Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Zimą ciężej pali

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
marekszcz3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:10

Post autor: marekszcz3 » 31 paź 2012, 19:50

Pompka po przekręceniu kluczyka pompuje i po jakimś czasie się wyłącza (słychać ją), więc sądzę że ciśnienie daje.
A regulator ciśnienia jakby się skończył to by nie działał za drugim razem, chyba.

Awatar użytkownika
FilippoAudi80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 23 maja 2012, 17:22
Lokalizacja: Kamieńsk/Łódzkie

Post autor: FilippoAudi80 » 09 lis 2012, 21:34

a jak to jest w ABT jak nie pali na dotyk na zimnym tylko musi pokręcić chwile? :-/

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 13 lis 2012, 22:05

powody mogą być rożne jak zawsze

Awatar użytkownika
schack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 687
Rejestracja: 26 mar 2012, 10:32
Lokalizacja: Lublin

Post autor: schack » 13 lis 2012, 22:13

u mnie czy ciepło czy zimno zawsze łapie za 3 przekreceniem jakby ;P

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 14 lis 2012, 13:10

te auta mają już swoje lata i tam może siadać wszystko

kris.problem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 03 lut 2011, 21:05

Post autor: kris.problem » 23 lis 2012, 10:03

Ja tez miałem problem z odpaleniem mojej "babci" przyczyna urwane kabelki od wtryskiwacza rozruchowego WIELKIE DZIEKI ZA POMOC :-D

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 14 gru 2012, 19:51

Jeśli chodzi o ABK to jeśli sprawdzimy cały układ zapłonowy i wszystko jest sprawne, łącznie z niebieskim czujnikiem to pozostaje jeszcze jedna rzecz. Zadajmy sobie pytanie dlaczego samochód nie pali zimą jeśli ma spełnione wszystkie warunki. Jest dobra iskra, dostaje paliwo oraz ma dobrą kompresję? Co więc jest nie tak? Należy dokładnie sprawdzić właśnie wtryskiwacz rozruchowy oraz silnik krokowy. Silnik krokowy jest to urządzenie dzięki któremu silnik dostanie tlen. Jeśli nie ma mieszanki paliwowo powietrznej w odpowiedniej proporcji to możemy zapomnieć o zapalaniu. Jeśli wtryskiwacz rozruchowy nie dostarczy więcej paliwa to rozruch będzie bardzo utrudniony. Do dokładnego sprawdzenia te dwa elementy.

Oczywiście jest to sytuacja w której auto ciężko pali, jeśli nie pali wcale to nie zaczynajmy od krokowego ani wtryskiwacza rozruchowego.

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 17 gru 2012, 08:48

Easyrider pisze:Auto pali za każdym razem, ale trzeba długo go kręcić i potem czuć benzynę w środku.
Dodam, że jeszcze niedawno palił doskonale i od razu, kopułka jest wymieniona.
Po odpaleniu działa normalnie - stąd myślę że to wina braku dostarczenia paliwa na rozruch, a nie braku iskry.

Zastanawia mnie dlaczego trzeba go długo kręcić i na zimnym, i na ciepłym. Na dotyk pali tylko, jeśli został zgaszony i prawie od razu ponownie uruchomiony.
Dokładnie to samo mam od 2 dni. Czytając troche ten temat widze że trzeba zacząć od wtryskiwacza rozruchowego a następnie sprawdzić regulator?

W sumie to zacząłem od niebieskiego czujnika bo skoro auto jest w rodzinie od 5 lat a nie był wymieniany to nawet profilaktycznie warto zmienić. Koszt ori w ASO w DE 17,80E. Zobaczymy jutro z rana co będzie.

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 28 gru 2012, 00:18

Rozruch silnika w ekstremalnych warunkach to właśnie zima :)

Też miałem taki problem, że auto trzeba było długo kręcić na zimnym silniku zanim zapalił.
Najważniejszy w tej kwestii może wcale nie okazać się wtryskiwacz rozruchowy. Jeśli połączenia łączące wtryskiwacz z komputerem są nie pourywane czy zaśniedziałe to raczej wykluczyłbym ten element.

Ja podmieniłem cewkę WN i auto odżyło.
Samochód ze starą cewką palił na ciepłym idealnie, nic nie przerywał, ale na zimnym bardzo długo musiałem kręcić. O dziwo, jak już zapalił, to chodził idealnie. Po wymianie cewki WN nie mam już najmniejszych problemów.

Aby nie wpędzać się w koszty pożycz od kogoś sprawną cewkę lub podmień jakąś dobrą używkę. Jeśli zapali wtedy na zimnym to znaczy, że jesteśmy w domu :)

Powodzenia

PS. Nawet sprawdziłem rezystancję uzwojenia pierwotnego i wtórnego na starej cewce i było idealne. A jednak coś tam w niej się posypało. Teraz jeżdżę na Hella, jest super.

Awatar użytkownika
cougar94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 19 lis 2012, 17:08
Lokalizacja: GBY/ZK

Post autor: cougar94 » 25 sty 2013, 14:09

mój mi właśnie teraz odwalił akcję, kręci kręci, ścisza, odłos jakby się centralny zamykał, i teraz nawet nie kręci :( nie wiem co się dzieje, jestem uwięziona, za chwilę powinien być mechanik, może mi wyleczy audika i dojadę do domu, czarna rozpacz normalnie...

Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 25 sty 2013, 16:51

Mógłbym go dla Ciebie zdiagnozować Olu :) Nie wpadaj w czarną rozpacz, tylko napisz co dokładnie się dzieje, może będę mógł pomóc Ci na odległość :)

Awatar użytkownika
cougar94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 19 lis 2012, 17:08
Lokalizacja: GBY/ZK

Post autor: cougar94 » 26 sty 2013, 15:48

w tej chwili już ogarnięte, na holu odpalił, poszły szczotki od rozrusznika, dziś wymienione :)

Awatar użytkownika
Easyrider
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 12 mar 2007, 23:10
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Easyrider » 22 mar 2013, 13:21

Miałem niedawno sytuację, że ABK odpalał dopiero za 4-tym razem (na zimnym). Był to powtarzalny efekt - za każdym razem odpalał tak samo.

Okazało się, że wtryskiwacz rozruchowy nie wtryskiwał - a to z winy niebieskiego czujnika temperatury.
Po wymianie czujnika (na niemiecki MEINL) wszystkie objawy ustapiły.

Gulon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 03 sie 2013, 21:37

Post autor: Gulon » 13 sie 2013, 15:48

Czy mógłby ktoś wrzucić zdjęcie silnika ABK z zaznaczoną wtyczką od wtrysku rozruchowego?
Zdjęcia, które były wcześniej dodane poznikały z serwerów.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11728
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 sie 2013, 22:41

Gulon, proszę bardzo

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga