Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.0 115km `92r LPG] Zby długo chodzi na ssaniu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

[2.0 115km `92r LPG] Zby długo chodzi na ssaniu

Post autor: siejkers » 13 kwie 2014, 00:04

Witam mam pytanko mój znajomy ma c4 2.0 115km nie wiem jaki silnik bo nie znam dokładnie tych oznaczeń ale ma elektroniczny wtrysk jedno punktowy i mam talie pytanko po odpaleniu na ssaniu długo trzyma wysokie obroty tzn długo chodzi na ssaniu nawet po przejechaniu 4km do pracy dalej chodzi na ssaniu dopiero po dłuższej trochę jeździe ssanie spada. Jest jakaś regulacja tego ssania lub co odpowiada za działanie tego ssania tzn układ sam je sobie wyłącza? Dodam że autko jeździ w gazie i na odcinkach 4km do pracy i 4km z pracy pali ok 17-18L gazu dlatego pytanie o to ssanie bo na tym odcinku 4km cały czas na ssaniu lata i pewnie temu tyle połyka tego gazu

wudar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:53
Lokalizacja: Radom

Post autor: wudar » 13 kwie 2014, 07:47

Prawdopodobnie czujnik temp. płynu chłodzącego niebieski jest walnięty.Jak sie zachowuje na benzynie? Sprawdz czy sonda lambda działa bo przepał ma niezły jak na 115 koni :D i to raczej nie przez ssanie tyle pali.Jakiej generacji gaz masz zamontowany?

pawel_G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 13 lis 2013, 20:04
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel_G » 13 kwie 2014, 08:25

2.0 115KM to raczej ma elektroniczny wtrysk wielopunktowy, bo w C4 też były ABK.
Czujnik temperatury, przekaźnik nr 30, wtrysk startowy, sonda lambda do sprawdzenia. Wtrysk startowy odpiąć wtyczkę i spróbować jedną wycieczkę zrobić bez niego, przekaźnik nr 30 może mieć zimne luty, ale on się raczej inaczej objawia. Druga rzecz czujnik temperatury, podpiąć pod kompa i zczytać wartości rzeczywiste, być może czujnik jest walnięty i przekazuje błędne dane, że jest np. cały czas -5st. C. Sonda lambda powinna cały czas pracować w zakresie od 0-1V jeśli stoi, bądź ma inne wartości to mamy winowajce. Ja jeszcze odpiąłbym zaraz po odpaleniu silniczek krokowy i sprawdził czy nie zmienia się praca silnika, on też dużo mąci w tych silnikach.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 kwie 2014, 11:53

Jak koledzy wyżej wspomnieli w C4 ABK miał 115KM i chyba był też na początku produkcji AAD na mechanicznym wtrysku. Na jednopunktowym był AAE 100KM.
Lista silników benzynowych w C4 http://www.audiklub.org/silniki/-/audi/ ... 00/pb.html

siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

Post autor: siejkers » 13 kwie 2014, 22:46

uu dużo tych porad aż mi sie w głowie zakręciło :-) no na dniach posprawdzam ze znajomym te wskazówki zobaczymy co wyjdzie a co do spalania to gaz jest dopiero niedawno założony także nówka sztuka (wcześniej latał na PB) ale jakiej firmy gaz to nie wiem ale sie dowiem. Wielkie dxzięki za wskazówki będę jeszcze monitorował to. A uważacie że przy tym silniku te 17-18L/100km gazu na krótkich dystansach to jest stanowczo za dużo?

pawel_G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 13 lis 2013, 20:04
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel_G » 14 kwie 2014, 14:38

Napisz jaki masz kod/oznaczenie silnika, bo spotkałem się z silnikiem 115KM w B3 na jednopunktowym. Co do spalania gazu powiem Ci tak, ja mam 115KM wielpunktowy wtrysk elektroniczny, instalacja sekwencyjna KME i auto spala od 10-15L gazu, w zależności od tego czy jeździ się po mieście, czy po trasie, czy się jeździ eco, czy butuje żeby się lepiej zbierał. Więcej jak 15L mi nie przepalił. Ale moje B4 waży około 1300kg, A6/100 były nieco cięższe, więc przy tej samej ilości koni a cięższej budzie logicznym jest, że palił będzie więcej.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 kwie 2014, 20:28

pawel_G pisze:bo spotkałem się z silnikiem 115KM w B3 na jednopunktowym.
bo takowe były AAD i PS więc to nic dziwnego.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 kwie 2014, 20:32

PieterB pisze:
pawel_G pisze:bo spotkałem się z silnikiem 115KM w B3 na jednopunktowym.
bo takowe były AAD i PS więc to nic dziwnego.
Ale nie na jednopunkowy wtrysku tylko mechanicznym.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 kwie 2014, 20:35

a racja mój błąd :oops:

pawel_G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 13 lis 2013, 20:04
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel_G » 14 kwie 2014, 20:57

Obojętnie jaki by to nie był silnik, kolega zakładający temat nie podał kodu silnika ani nawet rocznika, więc daremne rozkminy. Moim skromnym zdaniem podstawą jest zczytanie błędów i wartości rzeczywistych, mierzonych parametrów, być może któryś z czujników podaje złą temp. do kompa, i przez to jeździ się cały czas na ssaniu. Swoją drogą spalanie na gazie ciut za duże, ale może tak wyregulowana instalacja jest. Sugerowałbym się spalaniem na benzynie jeśli już. A w ogóle co to za instalacja?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl