Witam, posiadam od miesiąca Audi 80 b3 1.8 SF 90KM z 1986r. na gaźniku z LPG. W danych profilowych nie ma oznaczenia SF. Dlatego wybrałem inne.
Auto od paru dni ma kłopot z utrzymaniem obrotów na biegu jałowym. Kręci się na ciepłym silniku w zakresie 500 - 700 obr. /min. telepiąc się przy tym jakby miał zaraz zgasnąć. Jest to uciążliwe np. przy dojeździe do skrzyżowania. Ciągle muszę jechać ze ssaniem. Stało się tak nagle, bo wcześniej trzymały się na poziomie 900 - 950 obr. /min. Auto użytkuję od początku tygodnia, gdyż kupiłem je niesprawne po 3 latach postoju, uruchomiłem i staram się doprowadzić do ładu. Dodam, że kiedy rozłączę przewód podciśnienia przy zbiorniczka zielonym to obroty wzrastają, gdy zatkam palcem spadają. Klapka w obudowie filtra działa (podpiąłem strzykawkę). Jakieś pomysły?
[1.8 SF LPG] Zbyt niskie obroty silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4785
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Re: [1.8 SF LPG] Zbyt niskie obroty silnika
Lewe powietrze leci "podstawą gaźnika" albo problem z regulacją mieszanki albo uchylenia przepustnicy. Pewnie będziesz musiał się trochę podoktoryzować z gaźników, bo już mało fachowców zostało. W książkach sam naprawiam są opisane regulacje.
Masz problem na benzynie czy na gazie?
Masz problem na benzynie czy na gazie?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 gru 2022, 01:12
- Imię: Maciek
- Model: Audi 80 B3
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.8 DS
Re: [1.8 SF LPG] Zbyt niskie obroty silnika
Podstawę gaźnika wymieniłem wcześniej, zanim to się stało, bo była porwana. Założona jest nowa febi. Na obu paliwach jest praktycznie tak samo i mam wrażenie, że ciężej jest go uruchomić, bo po postoju nawet ze ssaniem i gazem w podłodze muszę chwilę pokręcić. Książkę posiadam i przestudiowałem, ale zdjęcia są kiepskiej jakości. Zastanawiam się nad regulacją obrotów, ale najpierw zmienię świece jeszcze i sprawdzę ustawienie zapłonu o ile to coś może wnieść. Aparat i kopułkę czyściłem, przewody WN nowe. Większość posiada wtryski, a ja uratowałem od złomu tego gaźnikowca z pierwszego roku wypustu tego modelu i to w dodatku z października, a o ile wiem zaczęto produkować je we wrześniu. Objawy ma tak jakby był zbyt szczelny... Jak dostanie powietrza to odżywa. Nic nie kręcone, z dnia na dzień mu się od mieniło, a było dobrze.