[B3 1,8] Zimny płyn w zbiorniczku wyrównawczym
[B3 1,8] Zimny płyn w zbiorniczku wyrównawczym
Witam!
Szukam i znaleźć nie mogę. Proszę o pomoc. (Audi 80 B3)
Przy wymianie oleju (w lutym tego roku) "olejarz" dotknął zbiornika płyny chłodzącego i zapytał - "Dlaczego ten płyn taki zimny - a silnik przecież jest gorący?" No właśnie dlaczego? Dwa grube węże (na górze i dole silnika) są gorące, dmuchawa także dmucha ciepłym powietrzem. Temperatura silnika podczas jazdy (często krótkie trasy po 20-30 km) to ok. 75-90. Chłodnica jest ciepła.
Czy płyn w zbiorniku powinien być całkiem zimny? Płyn chłodniczy był wymieniany jakoś na wakacje. A może jest zapowietrzona jest chłodnica? Czy i JAK trzeba ją odpowietrzyć?
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
Na przyszłość proszę tytułować wątki zgodnie z zasadami (aby tytuł streszczał istotę problemu).
Szukam i znaleźć nie mogę. Proszę o pomoc. (Audi 80 B3)
Przy wymianie oleju (w lutym tego roku) "olejarz" dotknął zbiornika płyny chłodzącego i zapytał - "Dlaczego ten płyn taki zimny - a silnik przecież jest gorący?" No właśnie dlaczego? Dwa grube węże (na górze i dole silnika) są gorące, dmuchawa także dmucha ciepłym powietrzem. Temperatura silnika podczas jazdy (często krótkie trasy po 20-30 km) to ok. 75-90. Chłodnica jest ciepła.
Czy płyn w zbiorniku powinien być całkiem zimny? Płyn chłodniczy był wymieniany jakoś na wakacje. A może jest zapowietrzona jest chłodnica? Czy i JAK trzeba ją odpowietrzyć?
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc
Na przyszłość proszę tytułować wątki zgodnie z zasadami (aby tytuł streszczał istotę problemu).
Ostatnio zmieniony 02 lut 2010, 15:33 przez ckk, łącznie zmieniany 1 raz.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Spróbuj ponownie odpowietrzyć układ - zagrzej autko...delikatnie i powoli odkręcaj korek - ale to bardzo ostrożnie gdyż będzie tam ciśnienie i może wyrwać korek. Niech silnik na dużym obiegu pochodzi przez chwilę przy otwartym korku i zobacz czy poprzez wężyk zwrotny leci płyn.
Ponadto sprawdź termostat.
Ponadto sprawdź termostat.
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
<bylo> <szukaj>Jeszcze jedna sprawa - jak się odpowietrza chłodnicę?
masz o tym np. tu: https://audi80.pl/all-jak-porzadnie- ... h%B3odz%2A
Poza tym proszę nie pisać WIELKIMI LITERAMI Regulamin
A co do zbiorniczka wyrównawczego, to płyn w nim powinien być rozgrzany przy gorącym silniku.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2010, 15:37 przez grze, łącznie zmieniany 1 raz.
po takim dystansie płyn w zbiorniczku wyrównawczym powinien być rozgrzany.ckk pisze:Temperatura silnika podczas jazdy (często krótkie trasy po 20-30 km) to ok. 75-90. Chłodnica jest ciepła.
Czy płyn w zbiorniku powinien być całkiem zimny?
kolego, a czy uważasz, że po przejechaniu 4 km będziesz miał w ogóle gorący silnik?marko pisze:Kolego , czy uważasz że po 4km płyn w zbiorniczku wyrównawczym będzie rozgrzany ?
Re: [B3 1,8] Zimny płyn w zbiorniczku wyrównawczym
Z tej wypowiedzi nie wynika po przejechaniu ilu kilometrów kolega pojechał do "olejarza" i twierdzenie "jest dobrze" lub "jest źle - musisz coś z tym zrobić " nie mając pełnej wiedzy może tylko naszemu koledze namieszać . Dlatego zwróciłem uwagę na ilość kilometrów po których się sprawdza temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym .ckk pisze:Witam!
Szukam i znaleźć nie mogę. Proszę o pomoc. (Audi 80 B3)
Przy wymianie oleju (w lutym tego roku) "olejarz" dotknął zbiornika płyny chłodzącego i zapytał - "Dlaczego ten płyn taki zimny - a silnik przecież jest gorący?"
Re: [B3 1,8] Zimny płyn w zbiorniczku wyrównawczym
masz rację. dlatego też napisałem, że przy gorącym silniku płyn powinien być rozgrzany:marko pisze:Z tej wypowiedzi nie wynika po przejechaniu ilu kilometrów kolega pojechał do "olejarza" i twierdzenie "jest dobrze" lub "jest źle - musisz coś z tym zrobić " nie mając pełnej wiedzy może tylko naszemu koledze namieszać . Dlatego zwróciłem uwagę na ilość kilometrów po których się sprawdza temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym .ckk pisze:Witam!
Szukam i znaleźć nie mogę. Proszę o pomoc. (Audi 80 B3)
Przy wymianie oleju (w lutym tego roku) "olejarz" dotknął zbiornika płyny chłodzącego i zapytał - "Dlaczego ten płyn taki zimny - a silnik przecież jest gorący?"
grze pisze:A co do zbiorniczka wyrównawczego, to płyn w nim powinien być rozgrzany przy gorącym silniku.