Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1,8] Zimny płyn w zbiorniczku wyrównawczym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
ckk

[B3 1,8] Zimny płyn w zbiorniczku wyrównawczym

Post autor: ckk » 02 lut 2010, 08:24

Witam!
Szukam i znaleźć nie mogę. Proszę o pomoc. (Audi 80 B3)
Przy wymianie oleju (w lutym tego roku) "olejarz" dotknął zbiornika płyny chłodzącego i zapytał - "Dlaczego ten płyn taki zimny - a silnik przecież jest gorący?" No właśnie dlaczego? Dwa grube węże (na górze i dole silnika) są gorące, dmuchawa także dmucha ciepłym powietrzem. Temperatura silnika podczas jazdy (często krótkie trasy po 20-30 km) to ok. 75-90. Chłodnica jest ciepła.
Czy płyn w zbiorniku powinien być całkiem zimny? Płyn chłodniczy był wymieniany jakoś na wakacje. A może jest zapowietrzona jest chłodnica? Czy i JAK trzeba ją odpowietrzyć?
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc

Na przyszłość proszę tytułować wątki zgodnie z zasadami (aby tytuł streszczał istotę problemu).
Ostatnio zmieniony 02 lut 2010, 15:33 przez ckk, łącznie zmieniany 1 raz.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 02 lut 2010, 08:33

Sprawdz czy tym małym weżykiem przelewowym płynie ciecz na rozgrzanym silniku i po dodaniu gazu, jezeli nie leci to masz go zapchanego jezeli leci to wszystko jest OK.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 02 lut 2010, 08:53

Spróbuj ponownie odpowietrzyć układ - zagrzej autko...delikatnie i powoli odkręcaj korek - ale to bardzo ostrożnie gdyż będzie tam ciśnienie i może wyrwać korek. Niech silnik na dużym obiegu pochodzi przez chwilę przy otwartym korku i zobacz czy poprzez wężyk zwrotny leci płyn.

Ponadto sprawdź termostat.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 02 lut 2010, 11:48

Sprawdz wężyk powrotny jak koledzy napisali czy leci przez niego płyn ;-)

ckk

Post autor: ckk » 02 lut 2010, 12:40

Dzięki za rady ale przez ten mały wężyk leci płyn jak mocno przycisnę tą grubą rurę na górze silnika - tak więc chyba nie jest zatkany - CO ROBIĆ????

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 02 lut 2010, 14:40

Przecież płyn w zbiorniku nie powinien być gorący, a co najwyżej letni i jeszcze w dodatku przy takich mrozach. Wszystko jest okay. Ja bym to zostawił w spokoju. Ciśnienie przelewowe jakie daje pompa nie jest aż takie duże żeby płyn w zbiorniczku był tak gorący jak w silniku albo chłodnicy.

adam61
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 17 lip 2008, 16:23
Lokalizacja: swidnica

Post autor: adam61 » 02 lut 2010, 14:54

przez zbiorniczek płyn nie krązy ,tylko do niego napływa nadmiar lub z niego chłodnica pobiera płyn masz wszystko ok

ckk

Post autor: ckk » 02 lut 2010, 15:21

WIELKIE DZIĘKS KOLEDZY!!!
Jeszcze jedna sprawa - jak się odpowietrza chłodnicę?

Jeśli OK - to nic nie ruszam, po co naprawiać jak działa :)

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 02 lut 2010, 15:24

Jeszcze jedna sprawa - jak się odpowietrza chłodnicę?
<bylo> <szukaj>

masz o tym np. tu: https://audi80.pl/all-jak-porzadnie- ... h%B3odz%2A

Poza tym proszę nie pisać WIELKIMI LITERAMI :arrow: Regulamin ;-)

A co do zbiorniczka wyrównawczego, to płyn w nim powinien być rozgrzany przy gorącym silniku.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2010, 15:37 przez grze, łącznie zmieniany 1 raz.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 02 lut 2010, 15:39

Kolego , czy uważasz że po 4km płyn w zbiorniczku wyrównawczym będzie rozgrzany ?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 02 lut 2010, 15:43

ckk pisze:Temperatura silnika podczas jazdy (często krótkie trasy po 20-30 km) to ok. 75-90. Chłodnica jest ciepła.
Czy płyn w zbiorniku powinien być całkiem zimny?
po takim dystansie płyn w zbiorniczku wyrównawczym powinien być rozgrzany.
marko pisze:Kolego , czy uważasz że po 4km płyn w zbiorniczku wyrównawczym będzie rozgrzany ?
kolego, a czy uważasz, że po przejechaniu 4 km będziesz miał w ogóle gorący silnik? ;-)

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 02 lut 2010, 23:06

grze pisze:kolego, a czy uważasz, że po przejechaniu 4 km będziesz miał w ogóle gorący silnik? ;-)
Przy jeździe w mieście spokojnie 90*C na silniku , przy trasie troche mniej .

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 03 lut 2010, 10:31

marko, a jaki to ma związek z powyższym tematem? :roll:

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Re: [B3 1,8] Zimny płyn w zbiorniczku wyrównawczym

Post autor: marko » 03 lut 2010, 13:04

ckk pisze:Witam!
Szukam i znaleźć nie mogę. Proszę o pomoc. (Audi 80 B3)
Przy wymianie oleju (w lutym tego roku) "olejarz" dotknął zbiornika płyny chłodzącego i zapytał - "Dlaczego ten płyn taki zimny - a silnik przecież jest gorący?"
Z tej wypowiedzi nie wynika po przejechaniu ilu kilometrów kolega pojechał do "olejarza" i twierdzenie "jest dobrze" lub "jest źle - musisz coś z tym zrobić " nie mając pełnej wiedzy może tylko naszemu koledze namieszać . Dlatego zwróciłem uwagę na ilość kilometrów po których się sprawdza temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym .

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Re: [B3 1,8] Zimny płyn w zbiorniczku wyrównawczym

Post autor: grze » 03 lut 2010, 13:08

marko pisze:
ckk pisze:Witam!
Szukam i znaleźć nie mogę. Proszę o pomoc. (Audi 80 B3)
Przy wymianie oleju (w lutym tego roku) "olejarz" dotknął zbiornika płyny chłodzącego i zapytał - "Dlaczego ten płyn taki zimny - a silnik przecież jest gorący?"
Z tej wypowiedzi nie wynika po przejechaniu ilu kilometrów kolega pojechał do "olejarza" i twierdzenie "jest dobrze" lub "jest źle - musisz coś z tym zrobić " nie mając pełnej wiedzy może tylko naszemu koledze namieszać . Dlatego zwróciłem uwagę na ilość kilometrów po których się sprawdza temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym .
masz rację. dlatego też napisałem, że przy gorącym silniku płyn powinien być rozgrzany:
grze pisze:A co do zbiorniczka wyrównawczego, to płyn w nim powinien być rozgrzany przy gorącym silniku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl