[80 B4 2.0E ABK] Zimny nie równo chodzi
[80 B4 2.0E ABK] Zimny nie równo chodzi
Witam wszystkich
Panowie prosze o pomoc. Cos się stało z moja niunią. Po remoncie silnika (uszczelka pod głowica, uszczelniacze, pierścienie, pasek rozrządu itd.) autko nie równo chodzić na zimnym silniku czasami gaśnie. Na ciepłym chodzi ładnie(dotuczy PB i LPG), wymieniłem również palec, kopułkę, przewody i świece, niebieski czujnik, przekaźnik 30. Dzisiaj podpoiłem auto pod kompa i błędów zero, ale coś dziwnego temperature silnika pokazuje 2000 stopni, napięcie na aku 0V, obroty silnika 1/min. Mechanik stwierdzi walnięty sterownik.
Czy to możliwe, że przy złym ustawieniu zapłonu auto by się tak zachowywało? Mechanik mówił ze nic nie ruszał bo nie było potrzeby ustawiać na nowo. A do tego wszystkiego przestało pokazywać tenp. wskazówka nawet nie drgnie.
Proszę pomóżcie czy musze kupować nowy sterownik? Czy można to jakoś sprawdzi?
Co to może być?
Dziękuje z góry za odpowiedzi i porady
Panowie prosze o pomoc. Cos się stało z moja niunią. Po remoncie silnika (uszczelka pod głowica, uszczelniacze, pierścienie, pasek rozrządu itd.) autko nie równo chodzić na zimnym silniku czasami gaśnie. Na ciepłym chodzi ładnie(dotuczy PB i LPG), wymieniłem również palec, kopułkę, przewody i świece, niebieski czujnik, przekaźnik 30. Dzisiaj podpoiłem auto pod kompa i błędów zero, ale coś dziwnego temperature silnika pokazuje 2000 stopni, napięcie na aku 0V, obroty silnika 1/min. Mechanik stwierdzi walnięty sterownik.
Czy to możliwe, że przy złym ustawieniu zapłonu auto by się tak zachowywało? Mechanik mówił ze nic nie ruszał bo nie było potrzeby ustawiać na nowo. A do tego wszystkiego przestało pokazywać tenp. wskazówka nawet nie drgnie.
Proszę pomóżcie czy musze kupować nowy sterownik? Czy można to jakoś sprawdzi?
Co to może być?
Dziękuje z góry za odpowiedzi i porady
Uszkodzenie tego czujnika nie ma wpływu na pracę silnika, ale nie koniecznie czujnik jest powodem braku wskazań, jeśli masz jednocześnie problem z prawidłowym wskazaniem poziomu paliwa to należy sprawdzić stabilizator napięcia.Poszukaj na forum.
LINK
LINK
trafiłeś w dziesiątke paliwo tez pokazuje jak chce.Widze że każdy szczekół jest istotny przy diagnozie więc moge dodać że na zimnym nie włącza ssania.krisiun1 pisze:Uszkodzenie tego czujnika nie ma wpływu na pracę silnika, ale nie koniecznie czujnik jest powodem braku wskazań, jeśli masz jednocześnie problem z prawidłowym wskazaniem poziomu paliwa to należy sprawdzić stabilizator napięcia.Poszukaj na forum.
Wielkie dzięki
Dziś rano przed pierwszym uruchomieniem silnika odpiąłem niebieski czujnik i o dziwo auto zapaliło na dyk włączyło się ssanie, próbę powtórzyłem na gazie również pomyślnie. Następnie zapiąłem czujnik auto chodziło nierówno na PB i LPG. Na włączonym silniku odpiąłem niebieski czujnik "niunia" w ogóle nie chciała chodzić gasła. Po ponownym wpięciu p przygazowaniu auto szczeliło z rury wydechowej, nie chciało złapać obrotów. Niestety nie mam miernika (musze pożyczyć) żeby zmierzyć oporność, ale wydaje mi się, że sterownik chyba można wykluczyć. Moje wątpliwości są coraz większe do pomiarów mechanika
Moim zdanie to z niebieskim czujnikiem jest coś nie tak. Połączenie między czujnikiem a sterownikiem sprawdziłem wizualnie nie zauwazyłem nic niepokojącego.
krison1 dzięki wielkie za zainteresowanie. Jak pożyczę miernik to napisze, co i jak, chyba, że macie inne pomysły może sonda lambda?
Moim zdanie to z niebieskim czujnikiem jest coś nie tak. Połączenie między czujnikiem a sterownikiem sprawdziłem wizualnie nie zauwazyłem nic niepokojącego.
krison1 dzięki wielkie za zainteresowanie. Jak pożyczę miernik to napisze, co i jak, chyba, że macie inne pomysły może sonda lambda?
Ostatnio zmieniony 19 maja 2009, 10:38 przez Hulit, łącznie zmieniany 1 raz.
Na to by wyglądało, skoro po odłączeniu niebieskiego czujnika problem ustał. Wymień niebieski czujnik. To dosyć częsta usterka. Nowy czujnik w ASO kosztuje niecałe 55 złHulit pisze:Moim zdanie to z niebieskim czujnikiem jest coś nie tak.
Zamiennik w motoryzacyjnym 17 zł. Ale lepiej kupić ori.
Wymień najpierw czujnik, a sondzie daj na razie spokój.Hulit pisze:może sonda lambda?
PS.
Tylko nie wyjmuj czujnika na rozgrzanym silniku, bo wywali Ci płyn z układu chłodzenia.
I tak jest coś dziwnego z wskazaniami z vag'a. Jestem akurat po walce z zapłonem i niebieskim czujnikiem i w/g wskazań zakres wartości ze sterownika jest od -40'C do +120 'C nie wiem skąd się u Ciebie wzięło 2000'C. Tak wiec albo mechanior coś źle sczytał ,albo rzeczywiście coś z sterownikiem.
[ Dodano: 2009-05-19, 21:19 ]
A koledze coś się chyba pomyliło....dla ok 20'C rezystancja niebieskiego czujnika powinna być pomiędzy 2000-3000 Ohm , a dla 90'C 200-300 Ohm.
[ Dodano: 2009-05-19, 21:19 ]
krisiun1 pisze:Skoro temp silnika według sterownika wynosi 2000st to należałoby sprawdzić ten "nowy" niebieski czujnik za pomocą miernika na zimnym silniku oporność ok 200 Ohm na ciepłym ok 2000 Ohm.
A koledze coś się chyba pomyliło....dla ok 20'C rezystancja niebieskiego czujnika powinna być pomiędzy 2000-3000 Ohm , a dla 90'C 200-300 Ohm.