Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Zawieszone obroty

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
kamiloo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 03 sie 2010, 21:19
Lokalizacja: Łańcut/Podkarpacie

[B4 ABK] Zawieszone obroty

Post autor: kamiloo89 » 25 paź 2011, 22:51

Koledzy mam taki mały problem i w związku z nim pytanie.
Od dwóch dni miałem wolne obroty na poziomie 1000 (na pb i lpg identyko). Wczoraj przeczyściłem wd40 regulator wolnych ale nic się nie zmieniło. Przepływomierza nie oglądałem jeszcze.
Ale teraz jak wracałem od narzeczonej to mocno dostało autko w du*e i kilka razy pod czerwone pole obroty podeszły i ogólnie szybko było :mrgreen: i po zajechaniu pod dom ku mojemu zaskoczeniu okazało się że wolne obroty stoją ładnie tak jak powinny na ok. 850 :-|
Zobaczę jak będzie jutro z tymi wolnymi ale powiedzcie mi czy zawiesza mi się przepływka czy to raczej coś nie tak z tym regulatorem :?: Wcześniej takiego problemu nie miałem

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 26 paź 2011, 21:04

Na moje niedoświadczone oko coś może nie "zatrybiać" czujnik tempreratury ten który odpowiada za sterowanie ssaniem. Ten niebieski obok szarego w króćcu przy głowicy. Jak mu tak dogrzałeś to może coś tam zaczeło lepiej stykać... :-D
Przepływke raczej zostaw w spokoju. Jak by coś się blokowało to są inne objawy.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 26 paź 2011, 21:32

elektronic pisze:Na moje niedoświadczone oko coś może nie "zatrybiać" czujnik tempreratury ten który odpowiada za sterowanie ssaniem. Ten niebieski obok szarego w króćcu przy głowicy. Jak mu tak dogrzałeś to może coś tam zaczeło lepiej stykać... :-D
Przepływke raczej zostaw w spokoju. Jak by coś się blokowało to są inne objawy.
szybciej krokowy od wolnych obrotow jak niebieski czujnik

dla pewnosci miernik w reke i trzeba zerknac na rezystancje czujnika czy pokazuje tak jak powinno byc

Awatar użytkownika
kamiloo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 03 sie 2010, 21:19
Lokalizacja: Łańcut/Podkarpacie

Post autor: kamiloo89 » 26 paź 2011, 21:43

Dodam, że ssanie było widać normalnie czyli były podwyższone obroty przez chwilę a później spadły na wspomniane 1000

tomek1982 możesz mi opisać jak sprawdzić ten czujnik? Słabo się na tym znam ale miernik taki uniwersalny mam do dyspozycji

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 26 paź 2011, 21:47

tomek1982 pisze:
elektronic pisze:Na moje niedoświadczone oko coś może nie "zatrybiać" czujnik tempreratury ten który odpowiada za sterowanie ssaniem. Ten niebieski obok szarego w króćcu przy głowicy. Jak mu tak dogrzałeś to może coś tam zaczeło lepiej stykać... :-D
Przepływke raczej zostaw w spokoju. Jak by coś się blokowało to są inne objawy.
szybciej krokowy od wolnych obrotow jak niebieski czujnik

dla pewnosci miernik w reke i trzeba zerknac na rezystancje czujnika czy pokazuje tak jak powinno byc
krokowy to lubi bujać obrotami, no ale różne przypadki są

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 26 paź 2011, 21:51

kamiloo89 pisze:Dodam, że ssanie było widać normalnie czyli były podwyższone obroty przez chwilę a później spadły na wspomniane 1000

tomek1982 możesz mi opisać jak sprawdzić ten czujnik? Słabo się na tym znam ale miernik taki uniwersalny mam do dyspozycji
przekrec by mierzyć rezystancje na ohmy wyciagnij wtyczke i dotknij do styków wskazania masz nizej jakie powinne byc czym temp wieksza tym rezystancja mniejsza

przy 0°C 5000...6500
- przy 10°C 3300...4500
- przy 20°C 2200...3000
- przy 30°C 1500...2000
- przy 40°C 1000...1400
- przy 50°C 700...950
- przy 60°C 540...680
- przy 70°C 400...500
- przy 80°C 275...375
- przy 90°C 200...275
- przy 100°C 150...225

Awatar użytkownika
kamiloo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 03 sie 2010, 21:19
Lokalizacja: Łańcut/Podkarpacie

Post autor: kamiloo89 » 26 paź 2011, 22:00

Tak myślałem, że rezystancje mierzy się w różnych temperaturach a u mnie wskaźnik temperatury troche wariuje niestety (podejrzewam zimne luty w zegarach) więc jak coś zmierzę to tylko tak "na oko" w jakiej temp jaka jest
Ale wielkie dzięki za dokładne info ;-)

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 26 paź 2011, 22:05

kamiloo89 pisze:Tak myślałem, że rezystancje mierzy się w różnych temperaturach a u mnie wskaźnik temperatury troche wariuje niestety (podejrzewam zimne luty w zegarach) więc jak coś zmierzę to tylko tak "na oko" w jakiej temp jaka jest
Ale wielkie dzięki za dokładne info ;-)
oczywiscie to co podalem tyczy sie niebieskiego czujnika za wskazania na desce odpowiada czujnik szary

Awatar użytkownika
kamiloo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 03 sie 2010, 21:19
Lokalizacja: Łańcut/Podkarpacie

Post autor: kamiloo89 » 26 paź 2011, 22:13

no tak tak ja wiem za co który odpowiada ;-)
będę patrzył na temperatury przez vaga on powinien dobrze pokazywać prawda?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 paź 2011, 16:38

Mam to samo czasami. Dowiedziałem się że to czujnik położenia przepustnicy. Żeby "zbić" obroty trzeba przygazować powyżej 4000 i wówczas normalnie spadną. Znajduje się on pod przepustnicą.

Awatar użytkownika
kamiloo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 03 sie 2010, 21:19
Lokalizacja: Łańcut/Podkarpacie

Post autor: kamiloo89 » 28 paź 2011, 16:48

W moim przypadku takie przygazowanie nie pomagało niestety

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 paź 2011, 18:21

Mnie czeka jutro troszkę pracy z autkiem. Kończę zawieszenie i jak starczy czasu wymienię też ten TPS. U mnie jest tak, że jak dodam gazu podczas jazdy to bardzo wolno schodzi z obrotów i zatrzymuje się na ok 1800. W korku "zbijam" też obroty biegami, sprzęgłem i hamulcem. Dam znać czy pomogło.

Awatar użytkownika
kamiloo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 03 sie 2010, 21:19
Lokalizacja: Łańcut/Podkarpacie

Post autor: kamiloo89 » 28 paź 2011, 19:11

Wymiana TPS to takie P&P? Czy jest jakieś ustawianie czegoś czy może adaptacja w vagu?

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 paź 2011, 19:42

To jest P&P. Tylko trzeba wiedzieć jaki masz dokładnie bo ja mam 3-pinowy i są więcej. Chyba 5-pinowe. Napisz dokładnie rocznik to się da ustalić w etce jaki masz.

Awatar użytkownika
kamiloo89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 79
Rejestracja: 03 sie 2010, 21:19
Lokalizacja: Łańcut/Podkarpacie

Post autor: kamiloo89 » 28 paź 2011, 20:19

Ja mam rocznik 93 i też mam 3-pinowy
Jak masz dostęp do etki to napisz mi jaki to jest numer

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl