Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Zarysowane gniazdo simmeringu i rodzaje rolek

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

[B4 2.0 ABK] Zarysowane gniazdo simmeringu i rodzaje rolek

Post autor: Norton9988 » 01 lip 2018, 08:56

Witam,
podczas demontażu simmeringu wału korbowego niestety zarysowałem wkrętem gniazdo uszczelniacza.

https://tufotki.pl/iLUBf

Nowy simmer już założony, ale nie wiem czy dobrze zrobiłem. Może lepiej by było go zdemontować nałożyć trochę silikonu w miejscu uszkodzenia i nałożyć nowy? Czy lepiej już tego nie ruszać?

https://tufotki.pl/ljp8n

Póki co wymiana rozrządu wstrzymana, bo okazało się, że rolka zakupiona była z plastikową bieżnią, a wcześniej była z metalową. Ta nowa SKF jest trochę większa i ma większy luz na szpilce niż ta stara. Z tego co czytałem to wiele osób miało problem z tymi rolkami SKF. Wymienić w poniedziałek w sklepie na inną?

krzysiekli1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 30 maja 2018, 18:01
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: krzysiekli1989 » 01 lip 2018, 19:04

Ponoć te rolki z ABK to ogolnodostepny badziew.
Mi jak kolega zmieniał rozrząd zaproponował że zaloży rolkę oraz śrubę rolki z B3 ale nie wiem z jakiego motoru, bo mówił że ta rolka oblata 5 razy tyle , ile te dedykowane do ABK.
W necie napewno gdzieś znajdziesz z jakiego motoru B3 ta rolka.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 lip 2018, 19:34

A z którego roku masz abk??

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 lip 2018, 19:47

krzysiekli1989, pierwsze słyszę to co piszesz. A to że ludzie wymieniają je na jakieś tam inne to fakt(przy okazji wywalają poluźniacz paska) tylko nie wiem po co, wystarczy nie kupować badziewia.
Norton9988 pisze:Ta nowa SKF jest trochę większa i ma większy luz na szpilce niż ta stara.
bo pewnie dali ci nie tą co trzeba, albo już wcześniej ktoś to u ciebie przerobił na inną rolkę a tobie dali taką jak być powinna.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 lip 2018, 20:01

Jedna i druga rolka miała te samo mocowanie. Chyba że mowa o całkiem innej. A te standardowe są lużno spasowane i nie ma czym się przejmować bo liczy się prostopadłość do bloku.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 lip 2018, 20:06

Jarewa, widziałem też jakieś jeszcze inne, nawet nie wiem z czego a co ma kolega to trudno powiedzieć.

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 01 lip 2018, 20:12

Rocznik 1994. W sklepie właśnie coś wspominali o różnych rolkach. Dałem im VIN, a oni tą rolkę.
Zdjęcia starej i nowej rolki

https://tufotki.pl/kJahX

A co proponujecie zrobić z tym uszczelniaczem?

krzysiekli1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 30 maja 2018, 18:01
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: krzysiekli1989 » 01 lip 2018, 20:22

PieterB pisze:krzysiekli1989, pierwsze słyszę to co piszesz. A to że ludzie wymieniają je na jakieś tam inne to fakt(przy okazji wywalają poluźniacz paska) tylko nie wiem po co, wystarczy nie kupować badziewia.
Norton9988 pisze:Ta nowa SKF jest trochę większa i ma większy luz na szpilce niż ta stara.
bo pewnie dali ci nie tą co trzeba, albo już wcześniej ktoś to u ciebie przerobił na inną rolkę a tobie dali taką jak być powinna.

Kolega ktory mi to robił zjadł zeby na ABK, sam miał i zrobił swoim ABK 240 tys km wiec mu ufam i skoro mi to założył a ta rolka i tak wychodzi taniej niz dedykowana do ABK , jest ok, to mu ufam.
Auto śmiga, nie widze problemu.
Ostatnio zmieniony 02 lip 2018, 06:51 przez krzysiekli1989, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 lip 2018, 20:41

Norton9988 pisze:Rocznik 1994
No to masz akurat rok przejściowy a rolka zależna jest od vin. Dla plastikowej było do "8C-S-075037" dla metalowej powyżej powyżej "8C-S-075038"

Niestety rolki nie są zamienne bo są zalezne od tak zwanego "poluzniacza" napinacza to był też rok zmiany tego z poluzniacza na amortyzator.

Dla plastikowej rolki


Obrazek

Dla metalowej



Obrazek


Zdejmij osłonę i zweryfikuj jaką rolkę powinieneś mieć po napinaczu

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1064
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 01 lip 2018, 21:44

A te standardowe są lużno spasowane i nie ma czym się przejmować...
Witam

Czy to może być powodem takiego turkotania, klekotania zaczynającego się w okolicach 60 stopni wzwyż przy dodawaniu gazu na ok. 1500-2000 obrotów/min.? Jak mocno opoźniłem zapłon aż auto zamuliło to klekotania nie było.
Pytałem tu na forum o ten dźwięk już kilka razy i niby silnik może mieć jakieś luzy, ale to dziwna sprawa, bo autem przejeździłem już 20 tys. km od kupna, dwa razy zmieniany olej, co 2 tankowania kontolowany stan i wiele razy próbowałem doszukać się czegoś w oleju. Bez skutku, a klekot jest cały czas taki sam.
Dodam, że napęd rozrządu ktoś przede mną zmieniał i o rolce wiem tylke, że jest metalowa i wszystko wygląda na razie dobrze (30 tys. km ma napęd i planuję zmianę przy ok. 60).

Ps. Jeśli chodzi o to - trzpień automatycznego napinacza/poluźniacza jest luźny względem płytki rolki i nie ma na nim pierścienia zabezpieczającego mimo obecności rowka.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 lip 2018, 22:01

Nie to nie będzie powodem odgłosów bo to tylko luz n ośce, dziwne co co piszesz byś musiał podać zdjęcia bo nadmierny luźny pasek może być powodem tych dźwięków.

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 01 lip 2018, 22:13

Wychodzi na to, że rolka była zła.

https://tufotki.pl/pI7IW#p23689025

Mimo wszystko po około 50 tys. km nic się nie działo, pasek nie był ścięty, ani nic.
Tylko, dlaczego ta nowa rolka lata tak luźno na tej szpilce? Na starej jest ścisło.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 lip 2018, 22:17

Pokaż na zdjeciach bo powinna tak samo jak metalowa może miałeś coś kombinowane i pokaż starą rolkę. Ten luz nie jest ważny ważna jest liniowość .

Norton9988
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 95
Rejestracja: 12 maja 2018, 01:07

Post autor: Norton9988 » 01 lip 2018, 22:20

Zdjęcia obu rolek

https://tufotki.pl/kJahX

Co do pokazania tego luzu rolki na szpilce to jutro wstawię zdjęcia, ale myślę, że powodem tego jest rolka SKF. Znalazłem kilka postów o tym, że te rolki siedziały luźniej, czego następstwem było ścinanie paska. Podobno pomagała wymiana rolki na INA.

Już nie wiem co mam robić bezradny_ . Wymienić na plastikową, tylko że tym razem marki INA, czy na metalową (taką samą jaka była założona wcześniej)?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 lip 2018, 22:52

Jak byś uważnie czytał to ścinanie paska nie zawsze wiązało się z rolką. Innym pomogła wymiana rolka innym tylko ośki innym koła zębate innym nic także temat rzeka tu nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Ja tam mam SKF i mimo że lata jak żyd po pustyni nie mam tych problemów.

Ale decyzja nalezy do ciebie bo ja tu nic nie mówię bo różnie z tym bywa. A że silnik kolizyjny to sam podejmuj decyzje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl