Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[3A coupe 2.0] Zmiana silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
yaro37
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 12 maja 2009, 19:42
Lokalizacja: mława/wwa

[3A coupe 2.0] Zmiana silnika

Post autor: yaro37 » 25 kwie 2010, 23:33

Mam dość nietypowe pytanie. Obecnie posiadam silnik 3A i mam do wyboru albo zmiana silnika albo remont. więc jesli już zmieniać silnik to na jaki. chciałbym taki żeby było jak najmniej przeróbek i kombinowania z osprzętem.
Czy jakis silnik vw pasuje?
czy szukać innego z wtryskiem mechanicznym?
A może od b4?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 26 kwie 2010, 16:06

Jezeli układ wtryskowy masz sprawny a jedynie silnik wymaga remontu to ja zrobiłbym remont, przynajmniej bedziesz wiedział co i jak jest zrobione. Kupujac inny silnik to kupujesz "kota w worku" moze byc w stanie gorszym niz ten twój.

hary
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 21 lip 2007, 19:24

Post autor: hary » 26 kwie 2010, 19:21

Stałem przed takim samym wyborem, postawiłem na zmianę silnika. w moim przypadku to był strzał w 10. Obecnie jeżdżę na półsyntetyku osiągi są zadowalające czuć te przeszło 100 koni. Oczywiście ryzyko jest, tak jak pisze wojtek26.

sebek43
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 kwie 2010, 12:44
Lokalizacja: pułtusk

[ 2.0 3a] Zmiana silnika

Post autor: sebek43 » 27 kwie 2010, 12:10

mam b3 z silnikiem 3a jest skrzynia do wymiany a mam do kupienia całą b4 2.6 po dzwonie dało by rade przeżucić cały silnik skrzynie i czy by pasowało jaki koszt tego.??? <buu>
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2010, 12:18 przez sebek43, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 27 kwie 2010, 12:17

dałoby wszystko, tylko to sporo zachodu. Przede wszystkim elektronika.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 kwie 2010, 12:27

Kolega Dziki przybierał się do wrzucenia V6 do B3ki :arrow: https://audi80.pl/b3-18-b3-v6-us-in- ... vt7626.htm

Co do kosztów to jeśli będziesz miał nie zniszczone części z dawcy to mogą one zostać znacząco ograniczone.

Będziesz musiał dospawać łapy do karoserii aby umocować silnik bo w B3 masz je przyspawane do "sanek".

Co do elektroniki to można przerzucić instalację elektryczną (albo samą wiązkę silnika i ECU) z tamtej B4ki tylko to też kupa roboty.

sebek43
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 kwie 2010, 12:44
Lokalizacja: pułtusk

Post autor: sebek43 » 27 kwie 2010, 13:28

no dzięki i o to mi chodziło0 chyba zostane przy samej skrzyni może ktoś ma na handel?

Awatar użytkownika
yaro37
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 12 maja 2009, 19:42
Lokalizacja: mława/wwa

Post autor: yaro37 » 27 kwie 2010, 21:25

hary pisze:Stałem przed takim samym wyborem, postawiłem na zmianę silnika. w moim przypadku to był strzał w 10. Obecnie jeżdżę na półsyntetyku osiągi są zadowalające czuć te przeszło 100 koni. Oczywiście ryzyko jest, tak jak pisze wojtek26.
Ale zmieniłeś na ten sam silnik? czy może jakiś inny?

sebek43
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 kwie 2010, 12:44
Lokalizacja: pułtusk

Post autor: sebek43 » 28 kwie 2010, 08:58

ja zmieniałem silnik i od b4 ma inne otwory do poduszek kupiłęm wiec też od b3 na szrocie za400zl i jest super zalałem mu syntetyk 10w50 pamiętaj aby nie mineralny bo skonczył się ten olej z czasami poloneza pasek mam dayko i napinacz skf do silnika się nie dotykam

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 28 kwie 2010, 14:53

A jakie jest oznaczenie twojej skrzyni? Ja mam AKM w idealnym stanie. Oraz działającą CCF.

hary
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 21 lip 2007, 19:24

Post autor: hary » 28 kwie 2010, 15:34

yaro37, zmieniałem na taki sam 3A-3A żadnych komplikacji, a wbrew pozorom to bardzo dobry motor. Fakt, nielubi gazu, ale tak ma każdy mechaniczny wtrysk

Awatar użytkownika
yaro37
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 12 maja 2009, 19:42
Lokalizacja: mława/wwa

Post autor: yaro37 » 28 kwie 2010, 22:14

Czy nie lubi gazu... kwestia sporna ja mam i jest ok fakt troche dlubaniny było ale juz spoko. Podstawa to szczelny dolot. w moim 3A to słychać już troche zgrzytów ale nie dziwie poprzednia wlascicelka dawala mu niezle po garach. Jak bede zmieniac silnik tez przejde na syntetyk a moze na pół syntetyk. narazie jeżdze do momentu stwierdzenia zgonu.
A jak sie ma sprawa z silnikiem NG dużo przeróbek?

sebek43
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 22 kwie 2010, 12:44
Lokalizacja: pułtusk

Post autor: sebek43 » 29 kwie 2010, 14:10

panowie słyszałem ze do mnie będzie pasować skrzynia od b4 ale flansze są inne a moje będa pasować? cZy jest jakaś różnica pilnie??

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 29 kwie 2010, 14:27

sebek43, Jak skrzynia jest od R4 to tylko zmieniasz flansze od swojej starej i śmigasz. Sam mam u siebie skrzynię od B4 i flansze zmieniłem i śmigam do tej pory :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl