[B4 ABK] Zimą ciężej pali
-
- Forum Audi 80
- Posty: 10
- Rejestracja: 05 wrz 2009, 23:15
- Imię: Artur
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rzeszów
- 69kotek1988
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 12 mar 2015, 18:29
- Lokalizacja: Sosnowiec
a co to znaczy uszkodzony bezpiecznik 28 ?? Bo u mnie jest cały ale napięcia na nim go nie mam jak sprawdzałem Miernikiem >> mogę pociągnąć napięcie z innego bezpiecznika ??rafalaudi1 pisze:W przypadku jak opisane czyli ciężkie odpalanie na zimnym są najczęściej 4 przyczyny:
- urwane przewody od rozruchowego,
- uszkodzony regulator ciśnienia,
- niebieski czujnik temperatury,
- uszkodzony bezpiecznik 28.
To tak dla potomnych
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 mar 2008, 16:09
- Lokalizacja: Kluczbork
Panowie, miałem ten sam problem. Czasem odpalił za 1 razem, czasem wcale. Kręcenie nie raz do rozładowania akumulatora. 3 razy zdarzyło się że jechałem i nagle wszystko zgasło na 2 sek. Nieraz nie chciał odpalić. zamykałem wkurzony, przychodziłem po godzinie czy 2, i na dotyk odpalił. Później przestał. Za każdym razem katowałem rozrusznik.
Po 1 kabelek w kostce niebieskiej od wtryskiwacza rozruchowego
po 2 przekaźnik 30 w kabinie, który powodował nieraz tykanie przekaźnika 208. Tu wystarczy przylutować wszystkie luty i odpala za 1 razem.
Kiedyś miałem tak, że jak za 1 razem nie udało się odpalić, to już było ciężko, bo zalewało silnik. Czujnik temperatury uszkodzony, który podawał ujemną temp. i komputer podawał za dużo paliwa.
Może komuś się przyda moja wypowiedź, bo koszt naprawy żaden, a nie jeden mechanik zgarnie fortunę, jak do niego z lenistwa zawieziesz.
Po 1 kabelek w kostce niebieskiej od wtryskiwacza rozruchowego
po 2 przekaźnik 30 w kabinie, który powodował nieraz tykanie przekaźnika 208. Tu wystarczy przylutować wszystkie luty i odpala za 1 razem.
Kiedyś miałem tak, że jak za 1 razem nie udało się odpalić, to już było ciężko, bo zalewało silnik. Czujnik temperatury uszkodzony, który podawał ujemną temp. i komputer podawał za dużo paliwa.
Może komuś się przyda moja wypowiedź, bo koszt naprawy żaden, a nie jeden mechanik zgarnie fortunę, jak do niego z lenistwa zawieziesz.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam,
Ja pomimo wszystko mam dziwny problem. Czujnik niebieski po pomiarach jest ok. Na zimnym bardzo ciężko odpala. Najczęściej za trzecim razem.
Jak odłączę wtyczkę od niebieskiego czujnika to odpala od startu więc rozruchowy działa (na ciepłym zalewa bo wiadomo że chodzi cały czas w awaryjnym).
Miałem wcześniej problemy z wysokimi obrotami które się zawieszały ale to minęło.
Ma ktoś pomysł co może być?
Dodam, że jak już odpali to potem pali bez stresów za pierwszym.
Czy ten niebieski czujnik pomimo dobrych wyników może coś pierniczyć?
Ja pomimo wszystko mam dziwny problem. Czujnik niebieski po pomiarach jest ok. Na zimnym bardzo ciężko odpala. Najczęściej za trzecim razem.
Jak odłączę wtyczkę od niebieskiego czujnika to odpala od startu więc rozruchowy działa (na ciepłym zalewa bo wiadomo że chodzi cały czas w awaryjnym).
Miałem wcześniej problemy z wysokimi obrotami które się zawieszały ale to minęło.
Ma ktoś pomysł co może być?
Dodam, że jak już odpali to potem pali bez stresów za pierwszym.
Czy ten niebieski czujnik pomimo dobrych wyników może coś pierniczyć?
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Teraz robiłem pomiar i nie ma prądu na rozruchowym. Teraz trzeba zbadać wiązkę w celu szukania przerwy na przewodzie.
Zastanawiam się czy może tu mieć winę stacyjka. Pamiętam że jakiś czas temu zakopciło się z okolicy dźwigni wycieraczek jak odpalałem. Teraz to będzie kopanie w kablach chyba.
Palę na benie (standardowo poziom lekko rezerwowy w baku) ale gaszenie to już na gazie.
Zastanawiam się czy może tu mieć winę stacyjka. Pamiętam że jakiś czas temu zakopciło się z okolicy dźwigni wycieraczek jak odpalałem. Teraz to będzie kopanie w kablach chyba.
Palę na benie (standardowo poziom lekko rezerwowy w baku) ale gaszenie to już na gazie.
No to pewnie już znalazłeś przyczynę, szukaj złamania kabla blisko wtyczki. Możesz wymianić kostkę stacyjki, nawet dla sprawdzenia kupić najtańszą jaka jest. U mnie problem z odpaleniem pojawia się wraz z począdkiem rezerwy. Wtedy też głośniej pracuje pompa paliwa, zawsze tankuje do 1/3 zbiornika. Odpalam i jadę na benzynie aż się wskazówka temp ruszy i gaszę silnik (może chodzi z 10 sekund) na benzynie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Mierzyłeś pomiędzy pinami? czy między zasilaniem (czarno-niebieskim jak dobrze pamiętam) a masą? Zwykłym miernikiem trudno jest zauważył wysterowanie tego wtryskiwacza.rafalaudi1 pisze:Teraz robiłem pomiar i nie ma prądu na rozruchowym.
Zmierz jaki jest opór na niebieskim czujniku albo zobacz na vagu.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 948
- Rejestracja: 29 sie 2007, 19:41
- Imię: Rafał
- Model: Audi 80 B1
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 6A
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 24 kwie 2016, 14:33
Witam użytkowników forum. Mam problem z moim Audi 80 b4 2.0 abt. Ciężko czasami odpalić samochód na benzynie albo odpalając samochód silnik przerywa jak by nie palił na wszystkie cylindry, czasem szarpie mocno. Problem jest tylko na benzynie na lpg jest ok. Świece, przewody wymieniłem. Silnik jak się nagrzeje jest ok. Problem powraca jak zgaszę silnik, postoi godzinę lub dwie. Zauważyłem że jak czasami zaleję nowe paliwo to problem się zmniejsza, pali za każdym razem i na zimno chodzi prawie jak powinien aczkolwiek jak odpalę i od razu ruszam przez najbliższy km chodzi nierówno.
W najgorszych przypadkach z uruchomieniem muszę zakręcić do 4 razy.
W najgorszych przypadkach z uruchomieniem muszę zakręcić do 4 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
sandokan32, przeczytaj ten temat: https://audi80.pl/printview.php?t=41152&start=0
Jak będzie pomagać odłączenie akumulatora na 10-15 minut przed odpalaniem to w temacie wyżej jest rozwiązanie.
Jak będzie pomagać odłączenie akumulatora na 10-15 minut przed odpalaniem to w temacie wyżej jest rozwiązanie.